Luca di Montezemolo, a márka elnöke már több alkalommal is elmondta, hogy a jelenlegi mezőnyből a bajnoki címvédőt szerződtetné a legszívesebben, de hozzátette, ez valószínűleg a közeljövőben nem fog megvalósulni, mivel nem akar két olyan kaliberű pilótát egymás mellett látni, mint Alonso és Vettel.
Domenicali csapatfőnök egyetért Montezemolo véleményével és kizárta annak a lehetőségét, hogy a Red Bull Racing német ásza a közeljövőben Maranellóba költözzön.
„Nem célunk az, hogy két ilyen kaliberű versenyző dolgozzon nálunk. Én is és a Ferrari elnöke is azon a véleményen van, hogy egy csapat nem a nevektől lesz a legjobb. A közös munka és az együttműködés minősége az, ami meghatározza ezt. És különben is, elégedettek vagyunk a jelenlegi párosunkkal, és láthattuk azt, hogy Felipe a tavalyi szezon második felében sokkal versenyképesebb tudott lenni.
Ez volt az, ami meggyőzött bennünket abban, hogy egy új szerződést kínáljunk neki.” – Domenicali a Wrooom rendezvényén, megerősítvén a Ferrari bemutatóját és de la Rosa érkezését.
„Szóval jelen pillanatban nem szerepel a céljaink között az, hogy Vettel Maranellóba költözzön. Egyszerűen csak a saját feladatainkra koncentrálunk, és arra, hogy minden jól működjön, valamint mindkét pilótánk elégedett legyen az autójával. A múltból kevés olyan példát tudunk felhozni, amikor két ilyen kaliberű versenyző jól tudott volna egymással dolgozni. Ez nagyon fontos számunkra.”
Nem is oly rég Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója úgy nyilatkozott a sajtónak, hogy Alonso valójában sokkal inkább politikus, mintsem versenyző.
„Fernando a pályán fog válaszolni ezekre a dolgokra. Nem lehet panaszunk a teljesítményére és a hozzáállására sem, hiszen rendkívül nagy figyelmet fordít a részletekre, miközben folyamatosan motiválja a csapat összes tagját.”
„Higgadtak maradunk, még akkor is, ha mások éppen ennek az ellenkezőjét akarják elérni. Vannak, akik azt akarják, hogy gyengébbek legyünk és másképp reagáljuk ezekre a szavakra, de mi csak a saját munkánkra és életünkre koncentrálunk. Mi sokkal inkább a pályán akarunk válaszolni ezekre a kritikákra, minthogy a sajtón keresztül üzengessünk. Ez nem a mi stílusunk. Egy erős teljesítménnyel akarunk választ adni a kritikákra.
A Ferrari szerint néhány csapat a 2014-es szabályok miatt idő előtt le fognak állni a fejlesztésekkel a 2013-as modelleket illetően, ami az olasz gárda malmára hajthatja a vizet.
„A legfontosabb számunkra az, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtsunk a világbajnoki szezon során. Nagyon bízom abban, hogy meg fogjuk találni a helyes egyensúlyt és rálépünk a győzelem útjára. Biztos vagyok benne, hogy egyes csapatok idő előtt le fogják állítani a 2013-as fejlesztéseiket, hogy 2014-re összpontosítsanak.
„A Ferrari az egyetlen csapat, mely házon belül mindent megtesz annak érdekében, hogy mindkét idényben helyt álljon, és megnyerje a bajnokságot. Természetesen fontos, hogy az új motorokkal dolgozzunk, de ezzel együtt nem állhatunk le a konstrukciós fejlesztésekkel, melyek meghatározhatják a jövőnket. Ebben a pillanatban 90%-ban az aerodinamika dominál a sportban, így az új szabályok ki fogják egyensúlyozni a motorok és a kasztnik területeit, ami egy gyártó szempontjából nagyon fontos.”
Az aerodinamikai részleg átalakításával a Ferrari most felveheti a versenyt a Red Bull és a McLaren istállóval, mely jelenleg erősebb ezen a területen.
„Ez a terület egy vérátömlesztésen esik át, melytől sokat várunk. Ez mind értendő a kreativitásra és a módszertani dolgok átalakítására. Bízunk abban, hogy a folytatásban erősebbek leszünk, de ehhez idő kell. A háttérben már egy ideje dolgozunk ezen, de látjuk a fejlődést.”
A Ferrari a szimulációs részlegének fejlesztése ellenére több tesztet akar.
„A célunk az, hogy kiterjesszük a szabályokat, és többet teszteljünk. Már elkezdtünk erről beszélni és hamarosan visszatérünk a tárgyalóasztalhoz és folytatjuk a tárgyalásokat.”
Maranellóban többek között a szélcsatornát is átépítik, így a csapat a Toyota felszerelését használja Kölnben, mely az elérhető technológiák közül a legmodernebb.
„Már megkezdtük a munkálatokat Kölnben. Folytatjuk a programunkat, és természetesen figyelemmel követjük a maranellói fejlesztéseket. Egyre hatékonyabbak akarunk lenni ezen a területen. Az új létesítményünk Maranellóban nyáron készül el, ami a legkorszerűbb és legjobb technológiát jelenti számunkra.”
Noha Lewis Hamilton a Mercedesnél folytatja tovább, a Ferrari továbbra is erős versenytársként tekint a brit világbajnokra.
„Nagyon óvatosnak kell lennünk, amikor az ellenfeleinkről beszélünk. Minden évben lehetnek meglepetések és a gumik ismét mások lesznek, ami hatással lehet egy-egy versenyző teljesítményére. Lewis Hamilton az egyik legerősebb pilóta, de a Mercedes az elmúlt évben küszködött. Ennek ellenére úgy vélem, hogy ők lesznek az egyik legerősebb versenytársaink, de az is tény, hogy a szabályok csak 2014-ben változnak meg jelentősen.”
De la Rosa érkezése fontos a Ferrari számára.
„De la Rosa elsősorban a szimulátoros részlegünkön fog dolgozni. Az ő szakértelme és tapasztalata felbecsülhetetlen, mely biztosan nagy segítségünkre lesz a következő időszakban. A jelenlegi szabályok mellett fontos, hogy ezen a területen is egy tapasztalt pilótával erősítsük a családunkat, és de la Rosa az egyik legjobb ebben. Davide Rigon, Marc Gené, Andrea Bertolini és Jules Bianchi is elérhető számunkra.”
Bianchi azonban most egy versenyzőülésért harcol a Force Indiánál, ahol tavaly teszt-és tartalékversenyzőként dolgozhatott.
„Jelenleg azon vagyunk, hogy helyet találjunk neki a Forma-1-ben. Ha lesz erről valami új hír, akkor azt közölni fogjuk.”
A másik oldalon de la Rosa már nagyon várja a munkát Maranellóban.
„Nagyon remélem, hogy a lehető leghamarabb megkezdhetem a munkát a csapatnál. Hihetetlenül motiváló számomra az, hogy egy olyan csapatnál dolgozhatok, mint a Ferrari. Ez egy új élmény számomra, mely egyúttal nagyon izgalmas is. Részt akarok vállalni a csapat sikereiben. Boldog vagyok, hogy újra Fernando mellett dolgozhatok, és ugyanezt megtehetem Felipével is.Nincs túl sok időnk Ausztráliáig, és még sok dolgom van.”