Hírek>> : Briatore készíti az F1 új szabályait: Nehogy már Maldonado megelőzze Alonsót?! |
Briatore készíti az F1 új szabályait: Nehogy már Maldonado megelőzze Alonsót?!
2012.05.26. 10:28
Mint kiderült, Flavio Briatore nem egy másik széria, hanem a Forma-1 következő szabálykönyvét készíti elő, melyet pár héten belül be is mutat az egykori menedzser és csapatfőnök. Több mint a felére csökkentett büdzsé, kevesebb aero, és sokkal több egységes alkatrész: ilyen lesz a jövőben a Forma-1?
Briatore elképzelései szerint 100 millió dolláros költségvetést kellene meghatározni a Forma-1-ben a csapatok számára, és egységesíteni kell a váltót, a féket, és a karosszériát, mivel ezeket a nézők meg sem tudják különböztetni.
A 62 éves olasz meglehetősen titokzatosan fogalmazott arról, hogy vajon mikor tárja a nyilvánosság elé az új szabálytervezetet:
„Egy pár héten belül”- mondta az Auto Motor und Sport-nak. „Ez olyan lesz, mely kézben tartja a költségeket”- tette hozzá.
„Minden egyes extra dollárt, melyet a csapatok kapnak, azonnal az autóba forgatják bele. Ezt szabályoznunk kell. A szabályokat úgy kell megírni, hogy semmi értelme se legyen az extrapénzek elköltésének. Hogy ilyesmi lehetséges-e, azt hamarosan megéljük.”
Briatore örömmel vette tudomásul, hogy idén az abroncsok átvették a szerepet az aerodinamikai fejlesztésektől:
„Az abroncsok átvették a költségvetési sapka szerepét. Ez határozza meg a versenyeket, és nem a szélcsatorna, a szimulátor, vagy a versenyző.”
A korábbi csapatfőnök nagyon jót szórakozik azon, hogy a kisebb csapatok, melyek sokkal alacsonyabb költségvetéssel bírnak, ott lehetnek az élen 2012-ben:
A nagycsapatoknál, melyek 250 millió eurót adnak ki, most elkezdődik egy gondolkodási folyamat. Valóban szükség van arra, hogy ilyen sok pénzt invesztáljunk, amikor 90 millió is elég ahhoz, hogy nyerjek?”- tette fel a kérdést Briatore.
„A vicc az, hogy viszonylag kevésbe kerül az, ami ennyire kiegyenlíti a dolgokat. Ezek csak az abroncsok.”
„Csak egy jó egyensúlyra van szükségünk a meglepetések mennyiségét illetően, melyeket elvárunk. A túl sok meglepetés lottó. Minden tiszteletem Maldonadóé és a Williamsé: azért ez már egy kicsit vicces, hogy abban a helyzetben volt, hogy legyőzze Alonsót, aki egy Ferrarival megy.”
A Renault egykori csapatfőnöke világos célt fogalmazott meg: csökkenteni kell az aerodinamika szerepét. Ebben Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke is támogatja.
„Több csapat is 80 első szárnyat gyárt egy évben. Ez tényleg nevetséges. A Forma-1-nek nem szabad kizárólag az aerodinamika játszótervévé válnia. Olyan technológiákra van szükségünk, melyek később az utcán is jól jönnek.”
|