Hírek>> : Aggódhatnak a magas versenyzők? |
Aggódhatnak a magas versenyzők?
2013.12.10. 20:51
A Forma–1-es csapatok hétfői ülésükön elvetették annak lehetőségét, hogy a jövő évtől bevezessék a futamonkénti két kötelező kerékcserét. Az érintettek emellett arról is döntöttek, nem emelik tovább az autók minimumtömegét, így a magasabb versenyzők hátrányos helyzetbe kerülhetnek.
A Stratégiai Csoport és a Forma–1-bizottság hétfőn Párizsban ülésezett, s számos újabb szabálymódosítást fogadott el a 2014-es világbajnokságra. Mint arról már beszámoltunk, a következő évtől dupla pontot osztanak a szezonzáró versenyen, bevezetik az öt másodperces büntetést, a versenyzők saját állandó rajtszámot választhatnak, 2015-től pedig jön a költségsapka.
A csapatok képviselőinek tanácskozásán ezek mellett napirendi pont volt két korábbi javaslat, a kötelező futamonkénti két kiállás és a versenyautók minimumtömegének további növelése – ám ezen ötleteket végül elvetették. Mint ismert, a Pirelli azért szerette volna elérni, hogy minden versenyen két kiállást kelljen teljesíteni, s emellett meghatározott kört lehessen csak futni egy adott keveréken, hogy ezzel a gumik kevésbé befolyásolják a futamok alakulását. Noha Bernie Ecclestone és Jean Todt FIA-elnök támogatta az olaszok javaslatát, a BBC jelentése szerint a csapatok végül nemet mondtak rá, mivel attól tartottak, így túlzottan egysíkúvá válnának a stratégiák, és ezáltal a versenyek is.
Ami a 2014-es autók minimumtömegének tíz kilogrammal történő növelését illeti, Ecclestone és az FIA ezen elképzelést is támogatta, mivel szerintük csak így szüntethető meg, hogy a magasabb, s ezáltal nehezebb versenyzők hátrányos helyzetbe kerüljenek a jövőben. A Stratégiai Csoportban helyet kapót hat istálló közül mindazonáltal csak három, a McLaren, a Williams és a Red Bull állt ki a tömegnövelés mellett, a Ferrari, a Mercedes és a Lotus ellene szavazott.
Mint ismert, a V6-os turbómotorok, valamint a nagyobb teljesítményre képes energiavisszanyerő-rendszerek a következő esztendőben komolyabb tömegnövekedést jelentenek majd, minek következtében az FIA már korábban 690 kg-ra emelte a jelenlegi 642 kg-os minimumtömeg-határt. Miután azonban a csapatok többsége vélhetően így is csak nehezen lesz képest autója tömegét 690 kg-os szinten tartani, a versenyzők testtömege a jövőben időhátrányt jelenthet számukra. A BBC számításai szerint minden kilogramm 0,035 másodperces pluszt jelent körönként, így például a 68 kg-os Fernando Alonso akár 0,42 másodperces előnyre is szert tehet a 80 kg-ot nyomó Nico Hülkenberggel szemben pusztán testalkatának köszönhetően. Ezen helyzet megszüntetésére a BBC szerint legkorábban 2015-ben kerülhet sor.
|