Hírek>> : Az idén mindenki sorra kerül? |
Az idén mindenki sorra kerül?
2012.04.24. 12:56
Négy verseny, négy különböző győztes a konstruktőrök és a versenyzők között is. Az idén még egy pilóta sem tudta két versenyen keresztül vezetni a bajnokságot. A mezőny visszatér Európába, de addig is van min töprengeni, még ha a végkimenetelt megjósolni lehetetlen is.
Vajon meddig mehet még a sor, meddig nőhet még a nevek száma? Ha a 20 verseny mindegyikén más nyerne, az lenne ám a példátlan esemény az autósport történetében. Erre az esély szinte egyenlő a nullával, de az, hogy a következő néhány futamon még ne ismétlődjön a győztesek neve a listán, könnyen előfordulhat: legalább négyen esélyesek.
„Ez egy sokkal érdekesebb bajnokság, mint amilyennek szeretném” – jelentette ki Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke, a Bahreini Nagydíj után, ahol – idén először – nem tudtak labdába rúgni a csapat pilótái, holott egy hónappal ezelőtt még úgy tűnt, az idén a McLaren lehet a tavalyi Red Bull, tehát az abszolút esélyes a végső győzelemre. Hamilton az első két versenyen a pole pozícióból indult csapattársával Jenson Buttonnal így tették ki az első sort, Ausztráliában és Malajziában.
Button nyert Melbourne-ben, de az eső áztatta Maláj Nagydíj alaposan megkeverte a kártyákat, ott Alonso győzedelmeskedett a Ferrarival, amire előtte senki nem számított – átlagos időjárási körülmények között nincs versenyképes tempója az F2012-nek.
Kínában aztán megszakadt a McLaren első soros sorozata, mivel Hamilton autójában váltót cseréltek, öt helyes rajtbüntetést kapott, így esélyük sem volt elhódítani az első két rajtkockát. Nico Rosberg rajtolt a pole-ból, és szerzett győzelmet a Mercedes csapatnak, 1955 óta először.
Bahreinben megint fordult a kocka. Az éjszakai összecsapásoktól és politikai vitáktól hangos hétvégén Sebastian Vettel nyert, Hamilton és Button pedig hatalmasat bukott – nagy részben saját szerelőiknek köszönhetően.
2003 óta ez az első alkalom, hogy az első négy futamon senki nem tudott két futamot megnyerni, de rengeteg egyéb érdekesség is van. Nico Rosberg például 111 futamot teljesített, mielőtt először nyerni tudott, Sergio Perez személyében 41 év elteltével állhatott újra Mexikói a dobogón, és Grosjean harmadik helye a Bahreini Nagydíjon egy 12 éves hiányt pótolt: 1998-ban állt ugyanis utoljára francia pilóta dobogón (Jean Alesi, Belga Nagydíj, Sauber).
Az egyetlen ember, aki állandó pont volt ez első négy versenyen, az Mark Webber, aki sorozatban négyszer lett negyedik, és a tavalyi évvel ellentétben az idén már sokkal jobban ki tudja használni a Pirelli abroncsait.
Bahreinben a McLaren nem találta önmagát, a Red Bull és a Lotus azonban hirtelen nagyon gyorsak lette. „Világos, hogy valamit rosszul csináltunk. Pénteken úgy tűnt, hosszú távon a versenytempónk a második. A gumik azonban nagy kihívást jelentettek” – nyilatkozta a csapatfőnök.
A következő futamig még sok idő van, és közben lesz az évközi teszt is Mugellóban, de a Május 13.-i Spanyol Nagydíjon még akár tovább fokozódhat a helyzet, ismét úgy győztest avathatunk: Lewis Hamilton még nem nyert az idén, és a múlt hétvége alapján Kimi Raikkonen is bármikor esélyes lehet erre. Itt van továbbá Mark Webber és Michael Schumacher, mindketten győzelemre esélyes autóban, és a Sauber csapat, éles Sergio Perezzel, akik az idén már szereztek meglepetést. Könnyen lehet tehát, hogy az ötödik versenyt egy ötödik pilóta nyeri majd.
A Kínai Nagydíj egyértelműen megmutatta, hogy milyen kevés választja el a top csapatokat egymástól, és a mugellói teszt, mely megelőzi a barcelonai futamot, még tovább keverheti a kártyákat a paddock hierarchiájában. „Nem lehet a babérokon pihenni a Forma-1-ben. A négy verseny nagyon összetett volt. Ki tudja, mi fog történni a következőn? A kiszámíthatatlanság nagyszerű a rajongók számára” – véli Whitmarsh.
|