Hírek>> : Ferrari: Ma szinte minden megtörtént |
Ferrari: Ma szinte minden megtörtént
2012.09.07. 21:45
Meglehetősen trükkös nap volt a Scuderia Ferrari és kifejezetten Fernando Alonso számára. A spanyol versenyzőnek nem kevesebb, mint három műszaki problémával kellett megküzdenie, így jelentősen csökkent a pályán tölthető ideje.
Alonso 39 kört, csapattársa, Felipe Massa pedig 70 kört tett meg, ami azt jelenti, hogy az F2012 631 kilométert ment az Olasz Nagydíj első napján.
Fernando Alonso: "Ma szinte minden megtörtént, különböző műszaki problémák merültek fel és nem sikerült mindent letesztelni, amit szerettünk volna, de minden rossz alkatrészt kicserélhetünk és köszönhetően Felipének minden szükséges információnk megvan, hogy az időmérőn és a futamon jól szerepeljünk. Még ha a mai nap komplikált is volt, jó volt, ma minden megtörtént, mert meg kellett próbálnunk elkerülni a problémákat holnapra és vasárnapra. Optimista vagyok az autó egyensúlyával kapcsolatban, amin az első és a második szabadedzés között nem kellett változtatni. Azt gondolom, az időmérőn különböző stratégiákat láthatunk majd, mert úgy tűnik, a közepes és a kemény keverékű abroncsok között nagyon kicsi a különbség. A versenyen mindkettőt használnunk kell, így a végén kiegyensúlyozza majd egymást. Spával összehasonlítva itt megvan a tempónk, talán egy kicsit több leszorítóerőnk van és nyerünk egy kis időt a Lesmosban és a második sikánban, míg az első szektor két egyenesében veszítünk. Ma este elemezzük a részleteket és holnap megpróbálunk javítani a végsebesség tekintetében is, ami talán ma a gyenge pontunk volt."
Felipe Massa: "Nagyon jó nap volt, mert sikerült a legtöbbet kihozni a pályán tölthető időből, a teljes péntekre tervezett programunkat befejezni. Sok kört tettünk meg mindkét fajta abroncson, délelőtt és délután, beleértve a hosszú távó etapokat, hogy amennyire lehet, a kezelésüket is értékeljük. Ebben a pillanatban úgy tűnik, nincs túl nagy különbség a két keverék között a teljesítmény szempontjából, ahogy a többi pilóta idejéből is láthatjuk, de meg kell néznünk, hogy alakul holnap, mert ahogy a pálya változik, a különbség nagyobb lehet, ami fontos faktor lesz az időmérőn és a versenyen. A köridőmmel elégedett vagyok, mert mindkét edzésen ott voltam a legjobb autók között. Megpróbálunk holnap tovább javítani az autó beállításain, de magabiztos vagyok a hétvége további részére nézve. Nagyon örülök, hogy itt vagyok Monzában a rajongóink előtt és tényleg remélem, hogy ez a jó nap megfelelő kezdet ahhoz, hogy nagyszerű eredményt hozzunk nekik!"
Pat Fry, műszaki igazgató: "A szerelőknek egyértelműen nem volt idejük ma az unakozásra! Különböző megbízhatósági problémáink voltak Fernando autójával, ezért nem tudta elvégezni a tervezett programját. Nagyon szokatlan számunkra három különböző probléma, három különböző területen - motor, fékek és sebességváltó - egy napon, ezért részletesen megvizsgálunk mindent, mi történt, hogy újra ne ismétlődhessen meg. Ami a sebességváltót és a motort illeti, voltak egységek, melyeket nem terveztünk a versenyen bevetni, így nem kapunk holnap büntetést. Felipének sikerült sok kilométert teljesíteni és fontos adatokat gyűjtött a csapatnak, a különböző aerodinamikai konfigurációkról és a két gumikeverék viselkedéséről - kemény és közepes -, melyet a Pirelli erre a versenyre választott. A látottak alapján a mezőny nagyon szoros és kulcsfontosságú lesz a megfelelő aerodinamikai leszorítóerő az időmérő edzésen és a versenyen. Ami az abroncsokat illeti, nehéz megmondani a mai tapasztalatok alaján, melyik teljesít a legjobban: ennek kiderítésére még lesz holnap egy óra szabadedzésünk."
|