Hírek>> : Vettelé a pole pozíció Austinban! |
Vettelé a pole pozíció Austinban!
2013.11.16. 21:02
Sebastian Vettelé a pole pozíció az Amerikai Nagydíjon. A német az utolsó pillanatban előzte meg Mark Webbert, a harmadik Romain Grosjean lett. Alonso 6. lett, Massa és Rosberg a Q2-ben búcsúzott.
A négyszeres világbajnok közel 0,3 másodperces hátrányba verte magát red bullos csapattársával, Mark Webberrel szemben a pálya első két szektorában, ebből csinált magának egy bő 0,1 másodperces előnyt a kör végére. Sebastian Vettel ezzel megszerezte hetedik pole pozícióját a szezonban, de mindenképpen említésre méltó az is, ahogy Webber ismét mennyire megdolgoztatta a pénzéért a német zsenit.
A Red Bullok fölényére jellemző volt, hogy a harmadik helyezett Romain Grosjean a Lotusban csaknem egy teljes másodperccel elmaradt tőlük. A francia a hétvégén ismét bombaformába lendülő sauberes Nico Hülkenberggel fogja megosztani a második sort a holnapi rajtrácson. A harmadikat két korábbi világbajnok, Lewis Hamilton és Fernando Alonso sajátította ki, akik mindketten kiváló köröket raktak össze azt követően, hogy az angol tegnap, a spanyol pedig egészen a Q3-ig csak szenvedett a pályán.
Az időmérő kezdetére jelentősen felerősödött a szél a helyszínen, és az emiatt felboruló kocsiegyensúlyok miatt számos versenyző panaszkodott a rádióban a Q1 elején. Az elsők körök során az is nyilvánvalóvá vált, hogy a reggelihez képest sokkal melegebb pályán is borzasztóan nehéz felmelegíteni a gumikat – ez utóbbi csak a két Red Bullt nem érintette, akik – a mezőnyben egyedüliként – a kemény keveréken futott egy-egy gyorskörrel tovább is jutottak. Az etapot végül Valtteri Bottas nyerte a Williamsben, éles kontrasztot alkotva a csapattársával, Pastor Maldonadóval, aki a 18. helyen kiesett. Rajta és a két kiscsapat négy versenyzőjén kívül az utolsó körének elején állítólag jobb első defektet kapó Adrian Sutil búcsúzott még a Force Indiával. A két Ferrari centizte ki a legjobban: Alonso a 15., Felipe Massa pedig utolsó továbbjutóként a 16. helyen ment tovább.
A Q2 közepén hirtelen elcsendesedett a szél, az idők pedig rohamos javulásnak indultak. Alonso például a szoros Q1-et követően a második etapban már a 3. helyen végzett, a nap pozitív meglepetését pedig továbbra is Valtteri Bottas szolgáltatta, aki Kanada után idén másodszor jutott be simán az időmérő döntő szakaszába. A Lotusnál Kimi Räikkönen helyére beugró Heikki Kovalainen az utolsó pillanatban csatlakozott hozzá. A negatív meglepetések oldalán a legnagyobb név a mercedeses Nico Rosbergé volt, aki már a harmadik edzésen sem teljesített túl jól, valamint Massáé, akinek ezzel folytatódott a borzalmas hétvégéje.
A szétlövés során csak a két Red Bull, a két Lotus és Sergio Pérez futott gyorskört már az etap elején, a többiek az utolsó percekre hagyták a próbálkozásaikat. Az első nekifutás Webbernek sikerült jobban, minekutána a szezon végén az F1-et elhagyó ausztrál még néhány tizeddel javított az idején az utolsó köre alatt. Vettel mindkétszer csak a csapattársa után szelte át a célvonalat a pályán, és a második alkalommal már ő ért körbe gyorsabban. A meglepetésember Bottas végül a remek 9. rajtpozíciót szerezte meg.
Amerikai Nagydíj, időmérő edzésVégeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
S. Vettel |
RED |
0 |
8. |
1:38.516 |
|
|
1. |
1:37.065 |
|
|
1. |
1:36.338 |
|
2. |
M. Webber |
RED |
0 |
4. |
1:38.161 |
|
|
2. |
1:37.312 |
|
|
2. |
1:36.441 |
|
3. |
R. Grosjean |
LOT |
0 |
10. |
1:38.676 |
|
|
5. |
1:37.523 |
|
|
3. |
1:37.155 |
|
4. |
N. Hülkenberg |
SAU |
0 |
5. |
1:38.339 |
|
|
6. |
1:37.828 |
|
|
4. |
1:37.296 |
|
5. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
2. |
1:37.959 |
|
|
7. |
1:37.854 |
|
|
5. |
1:37.345 |
|
6. |
F. Alonso |
FER |
0 |
15. |
1:38.929 |
|
|
3. |
1:37.368 |
|
|
6. |
1:37.376 |
|
7. |
S. Pérez |
MCL |
0 |
6. |
1:38.367 |
|
|
9. |
1:38.040 |
|
|
7. |
1:37.452 |
|
8. |
H. Kovalainen |
LOT |
0 |
7. |
1:38.375 |
|
|
10. |
1:38.078 |
|
|
8. |
1:37.715 |
|
9. |
V. Bottas |
WIL |
0 |
1. |
1:37.821 |
|
|
4. |
1:37.439 |
|
|
9. |
1:37.836 |
|
10. |
E. Gutiérrez |
SAU |
0 |
3. |
1:38.082 |
|
|
8. |
1:38.031 |
|
|
10. |
1:38.034 |
|
11. |
D. Ricciardo |
STR |
0 |
13. |
1:38.882 |
|
|
11. |
1:38.131 |
|
|
|
|
|
12. |
P. di Resta |
FOR |
0 |
14. |
1:38.894 |
|
|
12. |
1:38.139 |
|
|
|
|
|
13. |
J. Button |
MCL |
0 |
9. |
1:38.588 |
|
|
13. |
1:38.217 |
|
|
|
|
|
14. |
N. Rosberg |
MGP |
0 |
11. |
1:38.743 |
|
|
14. |
1:38.364 |
|
|
|
|
|
15. |
F. Massa |
FER |
0 |
16. |
1:39.094 |
|
|
15. |
1:38.592 |
|
|
|
|
|
16. |
J. Vergne |
STR |
0 |
12. |
1:38.880 |
|
|
16. |
1:38.696 |
|
|
|
|
|
17. |
A. Sutil |
FOR |
0 |
17. |
1:39.250 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
P. Maldonado |
WIL |
0 |
18. |
1:39.351 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
G. van der Garde |
CAT |
0 |
19. |
1:40.491 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
J. Bianchi |
MAR |
0 |
20. |
1:40.528 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
C. Pic |
CAT |
0 |
21. |
1:40.596 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
M. Chilton |
MAR |
0 |
22. |
1:41.401 |
|
|
|
|
|