Hírek>> : Megtorpedózzák a Forma-1-es Red Bull új kipufogóját? |
Megtorpedózzák a Forma-1-es Red Bull új kipufogóját?
2012.03.05. 13:03
Robbanhat a bomba az előszezont lezáró barcelonai teszt és az évadnyitó Ausztrál Nagydíj között, ugyanis a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry célzott rá: nem kizárt, hogy a riválisok megtorpedózzák a címvédő Red Bull új kipufogó-megoldását.
Mint ismeretes, az energiaitalosok szombaton vetették be az RB8-as versenygép újításait: az autó új első és hátsó szárnyat, valamint megújult kipufogó-kivezetést kapott, s ezeket a csapat munkatársai takarókkal és esernyőkkel védték a kíváncsi szemek, valamint a fotósok elől.
Fry a vasárnapi zárónapot követően tett célzást az RB8-as megújult kipufogó-rendszerére, s szavaiból arra lehet következtetni, hogy a Red Bull nem véletlenül próbált titkolózni.
„A Red Bull kipufogója? Úgy gondolom, hogy ezzel a kérdéssel Charlie Whitingnak és az FIA-nak kell foglalkoznia” – mondta a vörös egylet műszaki vezére, amikor az újságírók a Milton Keynes-i csapat által alkalmazott megoldásról próbáltak kérdezősködni.
Mivel az FIA a kipufogó-kivezetésre vonatkozó előírások módosításával száműzte a tavalyi szezon legfőbb fegyverének számító befúvásos diffúzort, az idei autók fejlesztése során ez a terület kulcsfontosságúnak bizonyult. A felkészülési időszak kezdetén Whiting az első teszt helyszínén, Jerezben minden megoldást szemügyre vett és szabályosnak minősített, ugyanakkor az FIA már akkor is hangsúlyozta: igyekeznek kiszorítani minden olyan verziót, amellyel a kipufogóból kiáramló gázokból aerodinamikai előnyt lehet kovácsolni.
A Red Bullnál egyébként nem tudták alaposabb próbának alávetni az újítás-csomagot: mivel a fejlesztéseket az RB8-as egy vadonatúj példányán vetették be, Mark Webber szombaton főként a bejáratással volt elfoglalva, ráadásul a dolgát a délutáni eső is megnehezítette, míg a vasárnapi zárónapon Vettelnek más gondjai adódtak. A német egy kicsúszás során megtörte az új első szárnyat, később pedig egy váltóhiba miatt veszített sok időt, így összesen 23 kört tudott megtenni a zárónapon.
„Nem alakultak túl jól a dolgaink” – értékelt Vettel – „Több időt szerettünk volna a pályán tölteni. Nem tudok fair véleményt alkotnia az új fejlesztésekről, mert nem tudtam elegendő kört teljesíteni.”
|