Hírek>> : A Pirelli szerint a bahreini verseny a hátsó gumikon múlhat |
A Pirelli szerint a bahreini verseny a hátsó gumikon múlhat
2012.04.19. 13:52
Ebben a szezonban három versenypálya lesz újdonság a Pirelli számára, az egyik éppen a bahreini, ahol az olasz márka versenykörülmények között még nem próbálta ki abroncsait. A hockenheimi és a austini helyszínnel ellentétben azonban a szahíri pályán némi tapasztalata mégiscsak van az Formula-1 kizárólagos gumiszállítójának, hiszen visszatérése előtt, 2010 decemberében, illetve 2011 januárjában Bahreinben tesztelte abroncsait.
2010-ben a Pirelli első tesztjét egy homokvihar szakította félbe, és ezek az időjárási körülmények nem szokatlanok, hiszen a versenypálya a sivatag közepén található. A finom szemcséjű homok jelentősen csökkenti a tapadást, ráadásul nehéz előre megjósolni, hogy a pilótáknak hol és mikor kell szembesülniük a problémával.
Bahreinben a gumiszállító - hasonlóan Ausztráliához és Kínához - a közepes és a lágy keverékeket bocsátja a csapatok rendelkezésére. A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery szerint ezen a hétvégén is gumistratégiákon, illetve elsősorban a hátsó abroncsok optimális kezelésén múlhat majd erős időmérő, illetve az erős versenytempó.
„Számtalan technikai kihívással kell szembenéznünk Bahreinben. A forró levegő - ami magasabb is mint 30 fok - másként dolgoztatja meg a gumikat. Múltbéli tesztjeink eredményeként van néhány adatunk a pályáról, de a gumik és az autók azóta sokat változtak, így majdnem olyan, mintha tiszta lappal kezdenénk a dolgot. Arra számítunk, hogy a magas hőmérséklet miatti magasabb kopást a csapatok is figyelembe veszik majd a stratégiák kidolgozásánál. A pályát nem használják gyakran, ezért azt jósolhatjuk, hogy az aszfalt minősége folyamatosan javul majd a hétvége során. Nagy kockázatot jelent az aszfaltra kerülő homok, ami problémát okozhat, hiszen időbe tart, amíg az letisztul, és addig szemcsésedést okozhat. A gumikezelés Bahreinben ismét kritikus tényező lesz, különösen a hátsó abroncsok optimális kezelése lehet a kulcs az erős időmérő-, és versenytempóhoz.”
Az aszfalt felülete 60.000 tonna Angliából importált gránitból készült, és amennyiben tiszta a felülete, úgy jó tapadást biztosít, kopás szempontjából pedig közepes mértékben megterhelő a gumik számára.
|