Hírek>> : Allison: Nincs semmi alapvető gond a Ferrarival |
Allison: Nincs semmi alapvető gond a Ferrarival
2014.01.29. 20:28
Elégedett a Ferrari első két tesztnapjával a csapat új technikai igazgatója, James Allison. A brit szakember úgy véli, nincsenek alapvető tervezési hibák az F14T-ben.
Noha legelső körében le kellett állítani a Ferrari 2014-es modelljét, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso idei versenyautója egyelőre meglehetősen jól muzsikál a jerezi teszteken. A finn versenyző kedden a legjobb időt érte el vele, míg a mai napon Jenson Button mögött második lett – s összesen már 78 kört pakolt az F14T-be.
Az istálló technikai igazgatója, James Allison elégedett az eddig látottakkal. „A Feladatunk semmivel sem egyszerűbb, mint azt előre gondoltuk. Jerezben minden arról szól, hogy pályára tudjuk küldeni az autót, és a lehető legtöbb kört tegyük meg vele. Ezer dolognak kell a helyére kerülnie ahhoz, hogy az autó olyan legyen, amilyennek szeretnénk. Ha a versenygépet egy házhoz akarnánk hasonlítani, fontos, hogy jók legyenek az alapok. Alapvető fontosságú például a hűtőrendszer. Több különböző folyadék köröz az autón belül, és ezeket mind ideális hőfokon kell tartanunk. Csak ha az összes hőmérséklete stimmel, akkor a következő bahreini teszten megtehetjük a következő lépést, hogy aztán kijelenthessük, készen állunk az ausztrál szezonnyitóra” – idézte a brit szakembert a Speedweek.
„Eddig elégedett vagyok. Nincs semmi halálos az autónkban! Vagy legalábbis eddig nem bukkantunk rá. Emiatt tudunk körözni, ha akarunk. Nagyon fontos, hogy nem követhetünk el alapvető hibákat – márpedig jelenleg úgy tűnik, nem követtünk el.”
Allison ezt követően az idei változásokról, valamint arról is beszélt, mennyire kíséri figyelemmel, mit csinálnak a riválisok – például volt csapata, a Lotus. „Alapvetően az kerül előnybe, aki a legjobb hajtásláncot építi, és aki legjobban boldogul az üzemanyaggal. Tehát a motorrészlegünk minden tőle telhetőt megtesz. Ezzel egy időben ugyanakkor a karosszériával foglalkozó szakembereknek a lehető legjobb módon kell a hűtőrácsokat és az energia-visszanyerő rendszereket a borítás alá helyezni. A hűtés – nem győzöm hangsúlyozni – rendkívül fontos. A lehető legkisebb helyet kell elfoglalnia, de még úgy is működnie kell. Ha leszednénk a motorborítást, mindenki csodálkozna, hogy néz ki – különösen a V8-as szívómotorokhoz képest.”
„Ami az aerodinamikát illeti, semmi sem változott: maximális leszorítóerőre és minimális légellenállásra törekszünk. Ha megnézzük, a bokszutcában egy tucatnyi eltérő megoldást láthatunk. A szabályok kicsit nagyobb szabadságot hagynak, és ezt igyekszünk is kihasználni. Én egy meglehetősen agresszív szemléletű csapattól érkeztem ide, amely most is egy meglehetősen agresszív megoldást talált ki (Allison itt a Lotus aszimmetrikus orrára utal). Számunkra ez nem fontos. Jelenleg sokat beszélnek az orrokról, de majd az idő eldönti, mi a helyes megoldás. Mielőtt mi megtaláltuk volna a magunkét, vagy tucatnyi más koncepciót is megvizsgáltunk. És ez a munka folyik tovább” – mondta Allison.
A Ferrari szakembere végül arról is beszélt, mekkora leszorítóerőt vesztettek a csapatok az idei új szabályok (kisebb első, kevésbé mély hátsó szárny, hátra vitt kipufogó). „Nagyjából akkora leszorítóerőt veszítettünk, hogy most olyan, mintha egy montreali aerodinamikai csomaggal kellene versenyeznünk egy nagy leszorítóerőt igénylő pályán. De ezek a szabályok mindenki számára ugyanolyanok, és az új szabályokban én mindig esélyt látok. Folyton azon fáradozunk, hogy visszanyerjük az elvesztett leszorítóerőt, a Forma–1-nek már csak ilyen a természete. Jelenleg nagyon gyors fejlődésen megyünk keresztül. Hogy ez a görbe mikor éri el a csúcspontját, egyelőre nehéz megjósolni” – zárta gondolatát Allison.
|