Hírek>> : Alonso: Nem hozunk minden versenyre egy új autót |
Alonso: Nem hozunk minden versenyre egy új autót
2012.05.10. 16:22
Fernando Alonso láthatóan bárhol szívesebben lett volna ma, mint az FIA sajtótájékoztatóján. A Scuderia Ferrari versenyzője próbálta csökkenteni az F2012-őn végrehajtott módosítások jelentőségét, és egykedvűen választolt a kérdésekre.
A Ferrari versenyzője a következőket mondta arra a kérdésre, hogy vajon más érzés volt-e vezetni a Mugellóban tesztelt gépet:
„Nem, nem igazán. Nem voltak jelentős fejlesztések az autón. Különböző beállításokat és dolgokat teszteltünk, melyek a téli tesztek óta megvoltak, de ott problémáink voltak az autóval és nem sok kört tudtunk megtenni. Szóval a mugellói teszt sokkal inkább a befejezése volt annak, ami megmaradt télről.”
„De ami a fejlesztéseket illeti, minimális változások vannak az autón. Ugyanolyan érzés menni a géppel.”
„Nyilvánvalóan van pár ötleted a beállításokat illetően, és eltérő lehetőségeid, melyeket nem mutattunk be az első versenyeken, mivel nem igazán volt lehetőségünk, hogy teszteljük őket. Ezt tettük Mugellóban, és néhány negatív volt, míg mások pozitívak.”
„Minél több információval rendelkezel, annál jobban a fel tudsz készülni a következő versenyre.”
„Most nyilvánvalóan jobban fel vagyunk készülve, mint voltunk Ausztráliában, mivel csak három teszt volt télen.”
„De a beállításokkal nem tehetsz túl sokat azért, hogy előrekerülj; sokkal inkább aerodinamikai alkatrészekről van szó. Remélhetőleg ezek jönni fognak, de még várnunk kell.”
Alonso így válaszolt arra a kérdésre, hogy mi lesz abban az esetben, ha a módosított F2012 nem a vártnak megfelelően teljesít ezen a hétvégén:
„Még nem tudjuk, hogy milyen autónk van. Nyilvánvalóan vannak új alkatrészeink, de mindenkinek vannak. Mivel a Ferrariról van szó, mindenhol nagyok az elvárások, ahova csak megyünk”- mondta a spanyol versenyző az FIA sajtótájékoztatóján.
„Úgy néz ki, mintha csak a Ferrari hozna új elemeket… Hiszünk benne, hogy megtettünk egy lépést előre, de egyben azt is tudjuk, hogy nem ez az utolsó lépés, melyet meg kell tennünk.”
„Egy folyamatos munkáról van szó, melyet itt kell kezdenünk Barcelonában. Meg kell próbálnunk javítani az időmérőn elért pozíciót és a versenytempót is, de Monacóban új alkatrészeket kell hozni, és Kanadában is így kell tennünk – de nem viszünk minden versenyre új autót, mint ahogy az tűnik itt most Barcelonában.”
„Ha ez a lépés nem lesz elég jó itt, mert a többiek is ugyanúgy vagy jobban fejlődtek, mint mi, és ugyanabban a pozícióban maradunk, akkor keményebben kell dolgoznunk Kanadára és Monacóra is.”
„Több új alkatrészt kell hoznunk, és még agresszívebbnek kell lennünk.”
„A világbajnokság hosszú, és sohasem fogjuk feladni – különösen nem májusban, négy verseny után.”
És az F2012 képezheti a jövő évi gép alapjait?
„Igen, úgy gondolom.”
„Szerintem ugyanannyi előzés lesz itt, mint tavaly”- tért át a hétvégi futamra. „Az elmúlt kilenc évben átlagosan 4-5 előzés volt itt, és tavaly 57 volt. Ez egy nagy változás. A gumikopás, a KERS, és a DRS miatt szerintem idén nagyjából ugyanannyi előzés lesz.”
„Ahogy Kimi is mondta, a pole pozíció 60%-ban felelt a győzelemért, és most is nyilvánvalóan a pole pozíció a legjobb rajthely, de nem létfontosságú többé. Ez betudható az idei abroncsoknak és így tovább.”
Alonso szerint Schumacher nem kritizálja folyamatosan a Pirelliket:
„Nem értek egyet azzal, hogy Michael folyamatosan kritizálja a Pirellit. Michael mondott egy dolgot, és talán abban, amit a médiában írtak, fel lett fújva az, amit mondott, mert olvastam azt, amit valójában mondott, és semmi nagy problémát sem látok benne.”
|