Hírek>> : Ferrari: vissza a hagyományos felfüggesztéshez? |
Ferrari: vissza a hagyományos felfüggesztéshez?
2013.11.27. 13:04
Az olasz Autosprint című szaklap értesülése szerint a Ferrari 2014-ben szakít eddigi gyakorlatával, s jövőre újra a többiek által is használt hagyományos első felfüggesztéssel versenyezteti autóját.
Új szakemberek – új szemléletmód? Az elmúlt egy évben komoly átalakítások történtek a Ferrari háza táján: a felújított szélcsatorna, az újjáépítendő gyárépület és a továbbfejlesztett szimulátor mellett számos új szakember is feltűnt Maranellóban – főként az aerodinamikai részleg erősödött. Az átszervezés nem véletlen: a csapat négy éven keresztül hiába üldözte a Red Bullt, az osztrákok mindannyiszor jobbnak bizonyultak náluk. Idén ráadásul úgy, hogy esélyt sem adtak az olaszoknak, akik a szezon második félévében a Mercedesnél és a Lotusnál is gyengébb teljesítményt nyújtottak.
A Scuderia a történtek ellenére mégis optimistán várja a 2014-es bajnokságot. A csapatnál nagy reményeket fűznek az új technikai igazgató, James Allison érkezéséhez, aki több területen is változtatásokat, szemléletváltást ígért. Az olasz Autosprint szerint a brit szakembernek köszönhetően például a Ferrari jövőre visszatér a hagyományosnak számító nyomórudas felfüggesztéshez, miután az előző két évben használt, 2012-ben forradalmi újításként beharangozott vonórudas megoldás alkalmazását kissé kockázatosnak találják. Noha ezen, elsősorban aerodinamikai szempontból előnyös felfüggesztést tavaly sikeresnek tartották, s 2013-ra is kitartottak mellette, az olasz lap szerint a 2014-es szabályváltozások miatt megváltozott orr-kialakítás, valamint a módosuló aerodinamika miatt Allison kifizetődőbbnek tartja a hagyományos, sokkal jobban ismert nyomórudas változatot.
„A Forma–1-ben nem lehet minden hibára megoldást találni egyetlen nap alatt. A csapat lépésről lépésre alaposan kielemzi gyengepontjait. Nem titok, hogy leginkább az aerodinamika terén voltak gyengeségeink az elmúlt szezonokban” – idézi az Autosprint az aerodinamikus Allisont.
Ezen problémákhoz ugyanakkor nem csupán az autó tervezési filozófiája, de a Ferrari meghibásodott szélcsatornája is hozzájárult. Noha az istálló jövőre már felújított, s a hírek szerint végre hibátlanul működő berendezését használja autója fejlesztéséhez, a hírek szerint továbbra is igénybe fogják venni a Toyota idén használt kölni szélcsatornáját is. A csapat emellett további aerodinamikai mérnökök érkezésétől, valamint a Schumacher-korszak sikertervezője, Rory Byrne reaktiválásától is sokat vár. A dél-afrikai szakember ugyan továbbra is tanácsadóként segít csak be a 2014-es autó fejlesztésébe, elmondása szerint ugyanakkor hosszú évek óta nem folyt bele ennyire intenzíven a csapat munkájába, mint ezúttal.
|