Hírek>> : Hamilton nagy fölénnyel uralta az első edzést Monzában |
Hamilton nagy fölénnyel uralta az első edzést Monzában
2011.09.09. 12:03
Az idei utolsó európai versenyhétvége vette kezdetét a Forma-1-ben az Olasz Nagydíj első szabadedzésével. A versenynaptár leggyorsabb helyszínén a mclarenes Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, majd’ egy másodperccel megelőzve csapattársát, Jenson Buttont. Mögöttük a két Red Bull Racing végzett, a Ferrarikat mások is megelőzték. A Mercedesek nem fértek be a top10-be sem.
A legutóbbi három futam, a Német, a Magyar és a Belga Nagydíj helyenként mostoha időjáráshoz képest remek idő fogadta a mezőny Olaszországban, az első szabadedzésen a levegő hőmérséklete meghaladta a 25 fokot, majd szép lassan az aszfalt is ezen értékre melegedett fel. Esőtől nem kellett tartaniuk a pilótáknak, így a körülmények kifejezetten ideálisak voltak.
Ezzel együtt is az első fél órában nem voltak túlságosan aktívak a versenyzők. A szokásos bemelegítő körök után az első mért kört bő tíz perc után Jerome D’Ambrosio futotta meg a Virginnel, de 1:43.577-es eredménye egyáltalán nem volt gyorsnak nevezhető. Közel fél órát kellett várni a következő mért körre, Daniel Ricciardo 1:34.675-öt futott a Hispania autójával, vagyis közel 9 másodpercet javított D’Ambrosio eredményén.
Ezt követően a többiek is befejezték az előkészületeket és az installációs köröket is felváltották az egyre gyorsabb körök. Az élen a három topcsapat, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari pilótái jeleskedetek, közülük is különösen a mclarenes Lewis Hamilton volt elemében, aki a hajrához közeledve 1:24.512-vel vezette a mezőnyt. Mögötte 20 perccel a leintés előtt nagy volt a szórás, a második Sebastian Vettel hét tizedmásodpercre volt tőle, az ötödik helyezett Vitalij Petrov pedig már 2 másodpercen kívülre került.
A köridők azonban ezúttal a szokásosnál is becsapósabbak lehetnek, mivel Monzára minden csapat egyedi, nagyon alacsony leszorítóerőt generáló aerodinamikai csomaggal készült, amit most próbálhattak ki először élesben, és valószínűleg csapaton belül is eltérhettek a pilóták feladatai, a különböző üzemanyag-mennyiségek pedig komoly hatással vannak a köridőre is.
A hajrában mindenesetre Hamilton tovább javított idején, és végül a leintés után befejezett körével 1:23.865-tel végzett a táblázat élén. Mögé csapattársa, Jenson Button zárkózott fel a második helyre, de az ő hátránya is már közel egy másodperc volt. Vettel harmadikként fejezte be az első edzést, 1,3 másodperces lemaradással. A két McLaren mögött a két Red Bull Racing végzett, Mark Webber ugyanis negyedik lett.
A két Ferrari az edzés végére a helyezéseket tekintve is eltávolodott az élmezőnytől, Fernando Alonso 7., Felipe Massa 8. lett. Alonso és Massa különböző első szárnyakat használtak. A spanyol pilóta alacsonyabb leszorítóerővel körözött.
A hazai versenyére készülő istálló duóját Adrian Sutil (Force India) és Vitalij Petrov (Lotus Renault GP) utasította maga mögé. A top10-be Sergio Perez (Sauber) és Jaime Alguersuari (Toro Rosso) fért be az első edzésen.
A Mercedeseknek nem volt túl jó edzésük, Michael Schumacher csak 11. lett, és többször is közel járt hozzá, hogy eldobja az autót, de végül épségben megúszta. Csapattársa, Nico Rosberg csak a 18. legjobb időt autózta, 3,6 másodperc volt a hátránya Hamiltonnal szemben. Egy edzés után korai lenne még erősorrendet hirdetni, de egy biztos, a Mercedestől sokan azt várták, hogy Monzában a legjobbakat is megszorongathatják majd - ettől egyelőre messze vannak.
A mezőnyben két tesztpilóta is ott volt az első szabadedzésen, a Force Indiánál Nico Hülkenberg váltotta az olasz pályán korábban még sosem autózó Paul di Restát - furcsa, hogy a csapat nem neki adott lehetőséget -, a Team Lotusnál pedig ismét Karun Chandhok vezetett, ezúttal Jarno Trulli helyén.
A Lotusnál Heikki Kovalainen technikai probléma miatt (a váltója rakoncátlankodott) csak 10 kört tudott megtenni, de így is ő volt a leggyorsabb a három sereghajtó csapat pilótái közül. A Hispaniák ezúttal gyorsabbak voltak mindkét Virginnél. A 107 százalékos szintidőt - ami egyébként csak az időmérő első etapján van érvényben - első nekifutásra Chandhoktól lefelé senki, összesen öten nem tudták megfutni.
Az Olasz Nagydíj második szabadedzése 14 órakor rajtol.
2011-es Olasz Nagydíj, 1. szabadedzés:
|
Pilóta |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Kör |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:23.865 |
- |
18 |
2 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:24.786 |
+0:00.921 |
19 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:25.231 |
+0:01.366 |
25 |
4 |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:25.459 |
+0:01.594 |
24 |
5 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:26.550 |
+0:02.685 |
23 |
6 |
Vitalij Petrov |
Lotus Renault |
1:26.625 |
+0:02.760 |
20 |
7 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:26.647 |
+0:02.782 |
20 |
8 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:26.676 |
+0:02.811 |
24 |
9 |
Sergio Perez |
Sauber |
1:26.694 |
+0:02.829 |
28 |
10 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:26.696 |
+0:02.831 |
15 |
11 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:26.699 |
+0:02.834 |
21 |
12 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:26.826 |
+0:02.961 |
21 |
13 |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:26.836 |
+0:02.971 |
25 |
14 |
Kobajasi Kamui |
Sauber |
1:26.996 |
+0:03.131 |
29 |
15 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1:27.365 |
+0:03.500 |
25 |
16 |
Bruno Senna |
Lotus Renault |
1:27.385 |
+0:03.520 |
23 |
17 |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:27.433 |
+0:03.568 |
25 |
18 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:27.492 |
+0:03.627 |
24 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Team Lotus |
1:29.539 |
+0:05.674 |
10 |
20 |
Karun Chandhok |
Team Lotus |
1:30.148 |
+0:06.283 |
19 |
21 |
Daniel Ricciardo |
Hispania Racing |
1:30.609 |
+0:06.744 |
27 |
22 |
Vitantonio Liuzzi |
Hispania Racing |
1:30.619 |
+0:06.754 |
24 |
23 |
Timo Glock |
Virgin |
1:31.052 |
+0:07.187 |
12 |
24 |
Jerome D'Ambrosio |
Virgin |
1:31.899 |
+0:08.034 |
22 |
|