„A világbajnokság állása még bonyolultabb Spa után, mivel egy versennyel kevesebb van hátra és a különbség tovább nőtt egy kicsit. Realistának kell lennünk, de sohasem adjuk fel: a múltban sem tettük, és most sem fogjuk. Nagyon könnyű fenntartani a motivációt úgy, hogy minden versenyt meg akarunk nyerni és mindig meg is próbáljuk” – adja meg a csapatnak a kezdéshez szükséges lendületet Alonso.
„Megnyerni egy olyan különleges versenyt, mint ez, az olyasmi, amit mindannyian akarunk – tekintet nélkül a világbajnokság állására. További motivációnk van a konstruktőri cím elhódítására, ahol több lehetőség mutatkozik: megpróbáljuk az utolsó pillanatig jól végezni a dolgunkat” – mondja a tavalyi Olasz Nagydíj győztese a Ferrari hivatalos oldalán.
Az Oviedo-ból származó Alonso 2001 óta van a Forma-1-ben, amikor a Minardival a „hátsó fertályban kezdte a versenyt”:
„Az első alkalom, amikor egy Forma-1-es autót vezetsz Monzában és először éred el a 350 km/órás sebességet, az egy nagyon különleges érzés” – idézi fel a spanyol.
„2006-ban úgy érkeztünk ide, hogy vezettük a világbajnokságot Schumacher előtt, így a Ferrari ellenfelei voltunk. A tifosik megpróbáltak nyomás alá helyezni és az időmérő után meg is büntettek, mert feltartottam egy másik versenyzőt – a jelenlegi csapattársamat. A tízedik helyről indultam, majd amikor a harmadik pozícióban haladtam, motorhibát észleltem, és a lelátókon ülő közönség nagyon izgatott lett ettől a ténytől, illetve azért, mert Michael átvette a vezetést. Érdekes élmény volt…”
„Egy évvel később megszereztem a polet, a leggyorsabb kört, és a McLaren-el nyertem. Ez volt az első győzelmem ezen a történelmi helyszínen, és a tifosik nem voltak túl boldogok” – emlékszik vissza Alonso.
„Majd 2010-ben egy nagyon eltérő érzés ugyanezzel az eredménnyel: pole, leggyorsabb kör és győzelem - ezúttal a Ferrarival. Különösen élveztem, hogy a dobogó tetején állhattam, és húszezer szurkoló volt előttem Ferrari zászlókat lengetve: nehezen felejthető kép” – vallja be Alonso.
„Egy újabb győzelem idén? Miért ne?”
„Monza egy egyedi pálya, egyedi beállításokkal. Különleges szárnyak és aero beállításokat igényel, így mindenki nulláról kezdi a hétvégét.”
„Egy nagyon versenyképes autóra számítok és a Ferrari rendkívül erős lesz itt. Extra lökést ad nekünk, hogy nyerni akarunk itthon” – szögezi le a kétszeres bajnok.