Hírek>> : Agresszív McLaren, és mérlegelő Ferrari – fejlesztések Spában |
Agresszív McLaren, és mérlegelő Ferrari – fejlesztések Spában
2012.08.31. 10:52
Mivel szinte minden csapat készült új alkatrészekkel a szezon folytatására, elég nehéz csokorba szedni, hogy mivel rendelkeznek az istállók Belgiumban.
A nagyok – Ferrari, Lotus, McLaren – azért hoztak pár könnyen észrevehető elemet.
Felipe Massa a hagyományos hátsó szárnnyal megy Belgiumban, míg Fernando Alonso a speciálisan Spára készített, alacsony leszorítóerőt termelő verzióval fut. A Ferrari az első szárnyakkal is variál, és egyelőre több specifikáció is bevetésre vár az olaszok garázsában.
A McLaren számos fejlesztéssel készült a gyors pályákra, ezek között szerepel az oldaldobozoknál kialakított íves elem, mely ráhajlik a karosszéria oldalára a hűtőnyílások felett. Ted Kravitz egyszerűen csak „X-szárnynak” vagy „Delta-szárnynak” nevezte el őket.
„Egész évben ilyen kis finomságokkal játszottak, de ez most egész szárny-kinézetű. Ez olyasmi, hogy ha működött a szélcsatornában, akkor a pályán is fog, mivel nincs köze a talajhoz. Elég agresszív, és egy jó előrelépés lehet számukra”- írta Gary Anderson, a BBC szakértője.
A Marussia F1 Team folytatja a fejlesztéseket, és a Szingapúrra várható nagy csomag ellenére egy új első és hátsó szárnyat hoztak el a belga helyszínre, valamint a kipufogót is áttervezték.
A Red Bull Racing változtatott az RB8-as diffúzorán, és Mark Webber autójának hátulján teljesen új kialakítást kapott az említett alkatrész.
A Lotus F1 Team most először tette fel mindkét E20-ra a saját fejlesztésű dupla DRS-t – Németországban és Magyarországon csak Räikkönen tesztelte -, és a BBC szakértője, Gary Anderson arra számít, hogy egész hétvégén fent fog maradni a gépeken, „mivel teljes mértékben fel vannak matricázva és a kialakításuk is véglegesnek tűnik” – magyarázta. A Lotus rendszere teljesen passzív, mivel nincs közvetlen összeköttetésben a DRS-sel – ellentétben a Mercedesével.
„Ezen a pályán futtatni kell a rendszert, mert nagyon sok hosszú egyenes van benne, és érdekes lesz látni, hogy mennyit nyernek vele. A minden autón megtalálható DRS 1.2 másodpercet adhat, és ha ehhez még hozzá tudsz tenni 20%-ot, akkor azzal 0.2-0.3 másodpercet hozhatsz. És erre van szüksége a Lotus-nak. Egy nagyon jó autójuk van a versenyeken, de szenvedtek vele az időmérőkön. Ez nagy előnyt jelenthet nekik”- tette hozzá a korábbi technikai igazgató.
„Ha működni fog, akkor használjuk. Ha nem, akkor nem”- mondta Räikkönen a DRS-ről.
A Lotus egy új első szárnyat is hozott Spába, melyet még nem tettek fel a gépre, és megváltoztatták az autó padlólemezét is az E20 első részén.
„Kis dolgokat hoztunk el ide. Nem hoztunk jelentős elemeket. De minden egyes apróság számíthat”- mondta Paul di Resta, a Force India versenyzője.
Mint arról tegnap már beszámoltunk, a Toro Rosso több, 2013-ra szánt alkatrészt tett fel az STR7-esre: ilyen az első felfüggesztés is, mely a következő gép egyik része lehet.
|