Hírek>> : A Ferrari öt fejlesztéssel érkezik Kínába |
A Ferrari öt fejlesztéssel érkezik Kínába
2012.04.10. 12:30
A Scuderia Ferrari feszített tempóban fejleszt, hogy minél előbb feltehessék az új alkatrészeket az F2012-re, melynek továbbra is nyolc tizedet kell gyorsulnia az időmérőkön.
Pat Fry nagyon bízik benne, hogy minél előbb ledolgozzák a hátrányukat.
Hét nappal azután, hogy Fernando Alonso az ötödik helyen végzett Ausztráliában, jött a váratlan győzelem Malajziában, melynek köszönhetően a spanyol vezeti a világbajnokságot.
Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója elmondta, hogy szó sincs csodáról, vagy egy erőltetett egy hetes fejlesztési programról, mely hirtelen javulást eredményezett:
„A pozíciónk a körülmények kombinációjának tudható be; különösen annak a ténynek, hogy Fernandónak két nagyon jó versenye volt”- mondta a szakember a Ferrari hivatalos oldalán.
„Melbourne-ben, ahol egy probléma volt az időmérőn, Fernando jó rajtja és jó első kanyarja sok dolog előtt nyitotta meg az utat. Az időjárási körülmények az utolsó versenyen a mi kedvünkben jártak el, mivel az autónk remekül dolgozott ott, és ő a legtöbbet hozta ki a lehetőségekből, melyek elé kerültek. Jól hoztuk meg a kiállásokat, és a boxban dolgozó csapatok fantasztikusan dolgoztak, így minden alkalommal, amikor Fernando a boxba jött, vagy pozíciókat nyertünk, vagy még jobban elszakadtunk a követőktől. Fernando számára remek dolog, hogy vezeti a bajnokságot; ez olyasmi, amit nem vártam volna pár héttel ezelőtt” – folytatta a brit szakember.
„Határozottan nem számítottam arra, hogy az egyik versenyzőnk vezetni fogja a világbajnokságot. Már a tesztek elejétől fogva tudtuk, hogy van néhány megoldásra váró problémánk. Mindenki nagyon keményen dolgozott ezeken a gyárban, és még mindig egy hosszú út áll előttünk.”
„Úgy gondolom, hogy száraz körülmények között 8 tizedre vagyunk elmaradva a legjobbaktól az időmérőn, miközben mi magunk akarunk lenni a legjobbak.”
„A nyirkos, alacsony tapadású körülmények feküdnek az autónknak, és ezek ellensúlyoznak egyes problémákat, melyekkel rendelkezünk jelenleg az F2012 esetében. Ezt láthattuk Melbourne-ben pénteken, majd ismét Malajziában, a versenyen.”
Miközben Alonso vezeti a bajnokságot és egy futamgyőzelem is van a neve mellett 2012-ben, Felipe Massa továbbra sem tudja felvenni a fonalat:
„Az autót nehéz vezetni, és Fernandónak sikerült elérnie azt, hogy a legtöbbet hozza ki belőle, miközben Felipe esetében szenvedtünk azzal, hogy megtaláljuk számára a helyes egyensúlyt, mellyel boldog. Ráadásul Malajziában az intermediate abroncsokat hagytuk fent az autóján a piros zászlós szakaszt követően, de nagyon sok volt az alulkormányzottság, szóval vállaltuk a hazardírozást, hogy egy további kiállást alkalmazunk, mely nem jött be.”
„A tény, hogy az abroncsok csak szemcsésedtek, de nem használódtak el, annak volt betudható, hogy rosszul hajtottuk végre a kiállást az utolsó versenyen. Ez visszavetette Felipét, mely egy volt a kevés szerencsétlen körülmény közül.”
„Ha arra kérnének, hogy osztályozzam a Scuderia eddigi teljesítményét, akkor a cég egyes részlegeit külön értékelném. A csapat, és a szerelők a pályán remekül dolgoztak: Melbourne-ben a leggyorsabbak voltak a kiállásaink, míg Malajziában a „pit crew” sebessége és a stratégia lehetővé tette azt számunkra, hogy minden egyes alkalommal időt vagy pozíciót nyerjünk, amikor csak kiálltunk.”
„Ennek ellenére a csomag aktuális teljesítményét sokkal alacsonyabbra értékelném. Egy másik plusz az, ahogy a csapat reagál; az, ahogy kezeli a stresszt, mely azzal jár, hogy próbálunk felzárkózást játszani.”
„A gyártási részleg, mely dolgozik azokon az agresszívebb kívánalmakon, melyeket tettünk, szintén remekül válaszolt. Szóval, ez egy remek erőfeszítés az egész csapat részéről, de nem végeztük a legjobb munkát abban, hogy az autó már a rajttól fogva a leggyorsabb legyen, ahogy kimegy a pályára.”
A Ferrari már a fejlesztések harmadik fázisában van, hogy lehetőleg minél hamarabb orvosolják a teljesítménybeli lemaradást, és a tervezettnél korábban próbálhassák ki a fejlesztéseket:
„Folyamatosan dolgozunk azon, hogy javítsunk a problémákon, melyekkel rendelkezünk. Jönnek az új alkatrészek, és próbáljuk olyan gyorsan kivinni őket a pályára, amennyire csak lehetséges – öt fejlesztésünk lesz Kínára; egyesek elég láthatóak lesznek közülük, míg mások kevésbé.”
„Majd lesz egy nagyobb fejlesztési csomag Spanyolországra. Kellemesebb lenne, ha előbb meglehetne, de már így előbbre hoztunk pár elemet, melyeket Spanyolországra terveztünk, és Kínában rendelkeznünk kell velük.”
Fry kitért arra, hogyan látja a jelenlegi erőviszonyokat két verseny után:
„Egy kicsit meglepett a Red Bull viszonylagos hiánya a tempót illetően”- mondta. „A McLaren relatív gyors volt, de én ezt a két csapatot fordítva képzeltem volna el, ha egy hónappal ezelőtt kérdezi meg.”
„A Mercedes szintén gyorsnak tűnik, de a hátsó abroncsuk hasonlóan kopik, mint a múltban, szóval miközben gyorsak az időmérőn, a versenytempójuk zuhan. A Lotus szintén jó munkát végzett, és már a legelső teszttől (Jerez) fogva gyorsnak tűntek.”
Végül a kínai pályáról is ejtett pár szót: „Sanghaj egy jó keverék. Vannak hosszú kanyarok, melyek lassúak, ahol arra van szükséged, hogy jó legyen az autó eleje, és egyben egyszerre kell fékezned és kanyarodnod, így különösen érdekes az, hogyan viszed át a tempót az első kanyarból a másodikba.”
„Van benne néhány igazán gyors kanyar is, és egy 1.3 km hosszú egyenes, melynek végén ott van a DRS zóna – ez érdekessé teheti a versenyt.”
|