Hírek>> : A Ferrari főtervezője: A szezonkezdet egy sokk volt |
A Ferrari főtervezője: A szezonkezdet egy sokk volt
2012.06.16. 17:04
Nikolas Tombazis nem tagadja, hogy a téli tesztek eredményei és az első futamok őt, és a Maranellóban dolgozó kollégáit is sokkolták. A Scuderia Ferrari alaposan és higgadtan elemezte a helyzetet, és gyakorlatilag az egész F2012-őt átépítették.
A téli tesztek alapján tudni lehetett, hogy a Ferrari egy kemény szezonstart elé néz, de arra senki sem számított, hogy az olasz istállónak még a Q3-ba jutás is komoly kihívást fog jelenteni.
Nikolas Tombazis, a görög származású főtervező a következőket mondta el a hét futam alatt lezajlott folyamatokról:
„A szezonkezdet óta minden területen javítottuk az autót – ez így praktikus”- mondta Tombazis a Scuderia Ferrari Racing News-nak.
„Mellesleg az volt a szándékunk, hogy minden negatív dolgot megszűntessünk, melyek az első teszten felléptek”- folytatta a szakember. „Tehát nem egy olyan terület volt, melyen javultunk, hanem számos.”
Köztudott, hogy a kipufogó mellett elsősorban az F2012 aerodinamikáját kellett javítani:
„Február végétől májusig az autó más gyengeségeire koncentráltunk, melyekből volt egy pár. Majd Spanyolországban sikerült elérni az első nagy előrelépést. Közben átdolgoztuk a teljes autót: az első szárnytól kezdve a diffúzoron át, egészen a hátsó szárnyig. Az autó teljes aerodinamikáját megváltoztattuk, beleértve a fékeket is.”
„Ezen kívül továbbra is dolgoztunk a kipufogón, hogy egy robosztusabb és egyszerűbb rendszert fejlesszünk, melyet Kanadában be is vetettünk, és ez egy nagy előrelépést jelentett.”
„A konfiguráció, melyet Montrealban bevetettünk, kvázi az unokafivére volt annak, melyet Jerezben használtunk”- jellemezte a változás mértékét a szakember.
„Akkoriban (Jerez) egy meglehetősen komplikált rendszert használtunk, mellyel olyan problémáink voltak, mint a stabilitás, vagy az aerodinamikai viselkedés.”
„Miközben ígéretesnek tűnt, valójában nem lehetett a köridőbe konvertálni az előnyét, és a versenyzők sem érezték jónak a kanyarokban. Ezt a rendszert tehát el kellett hagyni.”
„Miközben meglehetősen boldogak vagyunk azzal, ahova értünk, ahhoz képest, ahonnan indultunk, ez az öröm nem teljes, mert még nem tudunk dominálni a versenyeken. Nagyon erős ellenfeleink vannak, akik szintén fejlesztik az autóikat.”
„Ez azt jelenti, hogy ugyanolyan intenzitással kell folytatni a fejlesztéseket, melyeket a téli tesztek óta elvégeztünk.”
„A következő versenyeken továbbra is jönni fognak a fejlesztések, kezdve Valenciával. Lesznek változások az első és a hátsó szárnyon, a padlólemezen, és további módosításokon megy keresztül a kipufogó.”
A főtervező elmondta, hogy a Ferrarival szemben mindig is nagyobb volt az elvárás, mint a többi csapat esetében:
„A Ferrari esetében egy rendkívüli helyzettel találjuk szembe magunkat. Az volt az elvárás, hogy mindig nyerjünk, és mindig versenyképesek legyünk. Majd megérkezni a szezonba, és látni azt, hogy sok autóhoz képest el vagyunk maradva, egy nagy sokk volt nekem és a kollégáim számára is. Ezek nem voltak egyszerű hónapok.”
„Ezek után nyugodtan elemeztük, hogy mi sikerült félre, és azt is, hogy hol tudnánk megragadni a helyzetet. Azt gondolom, hogy az utóbbi versenyek egy nagy morális lökést jelentettek, és bizonyosságot, hogy meg tudjuk csinálni.”
„Ez sokkal kényelmesebbé tette a munkánkat, és persze az is szebb, hogy úgy várhatunk egy versenyt, hogy a pole pozícióért mehetünk, vagy akár nyerhetünk is, ahelyett, hogy abban reménykednénk, hogy sikerüljön bejutni a Q3-ba.”
|