Hírek>> : Alonso: El kell felejteni a Q3-ért folytatott harcot! |
Alonso: El kell felejteni a Q3-ért folytatott harcot!
2012.05.03. 20:52
Fernando Alonso szerint a Forma-1-ben nem a kipufogók kivezetése körül forog a világ – különösen nem abban az évben, amikor nincs egyértelműen domináns kialakítás.
A spanyol versenyző kijelentette: Barcelonában a legfontosabb és egyben a legnagyobb lépést kell tenniük azért, hogy a Q3 helyett a címért harcoljanak.
Alonso tudja, hogy az ellenfelekkel szemben mutatott hátrány lecsökkentése nem megy az egyik futamról a másikra, de jövő héten mindenképpen nagyot kell lépni előre, ha a címért akarnak harcolni 2012-ben:
„Meg fogjuk próbálni lecsökkenteni a különbséget az élen állókhoz képest, mert jelenleg átlagban 8-9 tizedre voltunk tőlük az első négy versenyen a Q1 és a Q3 között”- mondta Alonso.
„Ezt azonnal csökkentenünk kell, ha versenyben akarunk lenni a pontokért és a világbajnokságért”- szögezte le a spanyol.
„Barcelonában meg kell tennünk az első lépést. Tudjuk, hogy nincs egy olyan varázsgomb, melynek hatására a pole-ban leszünk Barcelonában, mert mindenki javítani fogja az autóját. De csökkentenünk kell ezt a különbséget.”
„Barcelonának kell lennie az első lépésnek, majd Kanadának a másodiknak, és Valenciának a harmadiknak – hogy közel legyünk hozzájuk.”
„De az is biztos, hogy Barcelona lesz a legfontosabb, melyet meg kell tennünk. Meg kell tennünk ezt.”
„Nem harcolhatunk a Q3-ért, ha harcban akarunk lenni a címért.”
Alonso szerint túl nagy jelentőséget tulajdonítanak az új kipufogónak és az oldaldobozoknak, melyet ma próbált ki Mugellóban:
„Semmi meglepő a teljesítményt illetően”- foglalta össze a ma tapasztaltakat.
„Úgy gondolom, hogy eltérő kipufogó-megoldásokat próbáltunk ki, és minden nap másik volt fent az autón, és más alkatrészek voltak fent.”
„Szerintem ez csak megerősítette azt, amit előtte gondoltunk ezzel kapcsolatban, és azt is, hogy mit hozzunk az autóra a következő versenyen, és milyen fejlesztéseket végezzünk.”
„Ebben az évben többé már nem fontos az, hogy milyen pozíciót választasz (a kipufogókkal), vagy az, hogy miként kezeled azt a pozíciót. Ausztráliában láthattuk, hogy az egyik leggyorsabb autó a McLaren által alkalmazott, oldalra kivezetett megoldással rendelkezett, majd Kínában láthattuk, hogy a Red Bull kétféle kipufogóval ment, majd Bahreinben oldalra vezetett rendszerrel, de a leggyorsabb autó a Lotus volt, melyen egyenesen van kialakítva.”
„Szóval még öt percet sem veszíthetünk emiatt. Vannak nagyobb területei az autónak, melyeket fejlesztenünk kell, és mi próbáljuk is ezt tenni.”
Alonsót lenyűgözte az, hogy mennyit javult a korreláció a pálya és a szélcsatorna között:
„Egy bizonyos módon ez egy pozitív teszt volt és egy pozitív hét, mert minden alkatrész, melyet feltettünk - még akkor is, ha ezek kisebb jelentőségűek voltak a teljesítményt illetően -, úgy működtek, ahogy arra számítottunk.”
„Miután volt néhány problémánk tavaly és a téli teszteken, amikor új alkatrészeket hoztunk, és hat működött, de négy nem, jó volt látni azt, hogy itt, még ha csak négyet vagy hármat is hoztunk, akkor is mind működött.”
„Szóval ez magabiztosságot ad Barcelonára; a nagyobb fejlesztéseket illetően, és a jövőbeni fejlesztéseket illetően is. Most úgy tűnik, hogy egy kicsit jobban bízhatunk a gyárban.”
|