“Végre azt kaptuk és láttuk a pályán, amit a szélcsatornában is – az utóbbi években először”- hangsúlyozta Bisignani. “Ez tisztes alapot ad a jövőbeni fejlesztésekhez. A motorral semmilyen probléma sem volt, szóval ez egy jó kezdés. Ugyanakkor még rengeteget kell tanulni, ez igaz az elektromos rendszerekre, a motor beállítására, mivel nagy mozgásteret biztosítanak. Ebben a négy napban az volt a cél, hogy olyan sok kilométert teljesítsünk, amennyit csak lehet.”
Az idei technika rendkívül összetett és bonyolult, jól mutatja a Renault és a Red Bull küszködése. Bisignani elmondta, vannak kihívást jelentő feladatok.
“Rengeteg mindennel tudsz játszani és sok dolgot lehet változtatni: motorprogramozás, a nyomaték beállítása, az új fékrendszer (braking by wire), és ott van maga a fékegyensúly. Ez nagyon komplex és érdekes berendezés”- mondta a rendszerről, mely több versenyzőnek is feladta a leckét. “Sok lehetőséget lehetővé tesznek. Érétkes visszajelzést kaptunk Fernandótól és Kimitől”- emelte ki a versenyzők tevékenységét. “Ők meglehetősen hasonló visszajelzésekkel szolgáltak, egybehangzóak voltak – és ez nagyon jó.”
“Tény, hogy nem használjuk a teljes motorerőt, de az így produkált köridők is elég jó jelekkel szolgáltak. Ugyanakkor egyáltalán nem koncentráltunk a teljesítményre”- szögezte le ismét. “A rendszerellenőrzés volt a lényeg, és az, hogy az autó megbízható legyen, jó alapot adva a fejlesztésekhez.”
Várhatóan Bahreinre jelentős változásokon fog átesni az autó, de természetesen Bisignani nem kívánta túlságosan részletezni a terveket.
“Majd meglátjuk. Nyilvánvalóan ezek a bemutatóautók nyitottak a fejlesztésre, annak számos módjára”- felelte a kérdésre, hogy új csomagot kap-e az F14T. “Miután a motorokat február 28-tól fagyasztják be, megpróbálunk ezen a téren új megoldásokat, fejlesztéseket találni. Megpróbáljuk maximalizálni a megbízhatóságot, mivel idén ez kulcsfontosságú lesz a teljesítményedben. Az aerodinamikát illetően valóban lesznek változások, nem ugyanez lesz. Az olyan fő elemekre gondolok, mint az első és hátsó szárny. Ezek javítják az autó teljesítményét. A felfüggesztést még le kell ellenőriznünk, mivel nem önmagában, nem függetlenül teszi a dolgát. Minden összefügg mindennel manapság ezeken az autókon – az autó elején lévő áramlás hatással van a hátuljára is. Azt is biztosra lehet venni, hogy tanulmányozni fogjuk az egyes csapatok által alkalmazott koncepciókat – mind nagyon eltérő.”