Hírek>> : Magnussen a leggyorsabb, bajban a Red Bull |
Magnussen a leggyorsabb, bajban a Red Bull
2014.01.30. 19:53
A McLaren újonca, Kevin Magnussen futotta meg a legjobb köridőt a Forma-1-es csapatok jerezi tesztjének harmadik napján, ahol tovább folytatódott a világbajnok Red Bull Racing vesszőfutása.
A Lotus kivételével ma minden csapat pályára gurult a dél-spanyolországi versenypályán, ki több, ki kevesebb sikerrel. A Marussia számára már az egyfajta sikerként könyvelhető el, hogy új autója egyáltalán megérkezett Jerezbe, egy technikai malőr miatt ugyanis azt csak tegnap tudták útnak indítani a gárda főhadiszállásáról, Banbury-ből.
Az új, MR03-as kódjelet viselő versenygép végül délután Max Chilton révén gurult pályára – mért kört ugyan nem futott, ám még így is eredményesebb napot zárt a kiscsapat, mint az elmúlt években domináló, a világbajnoki címeket sorra nyerő Red Bull.
Az energiaital-gyárosok ugyanis tovább folytatták vesszőfutásukat: azt követően, hogy a címvédő Sebastian Vettel az elmúlt két napban mindössze 11 kört tudott megtenni a 4,4 kilométer hosszú versenypályán, új csapattársa, Daniel Riccardo sem járt sok sikerrel.
Az ausztrál tehetség ma először foglalhatott helyet az RB10-es versenygépben, mely néhány kanyar után csúnya füstöt eregetve állt meg alatta. Ricciardo később ugyan két kör erejéig még visszatért a pályára, az osztrák istálló azonban kénytelen volt belátni, amíg nem sikerül megfelelően orvosolni a problémákat, addig nincs értelme a körözésnek.
Márpedig problémák vannak bőven: nem elég, hogy a csapat küszködik a Renault-motorok energiatároló-rendszerével – ahogy a franciák valamennyi partnercsapata –, a Red Bull dolgát még az is megnehezíti, hogy a csapat sajátos módon installálta az új, 1,6 literes V6-os turbómotor vezérlőelektronikáját az RB10-es versenygépbe, ami mindkét fél számára komoly fejtörést okoz.
Az efféle megoldáson változtatni nem egyszerű feladat, mert a mérnökök az autó tervezése során minden apró helyet a lehető legjobban kihasználnak.
A Red Bull tehát az eddig eltelt három napban mindössze 14 kört tett meg Jerezben, miközben a Mercedes például 177-et! A Milton Keynes-i alakulatnál tehát bőven lesznek álatlan éjszakák a soron következő, bahreini kollektív teszt előtt. Addig viszont még egy tesztnap hátravan Jerezben, a csapat vélhetően mindent megtesz majd azért, hogy a lehető legtöbb időt a pályán töltse.
Miközben a Red Bull szenved, a tavaly küszködő McLarennél úgy tűnik, szépen alakulnak a dolgok. Miután a nyitónapot kénytelen volt kihagyni a csapat, ma délelőtt ismét Jenson Button ülhetett autóba, és összesen 40 kört tett meg az MP4-29-es versenygéppel. Délutánra aztán átadta a volánt újonc csapattársának, Kevin Magnussennek, aki egymás után rótta a köröket: 52-szer ment körbe a spanyol versenypályán, és a nap legjobb idejével (1 perc 23,276) zárt az élen.
Button végül negyedik lett, a két mclarenes közé Felipe Massa, valamint Lewis Hamilton férkőzött be. Massa ma először vezethette új csapata, a Williams idei versenygépét, és meglehetősen produktívra sikeredett az első munkanap: 47 kör megtétele után lett második, mögötte Hamilton 62 körrel végzett harmadikként.
A Ferrari színeiben ma a kétszeres világbajnok Fernando Alonso folytatta a Kimi Räikkönen által megkezdett munkát, a spanyol 2 másodperces hátránnyal ötödik lett, ám az mindenképpen biztató, hogy 58 körre volt képes az F14 T jelű versenyautóval. Pedig a napja nem volt problémamentes, délelőtt ugyanis egyszer kénytelen volt leparkolni a pálya szélén, miután a Ferrari szakemberei elveszítették a telemetriai kapcsolatot a versenygéppel.
Nemcsak Alonso miatt kellett egyébként meglengetni a piros zászlókat a nap folyamán: a már említett Ricciardo, valamint Nico Hülkenberg alatt is megállt az autó délelőtt, délután pedig Adrian Sutil csapta falnak Sauberjét a 7-es kanyarban.
A Toro Rossónál is foghatták a fejüket, délután ugyanis Jean-Eric Vergne alatt fél órán belül kétszer is megállt az STR8-as. Végül 30 körrel zárta a napot a francia, Hülkenberg mögött hetedik lett.
A Caterham versenygépét a gárda tartalékosa, Robin Frijns nyüstölte ma, már amennyire az általa megtett 10 kör valóban annak számít. Információink szerint ismét a Renault-motorral voltak gondok, ezt támasztja alá az is, hogy a franciák aggregátjaival köröző versenygépek közül csak a Toro Rosso futott mért kört – ám az is kétszer lerobbant a pályán.
A teszt holnap a zárónappal folytatódik Jerezben.
Jerezi tesztsorozat - 3. nap:
1. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m23.276s 52
2. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m23.700s +0.424s 47
3. Lewis Hamilton Mercedes 1m23.952s +0.676s 62
4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.030s +1.754s 40
5. Fernando Alonso Ferrari 1m25.495s +2.219s 58
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m26.096s +2.820s 17
7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m29.915s +6.639s 30
8. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m30.161s +6.885s 34
9. Robin Frijns Caterham-Renault No time - 10
10. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault No time - 3
11. Max Chilton Marussia-Ferrari No time - 5
|