Hírek>> : A Lotus duplázott, a Ferrari javult Barcelonában |
A Lotus duplázott, a Ferrari javult Barcelonában
2012.03.02. 18:07
A barcelonai teszt második napján Grosjean és Alonso versenyszimulációt teljesített, és a Lotus versenyzője lett az első ebben az előszezonban, aki kétszer is a tabella élére került.
Viszonylag döcögősen indult a pénteki tesztnap, ugyanis reggel sűrű köd fogadta a csapatokat, így a szabályok értelmében a pilóták addig nem hajthattak ki a pályára, amíg a látási viszonyok valamelyest nem javultak.
A zöld jelzést fél óra csúszással, azaz fél tízkor kapták meg az alakulatok, de például a McLaren szerelői addig sem tétlenkedtek, inkább a boxkiállást gyakorolták.
A fél órás késés miatt a délutáni program ugyanennyivel hosszabbodott, így végül fél hatkor ért véget a második tesztnap.
A top csapatok közül a Ferrari és a Red Bull is az eddigiekhez képest változtatott a pilóták sorrendjén, akik a héten felváltva kaptak lehetőséget. Felipe Massát tehát felváltotta Fernando Alonsó, illetve Mark Webber helyét Sebastian Vettel foglalta el.
A Mercedesnél eddig is napi váltásban dolgoztak a versenyzők, vagyis Nico Rosberg után ma Michael Schumacher volt a soros. A Force Indiánál Nico Hülkenberg váltotta le Paul di Restát, illetve a tegnap gyengélkedő Heikki Kovalainen is megkezdte a munkát csapatánál, a Caterhamnél.
A Versenyzők alighogy hozzáláttak az installációs köröknek máris piros zászló szakította meg a tesztet, mégpedig Pastor Maldonado Williamse miatt, ami az 5-ös kanyarban megállt a pályán. A Williams csütörtökön is problémás napot zárt, és nem mellesleg a legkevesebb kört sikerült megtenniük a 10 fős mezőnyből. Maldonadónak délelőtt mindössze 20 kör jutott, nála csak Michael Schumacher töltött kevesebb időt a pályán.
Az ebédidő előtti körözés a továbbiakban is meglehetősen kaotikus volt, hiszen Maldonado problémája után még négy alkalommal kellett megszakítani a programot.
Kétszer éppen Schumacher miatt, aki alatt először csak megállt a W03, majd amikor újra pályára hajtott, az 5-ös kanyarban kicsúszott és a kavicságyban kötött ki.
További két megszakítás nem sokkal ebéd előtt történt, előbb Jean-Eric Vergne miatt, akinek Toro Rossója a 7-kanyarban állt le, de előtte a franciának még volt lehetősége arra, hogy átvegye a vezetést a tabellán. Végül pedig Sebastian Vettel valószínűleg csak kifogyasztotta autójából az üzemanyagot.
A második helyen záró Fernando Alonso a kemény keverékeken érte el a három tizeddel lassabb időt, míg Vergne szuperlágy Pirelliken volt a leggyorsabb.
Egytizedes lemaradásban Romain Grosjean követte a Ferrari spanyol versenyzőjét. A Lotus délelőtt elsősorban aerodinamikai beállításokat végzett.
Sebastian Vettel, nem sokkal a hivatalos ebédszünet előtt ugrott fel a negyedik helyre, és a nap első felében ő lett a mezőny legszorgalmasabbja 37 körével.
Az ételmérgezésből felépült Heikki Kovalainen szuperlágy gumikon érte el az ötödik helyre elegendő legjobb időt még a reggel folyamán. Őt követte Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton.
A nyolcadik helyen álló Schumacher már több mint egy másodperces hátrányban zárt a Toro Rosso újoncához képest, bár a Mercedest akadályozta a korai baleset, így a hétszeres bajnok mindössze 19 kört tudott teljesíteni. A lista végén Pastor Maldonado és Kobajasi Kamui foglalt helyet már több mint két másodperces hátrányban.
Délután a Lotus teljes, 60 körös verseny szimulációt végzett, lágy és kemény Pirelli gumikon. Grosjean a gyakorlás leintése előtti percekben lágy gumikon megfutotta a nap leggyorsabb körét, ezzel egymást követő két napon is ő volt a teszt leggyorsabbja.
Jean-Eric Vergne délután már nem tudta folytatni az edzést, miután délelőtt a Toro Rossója megállt, és nem sikerült orvosolni a motorproblémát, melyet némi tűz is kísért.
A délután folyamán Fernando Alonso is teljes verseny szimulációt végzett, puha és közepes gumikon.
Tesztek - 2. nap, Barcelona
|
|
|
Pálya: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
Időpont: |
2012. március 2., péntek |
|
|
Pályahossz: |
4655 méter |
|
|
Időjárás: |
Száraz |
|
|
Körrekord: |
1:13.471, M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1. |
|
|
|
Versenyző |
|
Csapat |
Modell |
Köridő |
Kül |
Dif |
Km/ó |
Kör |
|
|
1. |
|
Romain Grosjean |
FRA |
Lotus-Renault |
E20 |
1:22.614 |
|
|
202.847 |
124 |
|
2. |
|
Jean-Eric Vergne |
FRA |
Toro Rosso-Ferrari |
STR7 |
1:23.126 |
0.512 |
0.512 |
201.598 |
45 |
|
3. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
Red Bull-Renault |
RB8 |
1:23.361 |
0.747 |
0.235 |
201.029 |
85 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Ferrari |
F2012 |
1:23.447 |
0.833 |
0.086 |
200.822 |
125 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Caterham-Renault |
CT01 |
1:23.828 |
1.214 |
0.381 |
199.909 |
104 |
|
6. |
|
Kamui Kobajasi |
JAP |
Sauber-Ferrari |
C31 |
1:23.836 |
1.222 |
0.008 |
199.890 |
77 |
|
7. |
|
Nico Hülkenberg |
GER |
Force India-Mercedes |
VJM05 |
1:23.893 |
1.279 |
0.057 |
199.754 |
36 |
|
8. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Mercedes |
W03 |
1:23.978 |
1.364 |
0.085 |
199.552 |
79 |
|
9. |
|
Lewis Hamilton |
GBR |
McLaren-Mercedes |
MP4-27 |
1:24.111 |
1.497 |
0.133 |
199.237 |
65 |
|
10. |
|
Bruno Senna |
BRA |
Williams-Renault |
FW34 |
1:24.925 |
2.311 |
0.814 |
197.327 |
48 |
|
11. |
|
Pastor Maldonado |
VEN |
Williams-Renault |
FW34 |
1:25.801 |
3.187 |
0.876 |
195.312 |
20 |
|
|
|