Mégsem vált a Ferrari?
2014.01.13. 20:48
A német Auto Motor und Sport szerint tévesek voltak azok a korábbi hírek, miszerint a Ferrari szakít elmúlt két évben követett gyakorlatával, és újra nyomórudas felfüggesztésre cseréli vonórudas megoldását autója első tengelyén.
Olasz lapok korábban arról cikkeztek, miután a 2014-es év számtalan újdonságot tartogat a mérnökök számára, a Ferrari két év után visszatér a megbízhatóbbnak tartott és a mezőny nagy része által használt nyomórudas felfüggesztéshez autója elején. Az régi-új kialakításról később aztán az elismert technikai szakértő Giorgio Piola grafikát is készített. Noha az olasz szakember forrásai révén általában jól értesült a Ferrarival kapcsolatos hírek terén, az Auto Motor und Sport szaklap most azt írja, tévedett: legújabb információi szerint ugyanis a Scuderia 2014-es autóján is kitart a vonórudas első felfüggesztés mellett.
Ezen kialakítás lényege, hogy míg a hagyományosnak számító megoldásnál a felfüggesztés feszességét segítő nyomórúd az autó orrának tetejét köti össze a kerékagy aljával, addig, a vonórúd ellentétes irányban, a kerékagy tetejétől halad az orr alsó részéig – tisztább légáramlatot biztosítva a felfüggesztés körüli és mögötti területeknek. A Ferrari ezen megoldást 2012-ben kezdte el alkalmazni, egyes vélemények szerint aerodinamikai előnyei mellett hozzájárult ahhoz is, hogy a vörös autók kíméletesebben bántak az első gumikkal.
Ezen, általuk tavaly is alkalmazott megoldást (mely egyébként nem saját találmány, 2001-ben már a Minardinál is láthattuk), 2013-ban aztán a McLaren is átvette – sikerre fejleszteniük mindazonáltal nem sikerült.
|