Hírek>> : A Ferrari rekordidejű kiállásainak a titka |
A Ferrari rekordidejű kiállásainak a titka
2012.04.21. 11:42
A Scuderia Ferrari tökéletesre csiszolta a Mercedes által tavaly bevezetett rendszert, melynek köszönhetően az istálló szerelői rekordidő alatt végzik el a kerékcseréket.
Már csak az F2012-őt kell gyorssá tenni, és összeáll a kép Maranellóban.
A spanyol Marca szerint a Ferrari boxutcai sikerének a titka a továbbfejlesztett kerékcsavarban és a pisztolyban rejlik, melynek részeként a csavar a felni tartozéka, és integrálva van a felnibe - ahogy azt tavaly a Mercedes már átvette a DTM-ből.
Miután a csavart kilazították, a szerelő nem veszi le a pisztolyt a kerékről, hanem annak segítségével emeli le azt a tengelyről. Korábban a csavarlazítás és a kerék leemelése két külön mozdulat volt, így idén sikerült megspórolni egy mozdulatot.
A rendszer másik előnye az, hogy miután a kereket leemelték, a szerelőnek csak annyit kell tennie, hogy átállítja a menetirányt a pisztolyon, mivel a csavar és az alátét már a kerék integrált részeként „érkezik hozzá”, és a helyükön vannak.
A Marca szerint a Ferrari 2.4 másodperces cseréje egy valós rekord volt Sanghajban.
A spanyol lap állítja, hogy a McLaren, a Red Bull, és a Lotus is dolgozik azon, hogy tökéletesítse az integrált csavarokat.
|