Hírek>> : Ferrari és a kerékcserék: a remek átlagot kell tartani |
Ferrari és a kerékcserék: a remek átlagot kell tartani
2012.04.21. 11:45
A Ferrari eddig vezeti az összetettet a kerékcserék idejére vonatkozóan, holott tavaly csak a negyedikek voltak. A Scuderia mérnöke, aki a pályán zajló folyamatokért felel, elmondta, hogy sokkal fontosabb a remek átlag tartása, mint az egyéni csúcs felállítása.
Három versennyel a 2012-es Forma-1-es világbajnokság kezdése után a Ferrari vezeti a kerékcserék táblázatát: a leggyorsabbak voltak Ausztráliában és Kínában.
Diego Ioverno, a Ferrari pályamérnöke elmondta, hogy az edzésen már sikerült elérni a 2.2 másodperces időt is:
„Az edzésen, amikor egy sokkal nyugodtabb körülményben vagyunk a versenyhez képest, sikerült elérnünk azt, hogy 2.2 másodperc alatt jussunk el a zöld lámpáig”- mondta a szakember.
„Az utolsó versenyen sikerült 2.6 másodperc alatt eljutni a zöld lámpáig. Hogy őszinte legyek, szerintem nehéz lemenni 2.2 másodpercre a versenyen egy olyan autóval, mely 100 km/órával érkezik, és azzal a különbséggel, hogy a versenyző állítja meg az autót.”
„Azt mondhatjuk, hogy ahogy telik az idő, és azokkal a fejlesztésekkel, melyek még a fejünkben vannak, talán lemehetünk 2.4-2.5 másodpercre a zöld lámpáig, de ismétlem: a legfontosabb dolog az, hogy egy jó átlagot tartsunk, mert a kiállás fontossága egy garantált tényező akkor, amikor a stratégia kialakítása kerül szóba – bárki is alakítja azt a stratégiát. Elkerülöd vele a meglepetéseket, és annak a kockázatát is, hogy visszaesel a forgalomba a kiállás után.”
A Ferrari idén átvette a Mercedes-féle integrált kerékanyát, de módosította a pisztolyokat is. Ehhez jön még egy nagyon fontos apróság: a csavar csak három fordulatot tesz meg a tökéletes zárásig, szemben a korábbi hattal.
„Pontosabban: együtt dolgoztunk a légpisztolyokon a beszállítóval. Nyilvánvalóan még erőteljesebbé tettük őket, és megpróbáltuk kompenzálni azokat korlátozásokat, melyeket az FIA vezetett be” (a hélium használatának betiltása).
„Elvégeztünk egy fontos elektronikai fejlesztést a világító berendezésünkön: a Ferrari volt az első csapat, mely használta ezt, és úgy gondolom, hogy ismét mi vagyunk a vezetők ezen a téren, miután bevezettük a lámpákat az emelőknél is.”
„Az emelőt kezelő szerelő ezentúl nem figyel a pisztolyos szerelő felemelt kezére, hanem a lámpát nézi, mely az emelő rúdján kapcsol be akkor, amikor a szerelők végeztek a sarkokon.”
Ioverno elmondta, hogy a versenyzőket is tanítják a kiállás fontosságára: a helyes érkezésre, arra, hogyan pozícionálják az autót, és a kihajtás módjára is.
|