Hírek>> : A biztonság a legfontosabb a Ferrarinak |
A biztonság a legfontosabb a Ferrarinak
2012.10.13. 13:21
Egészen az időmérő edzés végéig az első sorért volt harcban a Ferrari két versenyzője. A szoros edzést követően Fernando Alonso végül a negyedik lett, Felipe Massa pedig közvetlenül mögötte, a hatodik helyen áll majd a rajtrácson holnap, a Koreai Nagydíjon.
Stefano Domenicali, csapatfőnök: „Bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk harcolni az első helyekért, ami pozitív jel, különösen, ha a pole pozícióhoz képest megnézzük a hátrányunkat. Összehasonlítva az előző két versennyel, a távolság csökkent, de a cél egyértelműen az, hogy a legjobb autót adjuk a pilótáinknak. Ez egy nagyon intenzív óra volt, nem könnyű jól kezelni, mert a csapatok relatív teljesítménye nagyon közel van egymáshoz. Egy autónk van a második, egy pedig a harmadik sorban, ez pedig jó helyzetbe hozhat minket holnap délután a versenyen. Általában azt látjuk, hogy az F2012 vasárnap sokkal versenyképesebb, mint szombaton: reméljük, most is ez lesz a helyzet! Mindent meg kell tennünk a tökéletesért, a stratégiában, a garázsban végzett munkában és a megbízhatóság terén is. Holnap a nap végére tudjuk majd, hol állunk.”
Fernando Alonso: „Azt mondanám, nagy lépést tettünk előre Japán óta, ami csak egy hete volt, mind a helyezés, mind az első és köztünk lévő különbség terén. Láthatjuk, hogy az autónknak jobban megfelel ez a pálya, ami nagyon hasonlít a japánhoz. Javítanunk kell, és már várom az újításokat, amiket Indiában fogunk bevetni. Nem meglepő, hogy a két Red Bull van az első sorban, nem véletlenül voltak olyan gyorsak a Q1-ben és a Q2-ben is. Azt hiszem, holnap jó verseny lehet. Talán veszítek majd pozíciót a rajtnál, mert a piszkos oldalon állok, de megmutattuk, hogy hosszú távon jó a tempónk, így képesnek kell lennünk az élbolyban maradni. A célunk holnap? Nagyon egyszerű: Vettel előtt végezni. Mostantól kezdve nem az számít, hány pontot szerzünk, hanem, hogy többet szerezzünk, mint a hozzánk közel lévők. Akár el is veszíthetem a vezető helyem a bajnokságban, hisz az elmúlt két versenyen 24 pontot vesztettem, de mit számít ez, majd csak a Brazil Nagydíj után lesz fontos. Mit jelent, hogy a Red Bull előrébb van? Hogy gyorsabb az autójuk, de miénk a leggyorsabb csapat.”
Pat Fry, technikai igazgató: „Egész végig versenyben voltunk az időmérőn, de talán nem hoztuk ki a 100%-ot a lehetőségeinkből. Nyilvánvaló, hogy ha a Q3-ban felteszünk egy új szett szuper lágy abroncsot, annak meg lesz az ára, ami kicsi, de nagy hatással is lehet, különösen, amikor ilyen szoros a rajtrács. Utólag lehet mondani, hogy másképp is lehetett volna, de másodpercek alatt kell dönteni, minden eshetőséget megvizsgálni, mert a hibalehetőség mindig ott van. Elmondhatjuk, hogy ezen a pályán az F2012 versenyképesebb volt az időmérő edzésen, mint Suzukában, ez azt jelenti, hogy jelentősebb technikai újítások nélkül is össze tudtunk rakni egy jó autót a versenyzőinknek. Holnap egy nagyon érdekes versenyt láthatunk majd, amelyben a gumiabroncsok felhasználása is nagy szerepet játszik. Abból, amit tegnap láttunk, úgy tűnik, a versenytempónk elég jó, de meg kell várnunk a holnapot, meglátjuk, milyen lesz. Mint mindig, most is a biztonság lesz az első számú prioritás.”
|