Alonso teljesen kimerült
2013.11.18. 01:46
Fernando Alonso elismerte, nem volt százszázalékos fizikai állapotban ezen a hétvégén, így Austinban a futam végére teljesen kimerült. A spanyol már inkább csak álomnak tartja a konstruktőri bajnokság második helyét.
Fernando Alonso a hatodik helyről rajtolt el Austinban, ám már a futam elején pozíciót vesztett. A spanyol az első kerékcserék után elévágott Sergio Pereznek, majd a verseny utolsó harmadában sikeres támadást indított az addig vele azonos tempóra képes Nico Hülkenberg ellen is. A verseny utolsó köreiben viszont már nem tudott mit kezdeni Lewis Hamiltonnal, sőt, védekezni kényszerült a sauberes ellen, így végül az ötödik helyen intették le.
Noha korábban azt mondta, abu-dzabi hátsérülése, mely után egész héten fejfájások is gyötörték, nem befolyásolta teljesítményét, az austini versenyt követően most elismerte, teljesen kimerült fizikailag e három nap során. „Ez egy nehéz verseny volt. Az első felében nem tudtam tartani a lépést Perezzel és Hülkenberggel, mivel a gumim túl gyorsan kopott. A keményebb keverékkel már jobb volt a helyzet, és végre támadhattam. De a végén úgy visszaestem, mintha téli gumi lett volna az autómon. Igazán ki kellett szélesítenem az autómat, hogy magam mögött tudjam tartani Hülkenberget” – magyarázta.
„Fáradt vagyok. Fáradt vagyok és nem is készültem fel jól erre a versenyre fizikálisan. Egy hétig ültem a fotelban és feküdtem az ágyban fejfájással. A verseny megterhelő volt, egyáltalán nem volt könnyű számomra. Mindvégig küszködtem fizikálisan, és most nagyon kimerültem. Minden küzdelem során erőlködnöm kellett ezen a hétvégén” – ismerte el Alonso.
„Remélem, Brazíliában kicsivel jobban érzem majd magam, kevésbé leszek fáradt, és élvezni tudom a hétvégét. De itt van a konstruktőri bajnokságban kitűzött célunk, tehát nem csupán élvezetből versenyzünk majd Brazíliában. Ha kívülről úgy is tűnik, már nincs miért harcolni, bennünk akkor is itt a feszültség, rajtunk van a nyomás ezekben a hetekben. Megtesszük, amit tudunk.”
Ami a csapatok küzdelmét illeti, a Ferrari hátránya jelenleg már 15 pont a második Mercedeshez képest – mindezt egyetlen futam alatt kellene ledolgozniuk (a németek több győzelme miatt 16 egységgel kell többet szerezniük a második helyhez). Közben pedig hátra is figyelniük kell, az újabb dobogós helyezéssel a Lotus ugyanis már 18 pontra van tőlük. „Szerettük volna csökkenteni a hátrányunkat a gyártók versenyében, ez volt a célunk. Nem volt viszont meg a tempónk ehhez, és most vesztettünk pár pontot, miközben a Lotus még közelebb került hozzánk. Ilyen szempontból ez egy rossz hétvége volt. De nem tudunk mit csinálni, nem vagyunk elég gyorsak, egész hétvégén túl lassúak voltunk. Az időmérőn azért harcoltunk, hogy bejussunk az utolsó szakaszba, a versenyen pedig a pontokért. Jobbnak kell lennünk Brazíliában, ha tényleg harcban akarunk maradni a konstruktőröknél – máskülönben ez egy túl optimista célkitűzés. Ha realisták akarunk lenni, azt kell mondanunk, a második hely inkább csak egy álom, amit nehéz lesz megvalósítani” – ismerte el a kétszeres világbajnok.
|