Hamiltoné az első edzés
2012.04.20. 12:02
Ahogy az várható volt, a szahíri helyszínen forróság és poros versenypálya fogadta a mezőnyt. Az edzés elején a levegő hőmérséklete 27 fok, míg az aszfalt 35 fokos volt, de nap folyamán a hőmérséklete elérheti a 32 Celsius-fokot, ami azt jelenti, hogy az aszfalt nagyjából 46 fokig is melegedhet.
A versenyzők közül egyedül Bruno Senna hagyta ki az első tréninget, helyette a csapat finn tesztpilótája, Valtteri Bottas kapott lehetőséget.
A múlt heti Kínai Nagydíj óta nem meglepő, hogy egyik csapat sem számolt be újabb frissítésekről, leginkább a már Sanghajban kipróbált, avagy bevetett fejlesztésekkel foglalatoskodtak. A Red Bull Kínában két különböző kipufogó-megoldással versenyzett, miután Sebastian Vettel a pénteki munka után úgy döntött, hogy marad a korábbi verziónál A csapat tegnap elmondta, hogy ezen a hétvégén már mindkét RB8-ason az új rendszer lesz.
A Ferrari a már szokásosnak mondható aerodinamikai tesztekkel indította a hétvégét, míg a Lotus most különböző aerodinamikai elemeket tesztelt a két autón, miután a Kínába vitt frissítések nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Kimi Raikkönen és Romain Grosjean autóján is már az új padlólemez volt, de a francia például egy új első szárnnyal körözött. A Sky Sports kamerái egyébként közelebbről is megvizsgálták a Lotus első szárnyát, bár nem a technikai dolgok, sokkal inkább a rajta lévő „Peace on day” felirat miatt.
A 22. percben elsőként a két Force India kezdte meg a munkát, Nico Hülkenberg 1:36.855-tel indított, csapattársa, Paul di Resta pedig fél másodperces hátránnyal sorolt be mögé, majd a következő körökben már mindkettőjük neve mellett 1:34-es köridők sorakoztak.
A 40. percben már 15 pilóta rendelkezett mért körrel, és a két Force Indiát ekkor Sebastian Vettel, valamint a két Lotus előzte meg Räikkönen és Grosjean sorrendben.
A top csapatok közül legkésőbb a Mercedesek és a McLarenek csatlakoztak a mezőnyhöz.
Az élen álló Vettel volt az, aki saját idejét javítva elsőként szorította 1:34 alá a lécet, miközben az érkező Ezüst Nyilak átugrották a Lotusokat, és Vettel mögött elfoglalták a második-harmadik helyet, Nico Rosberg és Michael Schumacher sorrendben.
Lewis Hamilton azonban rögtön az első gyorskörén 56 ezredre közelített meg az élen álló Red Bullt, következő körében már három tizedmásodpercet vert a németre.
Negyed órával a leintés előtt az első három sorrendje Hamilton, Vettel, és Rosberg volt, a negyedik helyen álló Jenson Button már hét tizeddel maradt el brit csapattársától.
A Ferrarik csak a 13. és a 15. helyet bérelték ki, és Fernando Alonso hátránya már 1.8-, míg Felipe Massáé több mint két másodperc volt Hamiltonhoz képest.
A mezőny a megszokott módon az első tréningen még a közepes Pirelliket tesztelte. Elsőként Di Resta próbálta ki az opciós keveréket, amivel az utolsó percekben felugrott Vettel mögé a harmadik helyre. Di Resta volt a mezőny legszorgalmasabb pilótája 26 körével, míg a legkevesebb időt Hamilton és Heikki Kovalainen töltötte a pályán, 11-11 körrel.
A poros aszfalton több elfékezés is történt, elsősorban a 10-es kanyar okozott fejfájást több versenyzőnek is, de néhány csúszkálásnál komolyabb eset nem történt.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Időeredmény |
Hátrány |
Kör |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:33.572 |
|
11 |
2 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:33.877 |
0.305 |
21 |
3 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:34.150 |
0.578 |
26 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:34.249 |
0.677 |
23 |
5 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:34.277 |
0.705 |
14 |
6 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:34.344 |
0.772 |
26 |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:34.483 |
0.911 |
17 |
8 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
1:34.552 |
0.980 |
22 |
9 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
1:34.609 |
1.037 |
18 |
10 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:34.847 |
1.275 |
20 |
11 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:35.024 |
1.452 |
22 |
12 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
1:35.268 |
1.696 |
25 |
13 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:35.436 |
1.864 |
21 |
14 |
Valtteri Bottas |
Williams-Renault |
1:35.497 |
1.925 |
24 |
15 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:35.719 |
2.147 |
19 |
16 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1:35.929 |
2.357 |
24 |
17 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
1:36.195 |
2.623 |
20 |
18 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
1:36.330 |
2.758 |
11 |
19 |
Vitaly Petrov |
Caterham-Renault |
1:36.484 |
2.912 |
18 |
20 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
1:36.591 |
3.019 |
20 |
21 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
1:37.467 |
3.895 |
18 |
22 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
1:38.006 |
4.434 |
18 |
23 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
1:38.877 |
5.305 |
19 |
24 |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
1:39.996 |
6.424 |
23 |
|
|