Hírek>> : Hülkenberg az élen Bahreinben – a Red Bull tovább szenved |
Hülkenberg az élen Bahreinben – a Red Bull tovább szenved
2014.02.19. 15:46
Nico Hülkenberg érte el a legjobb időt a bahreini teszt nyitónapján. A Force India versenyzőjét Fernando Alonso és Lewis Hamilton követte. Hét körrel mutatkozott be a Lotus, a Red Bull ismét megállt a pályán.
A Force Indiához egy év kitérőt követően visszatérő Nico Hülkenberg 1:38,880-as idővel zárt az élen, amely idő jobb volt, mint a red bullos Sebastian Vettelnek a tavalyi Bahreini Nagydíjon megfutott leggyorsabb köre. Miközben a Force Indiához hasonlóan Mercedes-egységgel rendelkező istállók többsége ismét brillírozott, addig Vettel a motorral kapcsolatos problémák miatt a jerezi tesztnapok után ezúttal is csak néhány körre szorítkozhatott.
Hülkenberg mögött Fernando Alonso lett a második a Ferrarival, őket pedig a Mercedes világbajnoka Lewis Hamilton és a McLaren újonca Kevin Magnussen követte a 3-4. pozícióban.
Ahogy Jerezben, úgy Szahírban sem indult meg azonnal a körözés az eredeti kezdési időpontot követően, ám ezúttal a szervezők voltak a ludasak, a versenyzők többsége beszíjazva várta a zöld lámpát – állítólag egyes pályabírók nem voltak időben a helyükön. Az előszezon második tesztje végül bő fél órás késéssel, helyi idő szerint kicsivel 9:30 után vette kezdetét, hogy aztán Alonso alatt már az első percekben megálljon a Ferrari F14 T jelzésű autója
Az első bahreini piros zászló azonban tiszavirág-életűnek bizonyult, és nem sokkal később a mezőny nagy része valóban a pályára hajthatott – a kivételt ismét csak a Red Bull és a Toro Rosso jelentette, akik egyáltalán nem futottak a délelőtt folyamán. A világbajnokokat állítólag elhúzódó összeszerelési, a fiókcsapatot pedig olajfolyás akadályozta. Az energiaital-gyárosok hiányában az eredménylista élén már kezdettől fogva a Jerezben megszokott autók tűntek fel, így előbb Hamilton Mercedese, majd Magnussen McLaren-Mercedese jegyezte a leggyorsabb kört.
Nagy érdeklődés övezte természetesen a Lotus új kocsijának első nyilvános szereplését is, amelynek keretében a francia Romain Grosjean vitte elsőként pályára a versenygépet. Bár kezdeti problémákról nem számoltak be az enstone-i alakulatnál, Grosjean mégis csupán hét kört teljesített a délelőtt folyamán a Renault-motoros autóval, miközben a csapat ellenőrizhette a berendezések működőképességét. A francia versenyző több mint öt és fél másodperccel elmaradva az utolsó helyen tanyázott az ebédszünet előtt.
A Lotus élőben természetesen jóval részletgazdagabbnak hatott, mint a számítógépes ábrázolásokon, ugyanakkor nem ez a kocsi volt az egyedüli, amely új elemekkel operált. Az első bahreini tesztnap első délelőttjének harmadik fő témáját az autókra felkerülő új aerodinamikai fejlesztések mibenléte adta, ilyen volt a McLaren új, agresszívabban lemezelt hátsószárny-véglapja, a Sauber oldalsó terelőelemei és sok egyéb más (ezekkel egy teszt utáni elemzésben részletesebben is foglalkozunk).
A délelőttöt a sauberes Adrian Sutil újabb, a jereziekkel együtt immár harmadik megpördülése zárta le néhány perccel a képzeletbeli déli harangszó előtt.
Kora délután aztán a Red Bullnál is végeztek a munkákkal, lehetővé téve Vettelnek, hogy végre kipróbálja a módosításokat az aszfaltcsíkon. A német első próbálkozásai jócskán elmaradtak a legjobb időktől, és bár végre képes volt több mint egy tucat kört teljesíteni anélkül, hogy az RB10-es lerobbant volna alatta, bő egy órával a zárás előtt mégis előkerült miatta a piros zászló. Hasonlóan járt a Toro Rossónál szolgálatban lévő orosz újonc, Daniil Kvyat is, aki nem sokkal Vettel után hajtott a pályára, viszont ő még a német előtt, mindössze egyetlen mért kört követően félreállt, állítólag elektronikai problémák miatt.
Nem csak a Red Bull csapatai szembesültek azonban további technikai gondokkal az idei második teszt elején. Felipe Massa mindössze három kivezető körig jutott a nap elején az eddig roppant megbízható Williamsszel, mielőtt az üzemanyag-befecskendezés problémája miatt ki kellett hagynia a hátralevő idő nagy részét, és a hajráig Jules Bianchi is csupán kettő installációs kört teljesített a Marussiával, egy elektronikai-, vagy egy szoftverhiba folyományaként. A meglehetősen produktív délelőttöt követően a nap közepén hosszú órákra elcsendesedett a Ferrari és Sutil kicsúszását követően a Sauber garázsa is, ahogy a Lotusnál sem akaródzott folytatni a bíztató kezdést – Grosjeanék munkáját állítólag előbb szintén egy szoftverhiba, majd az akkumulátor hibája akadályozta.
A Mercedes-motoros autók eközben tovább gyorsultak és megbízhatóak maradtak, amint előbb Hamilton, majd Magnussen teljesített egy-egy hosszú etapot. A 2008-as világbajnok eközben visszavette az első helyet a tabellán, igaz csak addig, amíg a Kvyat és Vettel miatti piros zászlós periódusok között Hülkenberg végérvényesen át nem vette a vezetést (igaz, lágy keverékű gumikon).
Hülkenberg idején már nem tudott javítani az utolsó órában, de Kevin Magnussen az utolsó percekben azért lepipálta őt és Hamiltont a megtett körök tekintetében; a dán újonc 81-ig jutott.
Az első bahreini teszt második napja már remélhetőleg késés nélkül, közép-európai idő szerint holnap reggel 7 órakor veszi kezdetét.
Bahreini teszt – az első nap végeredménye
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:36,880 mp |
78 |
2. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:37,879 mp |
64 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:37,908 mp |
74 |
4. |
Kevin Magnussen |
McLaren |
1:38,295 mp |
81 |
5. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:40,224 mp |
14 |
6. |
Adrian Sutil |
Sauber |
1:40,443 mp |
82 |
7. |
Robin Frijns |
Caterham |
1:42,534 mp |
68 |
8. |
Danyiil Kjvat |
Toro Rosso |
1:44,346 mp |
5 |
9. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:44,832 mp |
8 |
10. |
Felipe Massa |
Williams |
idő nélkül |
4 |
11. |
Jules Bianchi |
Marussia |
idő nélkül |
3 |
|