Hírek>> : Schumacher egy kicsit agresszív volt, Räikkönen piszok gyors, Fernandónak nincs gyenge pontja |
Schumacher egy kicsit agresszív volt, Räikkönen piszok gyors, Fernandónak nincs gyenge pontja
2012.07.13. 21:25
Andrea Stella kielemezte azokat a versenyzőket, akikkel együtt állhatott fel a dobogóra Valenciában, és elmondta, hogy alapvetően mindannyian remek pilóták, de Fernando Alonso majdnem hibátlan.
A Scuderia Ferrari oszlopos tagja arra számít, hogy az F2012 Németországban is versenyképes lesz.
Fernando Alonsóhoz hasonlóan Stella is kifejtette, hogy rendkívül optimista lett volna a téli teszteken azt gondolni, hogy a szezon felében vezetni fogják a világbajnokságot:
„Nagyon-nagyon optimista lett volna valami ilyesmire gondolni”- mondta Stella a Ferrari hivatalos oldalán.
„De ebben a sportban a dolgok nagyon gyorsan megváltozhatnak. Mindig egy pozitív attitűddel kell rendelkezni, és úgy gondolom, hogy az eredmény, mellyel ma rendelkezünk, az erőfeszítésnek, és a pozitív attitűdnek ennek tudható be.”
„Az autó jó volt Valenciában és jó volt Silverstone-ban, Hockenheim pedig a lassú Valencia és a gyors Silverstone keveréke, szóval azt várom, hogy versenyképesek leszünk”- mondta a Német Nagydíjról a szakember.
„A múltban nagyon bonyolult volt a gumik helyzete ott, különösen a bal első esetében, és olykor a hátsó abroncsoké is, szóval szerintem ez egy érdekes hétvége lehet a gumik szempontjából is.”
És vajon az F2012 hírhedten gyenge végsebessége problémát jelenthet-e Németországban?
„Nyilvánvaló, hogy minél nagyobb végsebességet akarsz. Ez könnyebbé teszi az életed, és köridőben is sokat hoz, de a végsebesség a leszorítóerő ellentéte. Azaz az autó végsebessége azért ilyen, mert jó a leszorítóereje”- magyarázta Alonso versenymérnöke.
„Ennek ellenére igaz, hogy ez határozottan egyikre azon területeknek, melyet javítani akarunk a jövőben.”
Stella azt is elmondta, hogy a szezon elejéhez képest nem változtatták meg a hozzáállásukat a beállításokat illetően, hanem inkább arról van szó, hogy finomítottak a hangoláson:
„Nem mondanám azt, hogy megváltoztattuk a hozzáállásunkat, hanem csak változtatásokat hajtottunk végre, és hozzáigazítottuk azt az aerodinamikai fejlesztésekhez, és ahhoz, amit a versenyeken megértettünk az abroncsokról.”
„Az biztos, hogy a gumik egy kihívást jelentenek technikai szempontból, ahogy az aerodinamikai optimalizálás is. De ez a szezon egy kihívás akkor is, ha eltekintünk a technikától, mert minden autó nagyon közel van egymáshoz. Sokkal kiegyensúlyozottabbak.”
Az olasz csapattag már több mint két és fél éve dolgozik együtt Alonsóval: „A kapcsolatunk sokkal szilárdabb és egységesebb lett. Sokkal jobban ismerjük egymást, és ami a többi mérnököt illeti, tudjuk azt, hogy mit akar a versenyző, és mi kell neki ahhoz, hogy gyorsabb és jobb legyen.”
„Ennél fogva dolgok remekül mennek jelenleg.”
Az Európa Nagydíj egyik remek pillanata volt, amikor Stella együtt állhatott a dobogón Michael Schumacherrel, Kimi Räikkönennel és Fernando Alonsóval, ugyanis a versenymérnök mindhármukkal dolgozott:
„Michael egy remek versenyző volt. Erős volt a versenyen, és nagyon erős volt abban… Hogy is mondjam, egy irányító volt. Nagyon nagy tehetséggel tudta irányítani az autó hátulját. Néha túl agresszív volt, és ez alkalmanként pontokba került.”
„Kimi nagyon-nagyon gyors. Ha az autó és a körülmények egy bizonyos tartományon belül működnek, akkor ebben a tartományban ő lehet a leggyorsabb. Ami korlátozta, hogy is mondjam… Ezen a tartományon kívül egy kicsit több munkára volt szüksége ahhoz, hogy megtalálja ezt az optimális pontot.”
„Fernandónak alapvetően nincs gyenge pontja. Ő egy nagyon erős versenyző az autóban, legyen szó esőről vagy száraz időről. Ha az autón kívül van, akkor nagyon erős és kiegyensúlyozott mentálisan, ami szerintem nagyon fontos a modern Forma-1-ben.”
„A dolog, amit fejleszteni kell, talán az, hogy biztosra kell mennie abban: mindig egy bizonyos határon belül működik, amikor a dolgok egy kicsit rossz irányba mennek. Szerintem ebből a pontból is nagyon sokat fejlődött."
|