Hírek>> : A Spanyol Nagydíj statisztikái |
A Spanyol Nagydíj statisztikái
2012.05.21. 13:04
A Spanyol Nagydíjon Pastor Maldonado a győzelmével a Williams csapat nyolc éve tartó nyeretlenségének vetett véget, valamint megszerezte Venezuela első győzelmét az F1-ben. A Spanyol Nagydíj statisztikáiban az Autosport újságírója, Michele Merlino merült el.
Pastor Maldonado első győzelme Venezuela első győzelme is volt egyben a Formula-1-ben, amivel a Dél-Amerikai ország lett a 21. ország, akinek a pilótája győzni tudott az F1-ben. Maldonado 2004 (Brazil Nagydíj, Juan Pablo Montoya) után szerezte meg a Williams csapat 114. futamgyőzelmét, míg az angol gárda legutóbb a 2009-es Belga Nagydíjon vezethetett futamot, és a dobogón is már jó régen, a 2008-as Szingapúri Nagydíjon (Nico Rosberg révén) állhatott williamses pilóta. Kicsit ironikus, hogy mindez Barcelonában történt meg a csapattal, ahol tavaly pontot sem tudtak szerezni, míg dobogón legutóbb 10 éve állhatott egy williamses pilóta a Spanyol Nagydíjon (2002 Juan Pablo Montoya, 2.).
Maldonado Spanyolországban Venezuela első pole pozícióját is megszerezte, míg a Williams csapat legutóbb a 2010-es Brazil Nagydíjon (Nico Hülkenberg) állhatott az első rajtkockában, az első rajtsorból azonban Barcelonában legutóbb még 2005-ben indulhatott egy williamses pilóta. Az utolsó Williams-Ferrari első rajtsorához pedig még régebbre a 2004-es Brazil Nagydíjig kell visszamenni az időben, amikor Juan Pablo Montoya és Rubens Barrichello várhatta az első sorból a futam startjelét.
Maldonadóval szemben a csapattársának, Bruno Sennának nem volt jó versenye, a fiatal brazil pilóta érdekes módon ez elmúlt hat futamból ötször ütközött valakivel: Daniel Ricciardóval és Felipe Massával Ausztráliában, Michael Schumacherrel Spanyolországban, míg tavaly a Brazil Nagydíjon ő ment neki Schumachernek, idén pedig Malajziában Maldonadóval, Kínában pedig Massával koccant.
1983 szelleme tovább kísért
1983-ban az első öt futamon öt különböző győztest avattak az F1-ben, akik öt különböző csapatban versenyeztek, ez most 2012-ben megismétlődött. 1983-ban azonban ez a sorozat megszakadt, amikor a szezon hatodik futamán Monacóban Alain Prost az az évi második győzelmét szerezhette meg a Renault-ban, így ha idén Monacóban ismét új győztest avatnánk az F1-ben, akkor az új rekord lenne, mert az F1 történetében még nem fordult elő az, hogy a szezon első hat futamát hat különböző pilóta nyerje.
A futam
• Romain Grosjean megszerezte pályafutása első leggyorsabb körét, míg a franciák az 1996-os Monacói Nagydíj (Jean Alesi) óta várhatták azt, hogy francia pilóta leggyorsabb kört érjen el az F1-ben.
• Ez volt Fernando Alonso 75. dobogója, így a spanyolok kétszeres bajnoka számára a következő befogandó pilóta az örökranglistán Ayrton Senna (80 dobogó).
• Fernando Alonso számára másról is emlékezetes marad a 2012-es Spanyol Nagydíj: ez volt ugyanis Alonso 17. egymást követő pontszerzése, amivel beállította a 2006-os Kínai és a 2007-es Belga Nagydíj közötti hasonló eredményét. Ez egyébként az örökranglista 4. helyére jó, amit Michael Schumacher vezet 24 egymást követő pontszerzéssel (2001 Magyar Nagydíj, 2003 Maláj Nagydíj).
• Kimi Raikkönen a 2009-es Olasz Nagydíj óta vezethetett ismét egy Formula-1-es futamot.
• Kamui Kobayashi az 5. helyével beállította karrierje legjobb eredményét (2011. Monacói Nagydíj, 5. hely).
• Lewis Hamilton lett a Barcelonai pálya legnagyobb felzárkózója, köszönhetően annak, hogy a 24. helyről végül a 7. helyre tudott előrejönni. A korábbi rekordot egyébként Nick Heidfeld tartotta, aki tavaly a 24. helyről a 8. helyre tudott előrejönni a futamon.
• Mark Webber 10 futam után először nem szerzett pontot.
• Négy futam után először fordult elő, hogy Nico Hülkenberg képes volt a csapattársa, Paul Di Resta előtt célba érni.
• Az idei szezonban öt futam alatt háromszor is kieső Michael Schumacher futotta a legkevesebb versenykilométert (793), ami egyébként nagyjából a fele az eddigi 1538 kilométeres össztávnak.
Az időmérő edzés
• Fernando Alonso a Spanyol Nagydíjon szerezte a legjobb idei rajthelyezését, ami egyben azt is jelentette, hogy Alonso a 2011-es Kanadai Nagydíjat követően térhetett vissza az első rajtsorba. Meglepő, de a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén szerzett 2. rajthelye csak Alonso 5. első rajtsora volt azóta, hogy a 2010-es szezon elején csatlakozott a Ferrarihoz.
• Romain Grosjean a 3. rajtpozíciójával beállította egyéni legjobbját (2012. Ausztrál Nagydíj), míg Kimi Raikkönen 4. helyének köszönhetően ez egyben a csapat (Renault) legjobb rajtpozíciója a 2006-os Kínai Nagydíj óta, ahol Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella az első rajtsort szerezte meg.
• Sergio Perez az 5. rajthellyel karrierje legjobbját érte el.
• Öt futamon Sebastian Vettel már negyedszer maradt ki az első rajtsorból, ami tavaly például csak egyetlen egyszer, míg 2010-ben is csak ötször fordult elő vele.
• Spanyolországban Jenson Button és Mark Webber sem tudott bejutni az időmérő edzés Q3-as szakaszába ez legutóbb velük a 2011-es Belga (Button) és a 2011-es Kínai (Webber) Nagydíjakon fordult elő, akkor azonban mindketten végül a 3. helyet tudták megszerezni.
• Felipe Massa számára a Spanyol Nagydíj már az egymást követő 5. olyan futam volt, amikor nem tudott bejutni az időmérőedzés Q3-as szakaszába, ez pedig 2004 (a második F1-es szezonja) óta a legrosszabb időmérő teljesítmény a brazil pilótától. Akkor Massa a szezon első 10 futamán nem tudta bevinni a Sauberjét a legjobb 10 közé az időmérő edzésen.
• Bruno Senna 2010, a HRT-s időszak óta először nem tudott túljutni az időmérő edzés Q1-es szakaszán.
• Charles Pic már a második egymást követő futamon győzi le az időmérő edzésen a tapasztaltabb csapattársát, Timo Glockot, ez Glockkal a 2009-es Német Nagydíj óta nem fordult elő.
• Lewis Hamilton a büntetése miatt karrierje legrosszabb rajtpozíciójából (24.) várhatta a Spanyol Nagydíj startjelét. Legutóbb egyébként a 2006-os Monacói Nagydíjon fordult elő, hogy egy pilótát (Michael Schumacher) megfosszanak a rajtelsőségétől és a rajtrács végére soroljanak.
• Hamilton kizárása után Fernando Alonso végül csak 0.017 másodperccel maradt le a pole-ról, ami a legkisebb különbség a tavalyi Japán Nagydíj óta, amikor is Sebastian Vettel az időmérőn 0,009 másodperccel „verte” Jenson Button McLarenjét.
|