Hírek>> : Hivatalos: Jönnek a dupla pontok a szezonzárón és az állandó rajtszámok! |
Hivatalos: Jönnek a dupla pontok a szezonzárón és az állandó rajtszámok!
2013.12.09. 20:06
Hétfőn tartotta évzáró ülését a Forma–1 Stratégiai Munkacsoportja és a Forma–1-bizottság, mely számos 2014-es szabályváltozásról hozott döntést. Jönnek a dupla pontok a szezonzáró nagydíjon, az egyedi rajtszámok és az öt másodperces büntetések!
Amellett, hogy a technikai szabályzat gyökeresen változik a 2014-es világbajnokságra, sportszempontból is számos újdonság vár ránk jövőre. A hat csapat (Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Williams és Lotus) képviselőiből álló Stratégiai Munkacsoport, valamint a Forma–1-bizottság (itt az összes csapat, a kereskedelmi jogok birtokosa, a FOM, a Nemzetközi Automobil Szövetség, a pályák és a főszponzorok képviseltetik magukat) hétfői párizsi ülésén legalábbis több szabálymódosítási javaslatot is elfogadtak.
A legnagyobb változást talán az jelenti, hogy 2014-ben a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon dupla egyéni és konstruktőri pontokat osztanak majd, ezzel biztosítandó, hogy a világbajnoki küzdelem a végsőkig nyitott maradjon.
A mai gyűlésen résztvevők arról is határoztak, hogy a jövőben állandó rajtszámot kapnak a versenyzők. A mezőny tagjai 2 és 99 között bármely számot választhatják maguknak, melyet aztán egész hátralévő F1-es karrierjük során meg is tarthatnak. Az egyes rajtszám természetesen továbbra is a mindenkori világbajnoki címvédőt illeti. Amennyiben több versenyző is ugyanazon rajtszámmal szeretne indulni, az előző évi világbajnokságban előkelőbb helyen záró élvez elsőbbséget a számválasztásnál.
Új büntetési forma is életbe lép a következő évtől. Bevezetik ugyanis az öt másodperces büntetést a kisebb szabálysértések szankcionálására. Mint ismert, ezen javaslat azok után merült fel, hogy idén több alkalommal is áthajtásos büntetést kaptak olyan versenyzők, akik egy-egy előzésnél elhagyták a pályát (ld. Romain Grosjean a Hungaroringen Felipe Massa ellen). A szurkolók és a versenyzők ezek kapcsán korábban nemtetszésüknek adtak hangot, mondván ilyen mértékű szabálysértéseknél teljesen fölösleges tönkretenni a vétkező egész futamát.
A mai ülésen döntés született arról is, hogy az idén december 17-e és 19-e között Bahreinben megrendezendő gumiteszten a Pirelli a Sportszabályzat erre vonatkozó rendelkezése ellenére (legalább kétéves autókkal szabad tesztelni) 2013-as autókat használhat. Az FIA minden csapatnak lehetőséget biztosít az ezen teszten való részvételre, ám a gyakorlatban csak hatan, a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Force India és a Toro Rosso teszi majd tiszteletét az arab ország pályáján.
További vitapontot jelentett a mai tárgyaláson a költségsapka bevezetésének kérdése: a résztvevők megállapodása szerint a vonatkozó korlátozás 2015 januárjától léphet majd életbe. Az addig hátralévő időben ennek részleteit az erre felállított, az FIA, a kereskedelmi jogokat birtokló FOM és a csapatok képviselőiből álló munkacsoport dolgozza ki – várhatóan 2014 júniusának végéig.
|