Hírek>> : Button az élen a jerezi második tesztnapon |
Button az élen a jerezi második tesztnapon
2014.01.29. 20:20
Jenson Button elsőségét hozta a jerezi teszt második napja. A brit Räikkönent és Bottast utasította maga mögé. A legtöbb kört ma a Mercedes tette meg – a Renault-csapatok ERS-problémákkal küzdöttek, a Red Bull napja korán véget ért.
A tegnapi siralmas kezdés után Jenson Button révén a Forma–1-es jerezi teszt második napját már a mezőny élén zárta a McLaren-istálló. Az angolok 2009-es világbajnokának 1:24,165-ös idejét, a tegnapi első ferraris Kimi Räikkönen eredményénél jó három másodperccel gyorsabb körét, már senki nem volt képes megverni. Button mindezt közepes keverékű abroncsokon érte el.
A legszorgalmasabb versenyző azonban Nico Rosberg lett, aki Lewis Hamiltont váltotta a Mercedesben, és aki a mezőnyt sújtó technikai hibák közepette zavartalanul teljesített 97 kört az Ezüst Nyílban – ez jóval több mint egy egész versenytáv a jerezi pályán (69 kör), és néggyel több, mint amennyit az egész mezőny futott a nyitónapon.
Räikkönen ma a második leggyorsabb volt, a világbajnok Sebastian Vettelt pedig ezúttal is technikai hibák hátráltatták.
A nap reggelén még úgy tűnt, hogy a Pirelli által kért vizes pályás tesztnapot előrehozzák péntekről szerdára, mivel a pálya nedves volt, a meteorológusok pedig további záporokat jeleztek előre. Utóbbiból végül semmi nem lett, és annak ellenére, hogy a boxutca megnyitása előtt egy locsolóautóval még fel is áztatták a kört, az ideális ív már a déli órákra teljesen felszáradt.
Ez nem akadályozta meg a mezőny nagyrészét abban, hogy még délelőtt kipróbálják az olasz gumigyártó új, nagyobb vízkiszorítást lehetővé tevő teljes eső-, valamint köztes esőgumijait – a legaktívabbnak a mexikói Esteban Gutiérrez bizonyult a Sauberben. A fiatal versenyző 33 kört teljesített, mielőtt a már száradó pályán kipördült a kavicságyba az 5-ös kanyarban. A Sauber C33-as modell csak a délután derekán gördült ismét pályára.
Gutiérrez után előbb Räikkönen ugrott az élre, majd Valtteri Bottas a Williamsszel, aki sorozatban a második napon tudott meglehetősen gyorsan a tabella elejét érő köridőt regisztrálni – igaz, egyszer ő is megpördült, amikor elveszítette uralmát a kocsija felett a boxutca kijáratánál. Bottas végül a tegnapihoz hasonlóan ma is az előkelő harmadik helyen zárt.
Alig néhány perccel dél és a nem-hivatalos ebédszünet előtt aztán Button is megfutotta első gyorskörét, amivel rögtön az élre állt a folyamatosan száradó aszfalton. Amint arról már többször beszámoltunk, az angolt elektronikai hibák hátráltatták kedden, és a szerelők minden erőfeszítése ellenére sem sikerült pályára vinnie az MP4/29-est.
A brit világbajnok délután is aktív maradt, amikor is tavalyi csapattársával, az idéntől a Force Indiát erősítő Sergio Pérezzel egymást váltották az eredménylista elején. Autóik ekkor már ismét száraz pályára alkalmas gumikon futottak, azok közül is a Pirelli külön erre a tesztre szánt, jelzés nélküli, „szuperkemény” keverékén. Ezt az olaszok speciálisan a rendkívül hideg – ma is csupán 14-17°C-os – és példátlanul érdes aszfalton való használatra szántak.
Pérez alatt később sokáig füstöt eregetve a teszt során másodszor is megadta magát a Force India, Button pedig hamarosan átváltott a közepes keverékre és két másodpercet adva a mezőnynek, megfutotta a nap legjobb idejét.
Továbbra sem bír zöld ágra vergődni a világbajnok Red Bull-csapat, akikhez ezúttal a másik két jelenlévő Renault-motoros gárda, a Toro Rosso és a nap első kétharmadában a Caterham is csatlakozott: délután fél háromig ez a három istálló összesen kilenc körnél járt, miközben a Toro Rosso ki sem gördült a garázsból. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel Red Bullja egy ponton a Force Indiához hasonlóan füstölni kezdett a boxban, jelezve, hogy a tegnapi nap végi túlmelegedési probléma valószínűleg még mindig fennáll. A hírek szerint az energiavisszanyerő-rendszer tároló egysége hibásodott meg, akárcsak a fiókcsapatuknál, a Toro Rossónál – utóbbiaknál kedden még a motorvezérlő szoftver mondta be az unalmast. A Caterham pedig az előző napi elektronikai gondokat követően ma újabb problémák soráról tett jelentést, mielőtt az újonc versenyzőjük, Marcus Ericsson alatt egy órával a leintés előtt meg is adta magát a technika, Gutiérrez és Pérez után kikényszerítve a nap harmadik piros zászlóját.
A jerezi gyakorlás harmadik napja az első kettőhöz hasonlóan közép-európai idő szerint holnap reggel 9 órakor veszi kezdetét.
Jerezi teszt – a második nap végeredménye
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Jenson Button |
McLaren |
1:24,165 mp |
43 |
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:24,812 mp |
47 |
3. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:25,344 mp |
35 |
4. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:25,588 mp |
97 |
5. |
Sergio Pérez |
Force India |
1:28,376 mp |
37 |
6. |
Esteban Gutiérrez |
Sauber |
1:33,270 mp |
53 |
7. |
Marcus Ericsson |
Caterham |
1:37,975 mp |
11 |
8. |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:38,320 mp |
8 |
9. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso |
idő nélkül |
|
|