Hírek>> : A Ferrari már lassan azt sem tudja, hogy kit kellene elkapni |
A Ferrari már lassan azt sem tudja, hogy kit kellene elkapni
2012.06.23. 18:46
A Scuderia Ferrari vezetői nagyon nem elégedettek a mai nappal, különösen úgy, hogy szerintük több van az F2012-ben. Fernando Alonso és Felipe Massa helyezése nem reflektál a Ferrari igazi erejére.
Luca di Montezemolo:
„Csak egy pár ezred választotta el Fernandót és Felipét attól, hogy bejussanak a Q3-ba, és ez tényleg sajnálatos, mert elnézve az időket az időmérő utolsó részében, illetve az autó potenciálját, harcban lehettünk volna az első sorokért.”
„Nagyon csalódott vagyok, mert valami jobbat reméltem: a rajtrácson elért pozícióink határozottan nem reflektálnak arra, hogy mennyit is ér a mai Ferrari, és mindennek tetejében egy olyan pályán történt meg, ahol nagyon nehéz előzni.”
„Holnap, ha mást nem is, megpróbáljuk a maximumot kihozni abból a tényből, hogy két szett új lágy abroncsunk van: a gumik döntő szerepet játszanak ebben a bajnokságban, és rajtunk áll az, hogy a lehető legjobban hasznosítsuk őket.”
Stefano Domenicali:
„Csalódottak vagyunk, és nincs értelme tagadni ezt. A Q2 a legnehezebb része az időmérőnek, mert idén mindenki nagyon közel van egymáshoz, és csak nagyon kicsi is elég ahhoz, hogy hatalmas árat fizess. És ma pontosan ez történt mindkét versenyzőnkkel. A rajtrácson elért pozíciók nem festenek teljes képet az F2012 potenciáljáról, és elnézve a Q2-ben futott időket, Fernando a hetedik, Felipe a kilencedik helyről indulhatott volna: mivel van még két lágy abroncsunk, melyeket kiaknázhattunk volna, az idők határozottan jobbak lettek volna, és hagyom, hogy ebből levond az elkerülhetetlen következtetést.”
„Most világos az, hogy a verseny még nehezebb lesz így, mert határozottan nem ideális az, hogy ennyire hátulról indulj ezzel a karakterisztikával. Most előnyt kell kovácsolni a szükségből, és a lehető legjobban kell hasznosítani ezeket a további szetteket. Nagyon alaposan át kell vennünk a holnapra választható stratégiákat, hogy visszanyerjük azokat a pozíciókat, melyeket ma elveszítettünk a riválisokkal szemben.”
Pat Fry:
„Ez nagyon szégyenletes, mert egy nagyon más pozícióból is rajtolhatnánk a rajtrácson. Most meg kell próbálnunk mérsékelni a veszteségeket, és a legtöbbet kell kihozni a rajtból és a stratégiából. Közben azzal is tisztában kell lenni, hogy a gumikopás lesz a legfontosabb tényező, különösen akkor, ha figyelembe vesszük azt is, hogy még magasabb lesz a hőmérséklet holnap.”
„A fejlesztéseink úgy működtek, ahogy azt vártuk, miközben egyes megoldások, melyeket itt próbáltunk ki először, további csiszolást igényelnek. Hogy egy abszolút képet nézzünk, egy kicsit közelebb kerültünk a legjobbakhoz, de annyi van belőlük.”
|