Hírek>> : Pirelli: A csapatok értik az abroncsokat! Máshol van a baj… |
Pirelli: A csapatok értik az abroncsokat! Máshol van a baj…
2012.05.25. 17:43
Paul Hembery nem akarja másra hárítani a felelősséget, de szerinte minden istálló érti a Pirelli 2012-es keverékeit, és amivel nincsenek tisztában, az valójában az, hogy hogyan lehetne tökéletessé tenni az autó és a kerekek közötti interakciót.
A probléma oka részben az, hogy betiltották a fújt diffúzorokat.
A Pirelli sokadszorra kényszerül megvédeni az idei F1-es termékeit, de egyszerűen nincs mit tenni: azt adják, amit kértek tőlük.
Hembery szerint nem arról van szó, hogy az istállóknak fogalma sincs arról, hogy mi zajlik az abroncsokkal:
„Azt mondanám, hogy az összes csapat érti az abroncsokat – amit nem értenek, hogy hogyan érjék el azt, hogy az autó és az abroncsok közötti interakció azt csinálja, amit ők akarnak. Ez az igazi kihívás” – idézte Hemberyt az Autosport.
„Pontosan tudják, hogy mi folyik az abroncsokkal. Ha beszélsz pár gumiszakértővel a csapatok közül, akkor kívülről úgy tűnhet, hogy szenvednek, és közben a szakértők pontosan elmagyarázzák, hogy mit is csinálnak a kerekek.”
„Nem a gumiról van szó – az autó és az abroncs közötti interakcióról van szó, hogy behozzák az abroncsot abba a tartományba, mely maximalizálja a teljesítményt. Nem próbálom terelni a felelősséget; de ez van.”
„A legnagyobb probléma idén a csapatoknak az, hogy a megfelelő működési tartományba hozzák a gumikat – tehát, hogy nem túl melegek, melynek következtében nagyon kopnak, és nem is túl hidegek, mert akkor nem szállítják a szükséges tapadást.”
„Változott”- mondta arról a hőmérsékletről, melyben megfelelően üzemelnek az abroncsok.
„Nem különösebben magas, csak emelkedett. De ez változik, és attól is függ, hogy milyen fajta abroncsról beszélünk. Egyben azt is látni kell, hogy idén sokkal több a túlkormányzottság a pályán, és ha van túlkormányzottság, akkor az autó csúszik, és ez túlmelegedést okozhat.”
„Tavaly ez nem volt evidens, mert – kicsit leegyszerűsítve - az autók sokkal jobban tapadtak a talajhoz, és nagyon keveset mozgott a hátsó részük.”
|