“Pár órán belül látni fogjuk az új autó első motorját, és mindannyian nagyon izgatottak vagyunk miatta”- kezdte a motorfejlesztésért felelős mérnök. “Már két évvel ezelőtt megkezdtük a munkálatokat, melyek rendkívül nagyok – ez igaz, a motorokon, az elektronikán, és a karosszérián dolgozó mérnökökre is. Rendkívül komplex művelet a motor installációja. Nagyon motiváltak vagyunk, de természetesen mellette koncentrálni is kell. Még csak a munkálatok elején vagyunk.”
Marmorini elmondta, az idei motorok megbízhatósága nagyban függ a gyárban használt tesztpad minőségétől. Nem elég, hogy szimulálnak egy versenyt, hanem “azt is szimulálni kell, hogyan használják a motort az energia-visszanyerés érdekében”. A szakember megjegyezte, rendkívül fontos szerep hárul a versenyzőkre is, mivel “benyomásaikkal és visszajelzéseikkel befolyásolhatják azt is, hogyan fejlesszék tovább”.
Következnek a tesztek, szorít az idő, és “Bahreinre már készen kell állnunk arra, hogy összeszereljük a Melbourne-re szánt motort”. Rendkívül kis hatással lesznek a tesztelt alkatrészek erre a műveletre, és fontos megérteni az erőforrás viselkedését az autóban “- két lényeges pont, amire felhívta a figyelmet.
Az idei szabályok egy jelentős nehézséget rejtenek magukban. “A 2014-es szezon elején le leszünk állítva a teljesítmény fejlesztésében”- reagált Marmorini. “Nem cserélhetünk alkatrészeket, hacsak nincs megbízhatósági problémánk. Próbálunk a legutolsó napig keményen dolgozni az új erőforráson, hogy minél több olyan alkatrészt tudjunk bemutatni, melyek növelik a teljesítményt. Mellette a megbízhatóság nagyon fontos idén – ez is paraméter lett a teljesítmény terén.