Hírek>> : Massa Alonso előtt az élen az utolsó tesztnapon |
Massa Alonso előtt az élen az utolsó tesztnapon
2014.01.31. 20:04
A nyolc Ferrarinál eltöltött év után idén a Williamshez igazoló Felipe Massa zárta az élen az előszezon első tesztjét, miután az utolsó órában az élre ugrott Jerezben.
Felipe Massa méltó módon fejezte be a tesztprogramot a nagy múltú Williams csapat számára, amikor az istálló új autójának egész hetes jó teljesítményét egy első hellyel koronázta meg pénteken, a gyakorlás utolsó napján. Az FW36-os modell mind a négy napon a legjobb háromban zárt. Massa ma 1:28,229-es időt futott a délelőtti eső után felszáradó pályán, folyamatosan javuló körülmények közepette.
A legszorgalmasabbnak ezúttal a brazil korábbi ferraris csapattársa, a Scuderia kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso bizonyult 115 körrel.
Ahogy az várható volt, a teszt negyedik és egyben utolsó napjának reggelén ismét vizes pálya és eső fogadta a versenyzőket, ám akárcsak a második napon, ezúttal is gyorsan elkezdett felszáradni az aszfalt. Alig másfél órával a tréning kezdetét követően a mercedeses Nico Rosberg, a McLaren tegnap legjobb időt futó újonca, Kevin Magnussen, valamint Massa is köztes esőgumikra váltott a Pirelli új, nagyobb vízkiszorítású teljes esős abroncsairól.
A korábbi délelőttökhöz képest a pénteki nagyságrendekkel csendesebben telt, a körözést sem váratlan technikai hibák, sem kicsúszások, így pedig piros zászlók sem zavarták meg. Rosberg már ekkor lefektette egy potenciálisan újabb rekordmennyiségű kör alapjait, amikor a köztes esőgumikon egy rendes, több mint 70 körös versenyszimulációba kezdett. A Mercedes németje sikeresen teljesítette a távot, ami közben kétszer állt meg új gumikért.
Minimálisan lépett viszont csak előre a Red Bull. Az RB10-es oldaldobozának alján egy meglehetősen ideiglenes megoldásnak tűnő téglalap alakú hőkivezető nyílást lehetett látni, ám a gép így is csak hét körig bírta Daniel Ricciardo alatt – igaz, a csapat szerint ezúttal egy mechanikai hiba okozta a problémák java részét. A fiatal orosz újonc, Daniil Kvyat sem járt sokkal jobban a Toro Rossóval, ő kilenc körig jutott.
Ezen a reggelen hajthatott először pályára a nagy visszatérő, az egy év kihagyás után – és pénzügyi támogatás felhajtását követően – a Caterhamhez szerződő népszerű japán versenyző, Kamui Kobayashi, a Force Indiánál pedig a harmadik számú versenyző, Daniel Juncadella. Jules Bianchi is először próbálhatta ki idei versenygépét, a kivonuló Cosworth helyett idéntől Ferrari-motorral üzemelő Marussia MR03-ast.
Az ebédidő körüli csendesebb időszakot megelőzően még Alonso és Juncadella is futott egy-egy hosszú etapot a lassan száradó pályán – a kétszeres világbajnok nem sokkal ezután át is vette a vezetést a tabellán.
A délután kezdetének egyik legnagyobb meglepetése Lewis Hamilton ad-hoc visszatérése volt a Mercedesbe – mivel Rosberg a programjából kifolyólag 188 kört teljesített a maga másfél napján, az angol pedig önhibáján kívül csupán 80-at a maga kettőjén, ezért a csapatnál úgy döntöttek, hogy Hamilton megkaphatja az utolsó délutánt is.
Ahogy a versenyzők újrakezdték a körözést, a körülmények rohamos javulásnak indultak, ahogy velük együtt a köridők is. Előbb Magnussen és Juncadella, majd Alonso és Juncadella licitált egymásra a legjobb idő tekintetében, mielőtt Felipe Massa átvette az első helyet a Williamsszel.
Mindeközben a Caterhamnél újabb hibát találtak a Renault-motorban, így a Red Bull után ők is idő előtt lehúzták a rolót.
Végül a negyedik nap sem telt el piros zászlók nélkül, amik háromszor is előkerültek az utolsó három órában. Előbb Adrian Sutil pördült meg – a tegnapi eset után másodszor – a Sauberjével, majd a ma is rendíthetetlenül köröző Magnussen; mindketten a sikánból kifelé jövet. A fiatal dán újonc volt az egyik szereplője a harmadik megszakításnak is, amikor alig 12 perccel a kockás zászló előtt a falnak ment a 10-es kanyar külső ívén, megrongálva a McLaren első vezetőszárnyát. Ugyanezekben a másodpercekben a délelőtt óta a garázsból először kigördülő Toro Rosso is megadta magát a pályán Daniil Kvyat alatt. Mivel ekkor már csak percek voltak hátra, ezért a későbbiekben már nem is nyitották meg újra a boxutcát, így Massa maradt az élen.
Ezzel befejeződött tehát a 2014-es Forma–1-es világbajnokság előszezonjának első tesztje. A csapatok a következő két és fél hétben értékelik a Jerezben szerzett tapasztalatokat, a következő állomásuk pedig – remélhetőleg immár a Lotusszal kiegészülve – Bahrain lesz, február 19.-e és 22.-e között.
Jerezi teszt – a negyedik nap végeredménye
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Felipe Massa |
Williams |
1:28,229 mp |
86 |
2. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:29,145 mp |
115 |
3. |
Daniel Juncadella |
Force India |
1:29,457 mp |
81 |
4. |
Kevin Magnussen |
McLaren |
1:30,806 mp |
110 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:30,822 mp |
41 |
6. |
Jules Bianchi |
Marussia |
1:32,222 mp |
25 |
7. |
Adrian Sutil |
Sauber |
1:36,571 mp |
69 |
8. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:36,951 mp |
91 |
9. |
Kobajasi Kamui |
Caterham |
1:43,193 mp |
54 |
10. |
Danyiil Kjvat |
Toro Rosso |
1:44,016 mp |
9 |
11. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:45,374 mp |
7 |
|