Hírek>> : Vettel nyerte a kaotikus brazil időmérőt! |
Vettel nyerte a kaotikus brazil időmérőt!
2013.11.23. 21:59
A Red Bull sztárja a nehéz pályaviszonyok között is 6 tizedes előnnyel kaparintotta meg idei kilencedik pole-ját a brazíliai idényzáróra legfőbb kihívója, Rosberg előtt. Alonso 3. lett az időmérőn, de akár előrébb is végezhetett volna, ha az utolsó körében nem csúszik meg a pálya közepén.
Sebastian Vettel manapság szokatlan módon egyetlen tréningen sem végzett az első helyen a hétvége szabadedzésein, valamint az időmérő első szakaszaiban, az utóbbi alkalmaknál mégis sokkal simábban szerezte meg az első rajtkockát a Brazil Nagydíj esős időmérő edzésén. A német 1:26,479-es ideje bő fél másodperccel volt jobb a második leggyorsabb Nico Rosbergnél. A harmadik pozíciót a vizes pályán a legtöbb idei kvalifikációhoz képest látványosan feljavuló ferraris Fernando Alonso szerezte meg.
Az év utolsó időmérője már az első percekben tűzijátékot hozott. Körülbelül fél órával a zöld lámpa előtt elállt az eső, így a Q1 kezdetekor az egész mezőny kitódult a pályára, hogy fusson egy gyorskört a legjobb körülmények között. Ez bölcs döntésnek minősült, mivel nagyjából 3-4 perccel a kvalifikáció kezdete után ismét elkezdett szemerkélni, ami úgy 10 percig tartott. Ezt követően egy leheletnyit ismét javultak a körülmények, amely éppen lehetővé tette a kitartóan próbálkozó kiesőjelöltek egy részének, hogy javítsanak. Ilyen volt a lotusos Heikki Kovalainen, aki első nekifutásra körökön át beragadt Giedo van der Garde Caterhamje mögé, illetőleg Jean-Eric Vergne a Toro Rossóban, aki eleve kicsit későn ment ki az elején. Végül a két kiscsapat versenyzői mellett Pastor Maldonado búcsúzott a Williamsben, és Esteban Gutiérrez a Sauberben.
A Q2 a fentiekhez képest meglepően simán kezdődött, sokáig állandó erősségű csapadékkal. A világbajnok Sebastian Vettel a hétvégén először villant és kis híján az első helyen zárt, ám Romain Grosjean végül még nála is gyorsabbnak bizonyult – a francia volt az egyik utolsó, aki javítani tudott mielőtt az eső ismét erősödni kezdett. Ennek a McLarenek örülhettek a legkevésbé, akik egyáltalán nem találták a tapadást a vizes pályán. A wokingi alakulattól az év végén búcsúzó Sergio Pérez végül addig próbálkozott, amíg túlerőltette a dolgot, kipördült és a falhoz vágta a kocsiját az 5-ös kanyar kijáratánál. Az erősödő zivatar miatt a Q3-at ezt követően háromnegyed órával elhalasztották.
A versenyirányítás óvatosságának köszönhetően mire a szétlövés végre kezdetét vette, kevesebb víz volt a pályán, mint a Q2 végén. A két Red Bull és Grosjean ugyan teljes esőgumikon futott ki az első körökre, ám ők is gyorsan visszatértek a boxba köztes esőgumikért. Végül aztán, amikor komolyra fordultak a dolgok, Vettel egyszerűen rátett még néhány lapáttal és gigantikus előnnyel elhódította a pole pozíciót. Fernando Alonso utolsó köre ígéretesnek tűnt. A spanyol végül azért nem tudott előrébb lépni, mert megcsúszott az egyik fehér csíkon.
A vasárnap magyar idő szerint 17:00-kor rajtoló futamon az eddigieknél jóval kisebb az eső valószínűsége, igaz még így is elég magas.
Végeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
S. Vettel |
RED |
0 |
2. |
1:25.381 |
|
|
2. |
1:26.420 |
|
|
1. |
1:26.479 |
|
2. |
N. Rosberg |
MGP |
0 |
3. |
1:25.556 |
|
|
4. |
1:26.626 |
|
|
2. |
1:27.102 |
|
3. |
F. Alonso |
FER |
0 |
9. |
1:26.656 |
|
|
3. |
1:26.590 |
|
|
3. |
1:27.539 |
|
4. |
M. Webber |
RED |
0 |
10. |
1:26.689 |
|
|
6. |
1:26.963 |
|
|
4. |
1:27.572 |
|
5. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
1. |
1:25.342 |
|
|
5. |
1:26.698 |
|
|
5. |
1:27.677 |
|
6. |
R. Grosjean |
LOT |
0 |
8. |
1:26.453 |
|
|
1. |
1:26.161 |
|
|
6. |
1:27.737 |
|
7. |
D. Ricciardo |
STR |
0 |
15. |
1:27:209 |
|
|
8. |
1:27.078 |
|
|
7. |
1:28.052 |
|
8. |
J. Vergne |
STR |
0 |
16. |
1:27.124 |
|
|
9. |
1:27.363 |
|
|
8. |
1:28.081 |
|
9. |
F. Massa |
FER |
0 |
13. |
1:26.817 |
|
|
7. |
1:27.049 |
|
|
9. |
1:28.109 |
|
10. |
N. Hülkenberg |
SAU |
0 |
4. |
1:26.071 |
|
|
10. |
1:27.441 |
|
|
10. |
1:29.582 |
|
11. |
H. Kovalainen |
LOT |
0 |
5. |
1:26.266 |
|
|
11. |
1:27.456 |
|
|
|
|
|
12. |
P. di Resta |
FOR |
0 |
6. |
1:26.275 |
|
|
12. |
1:27.798 |
|
|
|
|
|
13. |
V. Bottas |
WIL |
0 |
12. |
1:26.790 |
|
|
13. |
1:27.954 |
|
|
|
|
|
14. |
S. Pérez |
MCL |
0 |
11. |
1:26.741 |
|
|
14. |
1:28.269 |
|
|
|
|
|
15. |
J. Button |
MCL |
0 |
7. |
1:26.398 |
|
|
15. |
1:28.308 |
|
|
|
|
|
16. |
A. Sutil |
FOR |
0 |
14. |
1:26.874 |
|
|
16. |
1:28.586 |
|
|
|
|
|
17. |
P. Maldonado |
WIL |
0 |
17. |
1:27.367 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
E. Gutiérrez |
SAU |
0 |
18. |
1:27.445 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
C. Pic |
CAT |
0 |
19. |
1:27.843 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
G. van der Garde |
CAT |
0 |
20. |
1:28.320 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
J. Bianchi |
MAR |
0 |
21. |
1:28.366 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
M. Chilton |
MAR |
0 |
22. |
1:28.950 |
|
|
|
|
|