Hírek>> : Alonso a hátát fájlalja, Vergne helyesli a bíróság döntését |
Alonso a hátát fájlalja, Vergne helyesli a bíróság döntését
2013.11.03. 21:24
Miközben Jean-Eric Vergne úgy látja, a versenybíróság helyesen döntött, amikor nem büntette meg sem őt, sem Fernando Alonsót, egyesesek nem értik, miért maradt el a büntetés, mivel a spanyol pályán kívül bemutatott előzése szerintük egyértelmű szabálytalanság volt.
Fernando Alonso második kerékcseréje után nagy lendülettel érkezett vissza a versenypályára, ám mivel a bokszkijáratnál érkező Jean-Eric Vergne nem vette észre őt, végül a rázókövön áthajtva levágta a kanyart, s úgy előzte meg a franciát. Noha a pályaelhagyás és az előnyszerzés ténye is egyértelműnek tűnt, a korábbi Arrows- és Lotus-versenyző Martin Donellyvel kiegészülő versenybíróság úgy ítélte meg, nincs szükség büntetésre.
„Amikor a 3-as rajtszámú autó (Alonso) elhagyta a versenypályát a 3-4-es kanyarban, a bírák szerint nem volt más választása, hiszen a 18-as rajtszámú autóm (Vergne) túl közel volt hozzá. A 18-as rajtszámú autó az etapja végén járt, gumija kopott volt, és már teljesen benne volt a kanyarban, amikor a 3-as rajtszámú autó kilépett a bokszutcából. A telemetriai adatok megerősítették, hogy a 3-as rajtszámú autó jelentősen gyorsabb volt a lágy keverékű gumikon, és előnyben volt a pálya azon részén. A versenyzők magyarázata egyértelmű volt. Emiatt a bíróság úgy döntött, egyik autó sem tudta elkerülni az incidenst, de egyikük sem tett szert előnyre általa” – állt az FIA hivatalos indoklásában.
Miközben az esetet követően Alonso még úgy vélte, inkább Vergne érdemelne büntetést, amiért nem hagyott helyet neki, a francia eleinte a spanyolt okolta a kialakult helyzet miatt. „Már jó ideje úgy van, hogy a versenyző, aki úgy előz, hogy négy kerékkel elhagyja a pályát, büntetést kap. Ebben az esetben ő simán megelőzhetett volna engem a következő egyenesben, mivel a gumim már annyira tönkrement” – mondta közvetlenül a leintés után a francia.
Majd később, miután kiderült, senki sem kap büntetést, a következőképpen árnyalta véleményét: „Ez egy versenybaleset volt, és ha nem megy le a pályáról, ahogy tette, komoly ütközés lett volna belőle. Nagy sebességű helyen történt a dolog, tehát helyesen cselekedett. Örülök, hogy így döntött, mivel amúgy baleset lett volna belőle. Szóval igen, a bíróság jól döntött. Tudtam, hogy versenyben leszek vele, de nem láttam őt. Azt gondoltam, előttem van. Végül mellettem tűnt fel, de előtte nem vettem észre” – mondta Vergne.
A volt versenyző, Christian Danner viszont úgy gondolja, a bíróság rosszul döntött. „Ez az eset egyértelmű volt: Alonso vállalta a kockázatot, hogy elhagyja a pályát, és úgy előz. A szabályok egyértelműek, nem lehet négy kerékkel átlépni a pálya határát ahhoz, hogy előnybe kerülj. Áthajtásos vagy tíz másodperces büntetést kellett volna kapnia, amennyiben pedig a futam után büntetik, húsz másodperces időbüntetést. Ahogyan Niki Lauda vagy Alain Prost a futam után elmondta, olykor bizony el kell venni a lábad a gázról. Ha nem aszfaltozott bukótér van ott, hanem kavicságy, Alonso autója totálkáros lehetett volna. Emiatt is mondom: nem szabad engedni, hogy egy előzésnél valaki elhagyja a pályát” – fogalmazott az egykori versenyző a Motorsport Magazinnak. Majd hozzátette: „Mégis mit veszített volna Alonso? Jelenleg már csak a vigaszdíjért harcol…”
A Ferrari kétszeres bajnoka mindazonáltal a futamot követően egyértelművé tette, nem jókedvében ugratott át a kerékvetőkön. „Szerencse, hogy az ugratás után még minden fogam megvan! A hátam még mindig fáj kicsit, mivel elég nagy ütést kapott. Van egy vészjelzőnk a karosszérián, amely egy meghatározott G-erőnél jelzi, hogy túl nagy terhelésnek van kitéve a karosszéria, s ezzel üzen az orvosi autónak. Ez most bekapcsolt. De remélhetőleg rendben leszek Austinig” – mondta Alonso, akit a futam utáni sajtóköröket követően kivizsgálásra vártak a kórházban. A Ferrari tájékoztatása szerint viszont csupán rutinvizsgálatokról van szó.
|