Hírek>> : Ferrari: Pontszerzés a cél |
Ferrari: Pontszerzés a cél
2012.04.14. 13:38
A pálya, az ország és az időjárás talán változik, de a Scuderia Ferrari időmérő edzésen mutatott eredménye azonos. Sepangban egyik pilóta, Fernando Alonso a kilencedik, a másik, Felipe Massa a 12. helyen végzett. Sanghajban a Ferrari pilótái ugyanilyen eredményt értek el. Ahogy Malajziában, úgy Sanghajban a Pirelli gumik felhasználása is azonos volt: egy szett keményebb és egy szett lágy fogyott az első etapban, egy szett használt és egy szett új lágy keverék a másodikban. Majd Fernando az utolsó szett lágy keveréket elhasználta a harmadik etapban.
Stefano Domenicali, csapatfőnök:
"Bárki megérti ezt, az nagyon okos! Nemcsak nekünk, bárki más számára kihívást jelent józan magyarázatot adni a mai időmérő edzésre, de ez majdnem minden más autóra igaz. A második etapból nagyon kis különbséggel jutottunk tovább, 11 pilóta három tizedmásodpercen belül volt egymáshoz, a harmadik etapban már nagyon nagy különbség volt, nagy változás történt ebből a szempontból. A jelenlegi helyzetet, a pályát, az F2012 gyengéit figyelembe véve ez az eredmény megmutatta, hol állunk a teljesítményben, habár tudjuk, később, a versenyen a dolgok megváltoznak. Természetesen nem erre számítottunk a szezon elején. Egy ilyen rajtráccsal holnap még nyitottabb versenyre számítunk. Célunk egyértelmű: mindkét autóval pontot kell szerezni és minden lehetőségből a verseny során a legtöbbet kihozni."
Fernando Alonso:
"Tudtuk, hogy ez nehéz időmérő edzés lesz és így is volt. Sikerült a harmadik etapba jutni, néhány tizedmásodperccel Vettel előtt maradtam. Majdnem, a második és a harmadik etap között megváltozott a szélirány és ez problémát jelentett. Az autó és a fejlesztések, melyeket ide hoztunk, nem volt elegendő ahhoz, hogy javuljunk a teljesítményben, ez a pozíció többé-kevésbé tükrözi jelenlegi lehetőségeinket. Természetesen nem örülünk, hogy egy másodperccel elmaradtunk a pole pozíciótól, de minden amit tehetünk, hogy próbáljuk csökkenteni a lemaradást. Ha elég jó munkát végzünk, akkor gondolhatunk a győzelemre, másképpen nem. De továbbra is optimista vagyok: habár 2010-ben nagy hátrányban voltunk, végül az utolsó versenyre a világbajnokságot vezetve érkeztünk meg... A rajtfelállás eléggé izgalmas és furcsa, két Mercedesszel, egy Sauberrel és a Lotusszal a mezőny elején. Nem hibázhatunk, mert nem a miénk a leggyorsabb autó: ha sikerült megfelelően dolgozni, ahogy Ausztráliában és Malajziában, akkor értékes pontokra számíthatunk."
Pat Fry, műszaki igazgató:
"Ez az eredmény párhuzamban van a szezon ezen szakaszában mutatott formánkkal, kevésbé meglepő. Nem tudom, mikor volt legutóbb ilyen szoros az időmérő edzés második etapja, 11 pilóta között kevesebb, mint öt tizedmásodperces különbség volt, néhány perccel később komoly különbség alakult ki a harmadik etapban az első és a tizedik között. A gyors első analízist követően elmondható, sokkal kisebb a Pirelli által szállított gumik működési tartománya, így kisebb változás a hőmérsékletben már komoly befolyással van az autó működésére. A különösen nehéz harmadik szabadedzés után változtatásokat végeztünk Felipe autójának beállítását, azonban nem lehet egyedül ezzel magyarázni a javulást, melyet az időmérő edzésen láttunk. Most a legjobban fel kell készülni a versenyre, amely hosszú és feszes lesz, különösen a gumiknak. Nem jósolnak esőt délutánra, ennek következtében nehéz lesz megismételni a sepangi csodálatos eredményt, de ugyanakkor készen kell állni minden lehetőségre, amely normális egy olyan csapat esetében, amely nem a legversenyképesebb csomaggal rendelkezik. Lehetőségünk van mindkét pilótánkkal pontokat szerezni, ez kell legyen a célunk: örömmel veszünk minden pluszt, amely a verseny közben adódik!"
|