Hírek>> : Briatore a Forma-1 alternatíváján dolgozik |
Briatore a Forma-1 alternatíváján dolgozik
2012.05.19. 12:24
Flavio Briatore, az egykori Renault istálló csapatfőnöke és Fernando Alonso korábbi „mentora”, gőzerővel dolgozik a GP1 szabálykönyvén, melyet a Forma-1 alternatívjaként kíván életre hívni. Német források szerint Luca di Montezemolo lelkes támogatója az ötletnek.
Az Auto Motor und Sport az aktuális számban számolt be arról, hogy Briatore – akit 2008-ban öt évre eltiltottak az F1-től – nem tétlenkedik, és a GP1 szabálykönyvén dolgozik. (Egy brit kolléga találóan annyit mondott, hogy Briatorére bízni ilyesmit olyan, mintha odaadnánk Bonnie-nak és Clyde-nak a bank kulcsát…)
A széria teljesen független lenne az FIA-tól, így annak elnevezése is problematikus, mivel a „World Championship” elnevezést a Nemzetközi Automobil Szövetség birtokolja.
Egyes feltételezések szerint a külön bajnokság ötletét a csapatok mintegy fegyverként akarják használni az FIA-val folytatott tárgyalásokban, melyek a 2013-as költségvetési korlát bevezetését célozzák.
Egy biztos: Briatore cinkostárssal is rendelkezik a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo személyében. A szabályok vélhetően az egységesítés jegyében lesznek megfogalmazva – különös tekintettel az aerodinamikára, mely a Ferrarinak már régóta tüskét jelent.
A háttérben nagy a mozgolódás, mert tíz istálló azt akarja, hogy jövőre már az FIA kontrolálja a költségvetést, és a testület komoly szigorításokat sürget:
Első lépésben 60-ról 40-re csökkentenék azon órák számát, melyet egy héten a szélcsatornában lehet tölteni. A számítógép-kapacitást 40 teraflopban kötnék ki. A pályán 47 csapattag dolgozhatna az eddigi 55 helyett. A versenyzők, azok fizikoterapeutái, és az IT-szakemberek szintén benne vannak ebben a keretszámban – számol be a fent említett lap.
Kilenc istálló még ennél is szigorúbb lépéseket sürget, és az évi 170 millió euróra tervezett költségvetést lépésekben csökkentenék: először 120 millióra, majd 100 millióra.
Hogy mennyire életképes Briatore ötlete, azt egyelőre nem lehet tudni, de nagyon kevés az esély arra, hogy az istállók csak úgy otthagyják a több mint 60 éves múlttal és hatalmas presztízzsel rendelkező világbajnokságot – úgy, hogy nem rég írták alá az új Concorde Egyezményt.
|