Hírek>> : Fry: Sok munkánk lesz még |
Fry: Sok munkánk lesz még
2012.03.04. 16:29
A Ferrari csapat technikai igazgatója, Pat Fry elismeri, hogy vannak gondjaik némely radikális műszaki újításukkal, ezért bizonyos területeken, mint amilyen például az új kipufogó rendszerük egy sokkal konzervatívabb megoldásra fognak váltani az Ausztrál Nagydíj előtt.
„Mi egy olyan kipufogó rendszerrel kezdtünk, ami különösen agresszív volt, de az első barcelonai teszt után nyilvánvalóvá vált, hogy ez a megoldás nagyon sok fejlesztést igényel még mielőtt azt versenyen is használhatnánk. Ezért egy konvencionálisabb megoldásra tértünk át. Nyilvánvaló azonban, hogy az autót ehhez az innovatív kipufogó rendszerhez fejlesztettük, ezért most mindent újra optimalizálnunk kell, miközben már csak pár nap van hátra az Ausztrál Nagydíjig. A teljesítmény tekintetében nincs nagy különbség a két rendszer között, de azért igazán szükségünk van arra, hogy kielemezzünk minden részletet" – nyilatkozta Fry.
A csapat azonban ennek ellenére optimista. Az F2012-es kezdetben katasztrofálisnak tűnő megbízhatósága is sokat javult, így például a második barcelonai teszt első két napján Felipe Massa 105, míg Fernando Alonso 125 kör megtételére is képes volt. A Ferrari számára az is jó hír lehet, hogy úgy tűnik, hogy a tavalyi évtől eltérően az autó a Pirelli abroncsaival is jobban boldogul, bár ezen a téren van még mit tanulniuk. „A lágy és a közepes keverékekkel futottunk, és most analizáljuk az adatokat, hogy hol is állunk a többiekkel szemben. Az első adatok alapján az abroncsok azonos mértékben veszítenek a teljesítményükből, néhány keverék azonban jelentős, még más keverékek kevésbé jelentős kopást mutatnak.”
A Ferrari a második barcelonai tesztre néhány új aerodinamikai elemet is magával hozott, így például egy új első szárnyat. „Az utolsó két nap lesznek még más új alkatrészeink is, és mi majd megpróbáljuk a legjobb konfigurációt összerakni az első futamra. Úgy gondolom, hogy mi egészen jó formában vagyunk. Az igaz, hogy mindig azt akarod elérni, hogy vagy fél másodperccel gyorsabb légy a többieknél, miközben vagy 60 kilogramm üzemanyaggal vagy kint a pályán. Egyértelmű azonban, hogy ránk még egy csomó munka vár, de mi csak annyit tehetünk, hogy továbbra is nagyon keményen dolgozunk.”
|