Hírek>> : Fernando Alonso a rajongók kérdéseire válaszolt |
Fernando Alonso a rajongók kérdéseire válaszolt
2014.01.26. 11:22
A Scuderia Ferrari spanyol világbajnok versenyzője a csapat főhadiszállásán válaszolt a rajongók által feltett kérdésékre.
Aurora Sánchez: Fernando, 2014-ben a 14-es rajtszámmal fogsz versenyezni az F14 T-vel, mit gondolsz, vezetheted majd a bajnokságot 14 ponttal a szezon végén?
Alonso: Nos, 14 pont előnnyel vezetve befejezni a bajnokságot igazán fantasztikus lenne. De ugyanolyan nagyszerű lenne akár egyetlen ponttal győzni! Az az igazság, hogy amikor harcolsz és olyan ambiciózus célok elérésére készülsz, mint a Forma-1-es világbajnokság megnyerése, a számok és a véletlenek már nem számítanak. Remélhetőleg remek évünk lesz és a szezon majd a lehető legjobb módon végződik számunkra.”
Francesco Filippeli: Szerinted az új szabályok miatt alakítanod kell a vezetési stílusodon? A gumikezelés változni fog?
Alonso: A 2014-es szabályok minden bizonnyal hatással lesznek nem csak az én, de az összes többi versenyző vezetési stílusára is. Mindig is szem előtt tartottuk a gumikkal való bánásmódot és továbbra is kiemelt helyen fogjuk kezelni, ahogy tettük azt az utóbbi 3-4 év során, amióta Pirelliket használunk. Ez az év viszont nem csak az abroncskezelésről fog szólni, de a mechanikai oldalnak is fontos szerep jut, ahogy annak is, hogy a vezetési stílusunkat ehhez igazítsuk a téli időszak végén.
Daniel Gomez Soriano: Tisztában vagy vele, hogy mennyi ember drukkol neked minden egyes kanyar után? Gondolsz rájuk, amikor az egyenesekben fellélegzel egy kicsit?
Alonso: Nem igazán vagyunk tudatában annak, hogy az emberek a lelátókon kit éljeneznek. Amikor versenyzünk, teljes mértékben arra koncentrálunk, amit csinálunk, emellett pedig gyakran rádiózunk a csapattal, vagy igyekszünk a lehető legjobban bevenni az adott kanyart. Még az egyenesekben sincs idő a pihenésre, de természetesen nagyra értékelem mindazt a támogatást, amit kapok! Ez egy nagyszerű dolog, nem csak nekem, de a csapatnak illetve a szponzoroknak is és azoknak a rajongóknak is, akik otthonról támogatnak.
Anne-Sophie Papet: A két legnagyobb változtatás miatt lesz valamilyen félelmed az autó vagy a motor miatt Jerezben?
Alonso: Igen, lesz néhány változtatás a 2014-es szezonra amik egy kis aggodalommal töltenek el minket, de ezek olyasmik, amikkel mindenki más is szembesülni fog Jerezben. Elsősorban a turbómotorok megbízhatósága lesz fontos kérdés és az, hogy hogyan tudjuk ehhez adaptálni a vezetési stílusunkat illetve, hogyan tudjuk majd kezelni a motorokat. Másodsorban, úgy gondolom, a gumik viselkedése lesz a kulcskérdés, sokat dolgoztunk velük az utóbbi három-négy évben, hogy olyan sokáig életben tartsuk őket, ameddig csak lehetséges. Szerintem az új szabályok miatt ez most plusz munkát fog jelenteni a mechanikai oldalon, a normál abroncskezelés kezdetben elég stresszes lesz a versenyzők szemszögéből nézve. Várom már ezt a kihívást is, de ez lehet az egyik rizikófaktor 2014-ben.
Alex G: Azt tudjuk, hogy a pályán a Ferrarit vezeted, de milyen autók vannak az otthoni garázsodban?
Alonso: Igen, a pályán egy Ferrarit vezetek, de a hétköznapokon nem használok minden nap Ferrarit, szerintem ez egy kicsit sok lenne. Persze van Ferrarim a garázsban, amit csak a hétvégéken vagy szép időben használok, amikor élvezet azzal róni az utakat. Egy normál napon FIAT 500-ast használok, ami megfelel a városban és az ottani parkolásnál is. Van egy terepjáróm is, amit még szoktam használni, de akadnak olyan napok is, amikor a biciklivel a csomagtartómban közlekedek és az aszfalton inkább azt használom. Próbálom kicsit vegyíteni az autókat a garázsomban és különböző alkalmakkor használni őket.
Asleigh Kerwood: Milyen tippekkel látnál el egy gokartost, hogy olyasvalakivé váljon, mint te?
Alonso: A gokart határozottan a legjobb iskola minden versenyzőpalánta számára. A tippeket illetően nem vagyok biztos benne, hogy mit is mondhatnék. A gokartversenyzőként is az a fontos, hogy élvezd amit csinálsz. Különösebb tanácsom nincs arra nézve, hogy hogyan válhat valaki Forma-1-es versenyzővé. Az biztos, hogy fel kell mutatni némi tehetséget és gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni kell, amikor csak lehetőség van rá. És persze élvezni kell a vezetést! Szerintem a gokart a legizgalmasabb kategória, ahol a leginkább érzed, ahogy dübörög az adrenalin és ahol a legintenzívebben tudatában vagy annak, miként uralhatod a gépet. Szeretem a gokartozást és úgy gondolom, hogy mindenki, aki gokartozással tölti az idejét, élvezi azokat a pillanatokat. Fejleszd magad, mutasd meg a tehetséged és akkor meg tudod tenni a következő lépést, de a továbblépésre igazából nem lehet felkészülni.
Luigi Nannini: Mely területeken lehet a versenyző a legnagyobb hatással az autó fejlesztéseire? Szerinted mennyire lehet egy pilóta befolyással arra, hogy a csapat milyen irányba induljon el a fejlesztésekkel?
Alonso: Technikai szempontból a versenyzőnek biztos, hogy összetett személynek kell lennie. A megjegyzéseinkkel, reakcióinkkal segítve dönthet a csapat az egyik vagy a másik fejlesztési irány mellett. Amikor a pályán más autókkal és versenyzőkkel vagyunk együtt, mindig megpróbáljuk feltérképezni a saját kocsink gyenge és erős pontjait. Hovatovább, azok az indukciók, amiket a teszteket követő, a futam utáni vagy az az előtti megbeszélésen adunk a mérnököknek elvezetnek minket a helyes fejlesztési irányhoz, hogy javíthassunk az autónk gyenge pontjain. Ez az, amire vezetés közben is olyan jól kell ügyelnünk, amennyire csak tudunk és többé-kevésbé mindent kontroll alatt kell tartanunk: a mechanikai részt, az abroncsokat, a benzinre is ügyelnünk kell, emellett pedig még van jó néhány olyan terület, ahol követnünk kell a rádión érkező mérnöki utasításokat, hiszen ők látják az összes paramétert a számítógépen. Mindezt egy századnyi időveszteség nélkül kell véghezvinnünk. Talán ez a legkomplexebb feladat, amivel itt szembesülünk.
Alex Boots: Tavaly ismét elkezdtem érdeklődni a Forma-1 iránt és azonnal a rajongód lettem. A kérdésem az lenne, hogy a te tapasztalatoddal és Kimiével sikerül visszahozni a címet a Scuderiához?
Alonso: Köszönöm, hogy támogatod a csapatot. A kérdésedre válaszolva, őszintén szólva a Kimivel közös munka extra lökést jelent nekem és szerintem az egész csapatnak is, hiszen ő egy nagyszerű tehetség és nagyszerű versenyző, a Ferrari 2007-es világbajnoka. Úgy gondolom, hogy a jelenléte extra motivációt jelent a csapat számára és számomra is, mivel az új csapattárs mindig új lehetőségeket jelent, hiszen mindig lehet tanulni valamit a másik versenyzőtől, olyan plusz dolgokat, amikkel ő rendelkezik. Az új csapattárs érkezése mindig alkalmat ad arra, hogy fejlődj, szóval várom már a közös munkát Kimivel, aki új szellemiséget hoz a csapathoz. A csapatnak és nekem is tud segíteni, ezzel pedig a Ferrari is visszakerülhet az élre.
Stephanie Cardin: A múltban néhány alkalommal láthattuk, ahogy az autóra állva, állatokat utánozva ünnepelted a győzelmed. Mostanában ezt a „tradíciót” felváltotta más. Nem lehetne ismét visszahozni ezeket? J
Alonso: Igaz, hogy a múltban talán kissé kreatívabban ünnepeltem meg a győzelmeimet és az utóbbi években ezek az ünneplések tényleg kicsit megszokottabbá egyszersmind érzelmesebbekké váltak. Például Spanyolországban, Valenciában tavalyelőtt egy zászlóval az autóban ünnepeltem. Szóval minden győzelem íze más, nehéz megjósolni, hogy hogyan fognak alakulni az egyes ünneplések és nehéz felkészülni ezekre, hiszen nem mondhatjuk azt, hogy ezt a versenyt meg fogjuk nyerni és ilyen vagy olyan módon fogjuk megünnepelni. Jelenleg nem vagyunk abban a helyzetben, hogy túlságosan magabiztosak legyünk, pusztán éhezünk a sikerre és arra, hogy szerezzünk néhány pontot. Amikor pedig győzünk, akkor megpróbáljuk a csapattal együtt kiélvezni a pillanatot, utána pedig már a következő versenyen jár az eszünk.
Alain Gomez: Ha választhatnál egy Forma-1-es korszakot ahol szívesen versenyeznél, melyik lenne az?
Alonso: Nem is tudom. Az igazság az, hogy minden korszak más és a maguk idejében mindegyik különleges volt valamiért. Személy szerint, három korszakban van tapasztalatom: a V10-es érában versenyeztem a karrierem kezdetétől egészen 2005-ig; utána jöttek a V8-ok 2006 és 2010 között, amikor igazán jó volt az autók teljesítménye; majd a legutóbbi, ami 2010-el, a Pirelli abroncsok bevezetésével kezdődött és napjainkig tartott, ami szintén megváltoztatta egy kicsit a versenyzést. Mindenesetre, ha választhatnék ezen három korszak közül, akkor az elsőt választanám, mert akkoriban nagyon gyors és könnyű autóink voltak, 150-200 kg-al kevesebbet nyomtak a jelenlegieknél, közel 1000 lóerősek voltak, ezért határozottan az akkori versenyzés volt a legizgalmasabb. A múltra visszagondolva, nehéz egy korszakot kiemelni: a ’90-es években az autók esztétikailag jobbnak tűntek, de nem tudom, milyen volt a vezethetőségük. Azonban ha elképzeljük a jövőt és 2030-ról vagy 2040-ről beszélünk, az autók még látványosabban fognak kinézni, úgyhogy ebből az okból kifolyólag nehéz választani. Bennem a V10-es éra hagyott leginkább nyomot, számomra az volt a legérdekesebb.
(mcsatorna.hu)
|