A Mercedes és a Renault kételkedik abban, hogy a Ferrari megoldása elegendő lenne. A Ferrari azzal érvel, hogy esetükben a vitatott alkatrészeket úgy tervezték meg, hogy azok nagyobb igénybevételt is kibírnak, mint a 125 ezres fordulat, ezért nem kell a további védőburkolat. Ráadásul a szenzorok azonnal jelzik a legkisebb rendellenességet vagy túl magas fordulatot, és azonnal lekapcsolják a feltöltőt. A Ferrari tehát kockáztat, és ha rosszul sül el a dolog, a versenybírók veszélyesnek minősíthetik az autót, kizárva a futamról, vagy az eseményről, ahol bekövetkezett a baj.
Az FIA jóváhagyta a kiképzést, ami nem tetszik a rivális gyártóknak. Az ellenfelek nem tehetnek sokat: például várnak Ausztráliáig, és tiltakoznak. Ebben az esetben szakértőket kell igénybe venni, és akár fél évig is elhúzódhat az ügy: addig az eredmények csak provizórikusak. A másik járható út, hogy lemásolják a Ferrari módszerét a rendelkezésre álló adatok alapján. A probléma, hogy február 28. a határidő a motorok homologizálására. A paddockban az a pletyka járja, a Ferrari megerősítette a házat, hogy biztosra menjen – ezzel akár az ellenfelek is megnyugodhatnak.