Hírek>> : Ferrari: Értjük a problémákat, de a teljesítmény… |
Ferrari: Értjük a problémákat, de a teljesítmény…
2012.05.21. 17:33
Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója elmondta, hogy sikerült megérteni azokat a problémákat, melyekkel a szezon első részében rendelkeztek, de egyszerűen a teljesítmény még nincs a helyén. A Ferrari új aerocsomagot fog feltenni az F2012-re a Kanadai Nagydíjon.
A Ferrari technikai igazgatója elmondta, hogy a csapat a megfelelő ösvényen halad azzal, ha folytatja az agresszív hozzáállást, és olyan jellegű fejlesztéseket tesznek fel az F2012-re, mint amilyeneket a barcelonai futamon bevetettek:
„Egy jó erőfeszítés volt mindenki részéről, hogy az alkatrészek eljutottak Barcelonába, és úgy gondolom, hogy a legtöbbjük úgy működött, ahogy arra számítottunk”- mondta Fry a Ferrari hivatalos oldalán látható videóban.
„Csak nagyon kevés olyan dolog van közöttük, melyeket még most is próbálunk megérteni, hogy vajon a megfelelő szinten üzemelnek-e, de minden egyes apróság hozzájárult a teljesítményhez – néhány egyszerűen csak egy kicsit kevésbé, mint azt vártuk.”
„Szóval, összességében mindenki elég boldog volt a fejlesztésekkel, melyeket előállítottunk. De nyilvánvalóan még egy hosszú út áll előttünk, és ugyanilyen mértékben kell dolgoznunk.”
A Scuderia további fejlesztéseket tervez a következő versenyekre, és ezek keretében egy új aerocsomag érkezik Kanadába, melynek része lesz a frissített kipufogórendszer is:
„Monacóra lesz pár fejlesztésünk, melyek egy kicsit több leszorítóerőt fognak adni, de ott az lesz az érdekes, hogy az egyes autók hogyan használják az abroncsokat”- mondta Fry.
„Mindenki folyamatosan fejleszteni fog ott is, ahogy teszik ezt ezekben a napokban is. Lesz egy eltérő első és hátsó szárnyunk Kanadában, melyek egy kicsit más szintű leszorítóerőt képviselnek.”
„És egyben dolgozunk a kipufogón is. Lesznek verziók, melyeket tesztelni fogunk. Sokat tanultunk és értettünk meg a problémáinkból a szezon startja óta, és Mugellóban volt egy újabb lehetőségünk erre.”
„Jól megértjük a dolgokat, de a teljesítmény… Egyszerűen csak próbáljuk olyan gyorsan feltenni az autóra, amennyire csak tudjuk. Ez egy kiegyensúlyozott fejlesztési verseny lesz az egész évben.”
Fry hozzátette, hogy az idei év kulcsa egyértelműen a Pirellik megfelelő használatában rejlik:
„Ez határozottan megjósolhatatlan”- mondta az idei helyzetről. „Változik, és a legkisebb hőmérséklet-változás, mely a pályán következik be, nagy hatással van az abroncsok teljesítményére.”
„Szerintem ez Kínában volt a legjellemzőbb. Egyben arra is nagyon érzékenyek, hogy a versenyzők miként bánnak velük.”
„Egy normális versenyben, melyen három kiállás van, ha nagyon-nagyon óvatosan bánsz a hátsó abroncsokkal, akkor képes lehetsz elérni azt, hogy két kiállást bírjanak.”
„De nem vezethetsz keményen ezekkel az abroncsokkal, mert elkopnak. Ha egy kicsit jobban próbálkozol, és nyomod nekik, akkor egyben kárt is okozol bennük. Ha forgalomban vagy, akkor is jobban kopnak, mint ha tiszta lenne a levegő.”
|