Hírek>> : Button vette át a vezetést délután |
Button vette át a vezetést délután
2012.05.11. 16:41
Jenson Button futotta meg a pénteki nap leggyorsabb körét, a mclarenes után Sebastian Vettel és Nico Rosberg volt a leggyorsabb, de továbbra is rendkívül szoros a mezőny, hiszen az első tíz versenyző egy másodpercen belül volt.
Továbbra is napsütéses időben, közel 30 fokos melegben, és 42 fokos aszfalton körözhettek a pilóták, a spanyol versenyhétvége második szabadedzésén. A Toro Rosso újonca, Jean-Eric Vergne hajtott ki elsőként a katalán ringre, de néhány perc után már csaknem a teljes mezőny felsorakozott egy-egy mért körrel, kivéve Narain Karthikeyant, aki elektronikai probléma miatt csak az utolsó fél órában hagyta el a boxot, de túl sokáig nem jutott el, ugyanis második körén megállt alatta az F112.
A lágy abroncsok gyorsan előkerültek, és előbb Vergne szárnyalta túl Fernando Alonso délelőtti legjobbját, majd Sebastian Vettel volt az, aki az opciós Pirelliken elsőként szorította le 1:23-ra a lécet. A Pirelli idén első alkalommal hagy ki egy fokozatot a versenyhétvégére szállított két keverék között, és a csapatok nagyjából 1.5 másodperces teljesítménykülönbségre számolnak a lágy és a kemény abroncsok között.
Vettel mögé Lewis Hamilton sorakozott fel, bő három tizedmásodperces hátránnyal, miközben a brit csapattársa, Jenson Button az edzés elején folyamatosan alulkormányzottságra panaszkodott, ezért a boxban további beállításokra volt szüksége. A lágy gumikon azonban a 2009-es bajnok is belelendült, és több mint egy tizeddel megelőzte az élen álló Vettelt, miközben Hamilton elé Nico Rosberg sorolt be.
Fél órával a leintés előtt Button, Vettel, Rosberg volt az első hármas sorrendje, majd következett Hamilton és a két Lotus, Räikkönen és Grosjean sorrendben. A lágy gumikon - csak úgy mint délelőtt a kemény keverékeken- is igen szoros volt a mezőny, hiszen az első 10 pilóta között nem volt egy másodperc különbség. A Ferrari ekkor a 11. és a 14. helyet bérelte ki, és a twitteren a csapat elismerte, hogy az opciós gumikon nem olyan jó a tempó, mint ahogy arra számítottak. A 11. helyen álló Massa nagyjából egy másodperces lemaradásban volt az első helyet elfoglaló McLarentől.
Mivel az utolsó 30 percben a csapatok a hosszabb etapokra koncentráltak, ezért a sorrend már nem változott. Az ötödik-hatodik helyen záró Lotusok után Webber, Schumacher, Kobajasi és Hülkenberg fért be a legjobb tíz közé. A HRT indiai versenyzője végül mért kör nélkül maradt.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Időeredmény |
Hátrány |
Kör |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:23.399 |
|
38 |
2 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:23.563 |
0.164 |
38 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:23.771 |
0.372 |
41 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:23.909 |
0.510 |
32 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
1:23.918 |
0.519 |
32 |
6 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:23.964 |
0.565 |
37 |
7 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
1:24.065 |
0.666 |
34 |
8 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:24.080 |
0.681 |
36 |
9 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1:24.214 |
0.815 |
41 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:24.365 |
0.966 |
22 |
11 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:24.418 |
1.019 |
35 |
12 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:24.422 |
1.023 |
32 |
13 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
1:24.468 |
1.069 |
40 |
14 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:24.600 |
1.201 |
33 |
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:24.688 |
1.289 |
30 |
16 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
1:24.733 |
1.334 |
34 |
17 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
1:24.769 |
1.370 |
37 |
18 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
1:25.047 |
1.648 |
42 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
1:26.296 |
2.897 |
36 |
20 |
Vitaly Petrov |
Caterham-Renault |
1:26.740 |
3.341 |
35 |
21 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
1:27.314 |
3.915 |
|
22 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
1:27.664 |
4.265 |
|
23 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
1:28.235 |
4.836 |
|
24 |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
|
|
|