Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : A Ferrari nyomon van?

A Ferrari nyomon van?

  2013.12.09. 20:09

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry úgy véli, a 2014-es szabályokban is lehet olyan kiskapukat találni, amelyek kihasználásával az adott csapat komoly előnyre tehet majd szert.


A jövő esztendő az átfogó szabályváltozások éve lesz. Sokan kiváló lehetőségként tekintenek a változásokra, mondván, ez amolyan tiszta lapot jelent, ahol eltűnnek az előző öt évben kialakult előnyök és hátrányok, s egy-egy új ötlettel komolyabb előnyre lehet szert tenni. A legutóbbi szabályváltozások évében, 2009-ben a Brawn GP-nek sikerült rálelnie egy kiskapura az aktuális regulákban, amely végül bajnoki címeket ért számukra.

Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója úgy véli, hasonlóra jövőre is lesz esély. A brit szakember elmondása szerint a Scuderia már jó ideje nagy erőkkel készül a következő évre, minek köszönhetően reményei szerint sikerrel veszik majd a rájuk váró akadályokat. „A szélcsatornában eltöltött időnk egy részét már január óta a 2014-es autóra áldoztuk. Emellett sokat energiát fektettünk már a tervezésbe is, különösen az új erőforrás installációjába. Ezzel már két éve egy külön tervezőcsoport foglalkozik. Rory Byrne is részt vesz ebben a munkában. Hogy ki mikor kezdi el átcsoportosítani a több forrását a következő évi autójára, mindig a bajnokság állásától függ. Idén valamelyes könnyebben meghatározhattuk, mikor jött el ennek az ideje, hiszen hamar egyértelművé vált, hogy nem lesz esélyünk a bajnoki címre” – mondta Fry az Auto Motor und Sportnak.

Majd arról is beszélt, mely területeken lehet komolyabb előnyre szert tenni 2014-ben. „Minden téren változások lesznek, így mindenütt hibázhatsz, de akár nagyot is alkothatsz. A keskenyebb első szárny komoly feladatot jelent. Jól át kell ugyanis gondolnod, mit kezdj a légáramlatokkal a véglapoknál, merre irányítsd őket. De ugyanez volt a problémánk 2009-ben is, amikor meg szélesedett a vezetőszárny. Emellett a hűtés kialakítása is komoly kihívást jelent, hiszen az egész hűtőrendszert valahogy bele kell szorítanod az autóba” – magyarázta Fry, utalva a „csomagolás” az aerodinamikát jelentősen befolyásoló nehézségeire. Fry szerint ez utóbbi területen egyébként szintén sokat lehet nyerni vagy veszíteni: amennyiben a csapat tervezői rosszul döntenek, az az új motor teljesítményének rovására mehet, s ezzel akár hónapokat is bukhatnak a fejlesztési versenyben a jobban dolgozó riválisokkal szemben.

A brit szakember emellett elsősorban a motor technológiája terén lát kiugrási lehetőséget. „Szerintem az aerodinamikára vonatkozó szabályok nagyjából stabilnak mondhatók. A motorok terén viszont vannak lehetőségek. Mennyit is ért annak idején a duplafedeles diffúzor? Tíz-tizenöt egységnyi leszorítóerőt. Biztosra veszem, hogy lesznek ehhez hasonló területek, így érdekes lesz megfigyelni, ki lel rájuk. Mindig igyekszünk feszegetni a szabályok határait, emiatt jövőre is többféle megoldást láthatunk majd” – vetítette előre Fry immáron az Autosportnak tett nyilatkozatában.

Noha a vörösök technikai igazgatója bizakodva árulta el, lát esélyt egyedit alkotni a hajtáslánc terén, a Mercedes év végén leköszönő csapatfőnöke, Ross Brawn úgy véli, az új szabályok ezúttal kevesebb teret engednek az olyan hatékony ötletekhez, mint amilyen 2009-ben az ő dupladiffúzoruk volt. „A kiskapu, az, amit valaki megtalál, miközben mások nem. Mindig lehet olyan megoldás, amire más nem gondol, ezért sosem vehetünk biztosra semmit. Most viszont nemigen látunk ilyen területet – ha látnánk, persze ki is használnánk. Ami a kipufogót illeti, azokat most az autó közepén helyezték el, tehát elég komoly szigorítások történtek. Így nehéz lenne használni a Coanda-megoldást és az elmúlt években használt módszereket, de talán valaki majd rám cáfol. Szerintem a szabályok most eléggé tiszták” – vélekedett Brawn.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!