Hírek>> : Gyanús Ferrari – Mit teszteltek Fioranóban? |
Gyanús Ferrari – Mit teszteltek Fioranóban?
2014.01.09. 17:18
A Ferrari már decemberben pályára vitte 2014-es turbómotorját és új hibrid-rendszerét – mégpedig egy sportautóba rejtve? A korábbi pletykáknak egy fioranói teszt videófelvétele szolgált alapul – az Auto Motor und Sport most alaposabban is utánajárt a kérdésnek.
Még decemberben látott napvilágot egy videófelvétel, melyen egy La Ferrari sportautó köröz a Ferrari fioranói tesztpályáján. Akkor egyes források felvetették, nem kizárt, hogy a Scuderia már 2014-es V6-os turbómotorját próbálgatja „álruhába öltöztetve”. Noha a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a média jelenlétében ezen felvetést a csapat decemberi karácsonyi vacsoráján határozottan cáfolta, a német szaklap, az Auto Motor und Sport (AMuS) alaposabban is utánajárt a kérdésnek, s pár fénykép segítségével árulkodó jeleket keresett.
A lap elsőként arról tesz említést, hogy miután az olasz autómárka gyára szomszédságában saját tesztpályával rendelkezik, nem számít különlegességnek, hogy egy a La Ferrarihoz hasonló autó köröz Fioranóban. Az viszont már annál inkább, hogy az említett kocsi tetején egy oda kevésbé illő (az F1-ből jól ismert) nagy légbeömlőt helyeztek el, míg farára egy méretes hátsó szárnyat szereltek. S ha mindez még nem lenne elegendő a gyanúhoz, ott van a videófelvételen hallható motorhang is. „Gyorsan világossá vált, hogy a motorborítás alatt nem egy 6,3 literes V12-es motor rejtőzik. A hangzása egy kisméretű turbóerőforrásra emlékeztetett. A karosszérián elhelyezett sárga, háromszög alakú figyelmeztető jelzések pedig arra utalnak, hogy vélhetően egy nagy teljesítményű hibridrendszer van a borítás alatt” – írják, majd később megemlítik az általuk kielemzett fényképeken jól látszik, hogy az autó hátulján egy a Forma–1-ben idén debütáló kipufogó-megoldás látható – közvetlenül a szárny alatt, középen.
Mindezek alapján a lap el tudja képzelni, hogy a Ferrari már valóban új F1-es erőforrását teszteli. „Az időzítés – két hónappal a jerezi első fellépés előtt – ugyancsak stimmelne. Ahhoz, hogy megfeleljenek az idei magas megbízhatósági követelményeknek (csak öt erőforráscsomagot használhatnak szezononként), a gyártónak minden tesztkilométer fontos. A Ferrari ráadásul azt is kipróbálhatta, hogyan működnek a bonyolult hibrid-alkatrészek a hajtásláncban” – írják a németek.
Miután azonban Luca di Montezemolo tagadta, hogy bármely idei F1-es alkatrészüket is tesztelték volna a versenypályán, a lap annak lehetőségét sem veti el, hogy valójában mást tesztelt a Ferrari. Az utóbbi hetekben arról lehetett hallani, jó esély van rá, hogy a márka újra részt vegyen a Le Mans-i 24 órás viadal LMP1-es kategóriájának küzdelmeiben, ezért az AMuS felveti, talán ehhez is lehet köze a La Ferrarival végrehajtott tesztnek. „Tetszik a gondolat, hogy rajthoz álljunk Le Mans-ban, a legmagasabb kategóriában. Talán egyszer vissza is térünk, nyerünk, aztán megköszönjük és hazatérünk. Vagy talán komolyabban is elgondolkodunk a lehetőségen” – mondta az olaszok elnöke Le Mans kérdésről.
Az AMuS mindazonáltal hozzáteszi, a gyártó a visszatérésre legkorábban 2016-ban láthat lehetőséget – ami elég messze van ahhoz, hogy már most próbára tegyék fejlesztéseiket. „Kívülről szemlélve nem volt sok köze a Fioranóban tesztelő autónak az LMP1-hez. És azt is kizárhatjuk, hogy egy GT-prototípus volt. Egyrészt a Ferrari a 458-assal nagyon jól áll a sportautók terén, másrészt pedig jelenleg nem tervezik, hogy hibrid technológiát alkalmazzanak a GT-sportban. Úgy tűnik tehát, a furcsa La Ferrari titkát talán sosem tudjuk meg” – vonta le végkövetkeztetését a lap munkatársa, Tobias Grüner.
|