Üdvözöllek! Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.
A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!
Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome
2008-2022
(Budapest-2012. július 29.)
Események
Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps
Július 28-30
Körök száma: 44
Péntek
1. Edzés 13:30-14:30
Időmérő 17:00-18:00
Szombat
Sprint időmérő 12:00-12:44
Sprintverseny 16:30-
Vasárnap
Futam 15:00-
Fernando Alonso
A versenyző
a könyv megjelenése
???
VB pontok
F1
Pilóták
1.Max Verstappen 281 pont 2.SergioPerez 171 pont 3.Fernando Alonso 139 pont 4.LewisHamilton 133 pont 5.GeorgeRussell 90 pont 6.Carlos Sainz 87 pont 7.Charles Leclerc 80 pont 8. Lando Norris 60 pont 9.Lance Stroll 45 pont 10. Esteban Ocon 31 pont
Csapatok
1.Red Bull 452 pont 2.Mercedes 223 pont 3.Aston Martin 184 pont 4.Ferrari 167 pont 5. McLaren Mercedes 87 pont
Chat
A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!
Hírek>> : Alonso: Spa a legösszetettebb pálya (+ Videó)
Alonso: Spa a legösszetettebb pálya (+ Videó)
2011.08.23. 22:33
A Ferrari június végén egy találkozóra invitálta John Surtees-t és Fernando Alonso-t Maranellóba, hogy a két versenyző segítségével hasonlítsák össze a Forma-1 múltját és jelenét. A bajnokok nem felejtették el megemlíteni a belga versenypályát sem.
„Nagyon szeretem azokat a pályákat, melyek az Ön korszakában is jelen voltak, és mi is versenyzünk rajtuk” – kezdi a bevezetést Alonso.
„Spa a legnagyobb kihívást jelentő pálya a versenynaptárban és egyben a legösszetettebb is: gyors- és lassú kanyarok, emelkedők és lejtők. Nagyon élvezzük itt a versenyzést” – ismerteti Spa-Francorchamps-t a spanyol.
„Azonban a jelenlegi tapadással van néhány kanyar, mely veszített az élvezeti értékéből. Az Eau Rouge és a Blanchimont is ezek közé tartozik. Továbbra is padlógázon megyünk át rajtuk, de hiányoljuk a kihívást jelentő kanyarokat” – ismeri el a kétszeres bajnok.
„Könnyű átmenni rájtuk és szerintem ez a legfőbb különbség”- foglalja össze Alonso.
„A kanyarokat könnyebbé tették azzal, hogy finomítottak rajtuk”- mondja az 1964-es világbajok Surtees.
„A mi időnkben nagyon kellet rá figyelni, hogy kellő sebességgel menj bele a kanyarba, de ne túl gyorsan. Biztosra kellett menned, hogy megfelelő erővel menj az Eau Rouge-ba és ezek után mentén fel a hegyre. A legnagyobb dolog az volt, hogy ha nem szálltál el a kanyarban, akkor valaki hirtelen „felvett” téged a Les Combes-ig - ahol ti most jobbra fordultok, mi pedig balra mentünk -, és onnan fordultunk le a Burnenville-ba” – avat a szélárnyékban töltött időkbe Surtees.
„Milyen volt akkoriban a szélárnyék?” – érdeklődik Alonso.
„Nos, egyes pályákon, melyekben széles és hosszú kanyarok voltak, elég jól lehetett utazni a másik autón…” – válaszolja a korábbi Ferraris.
„Azonban a bukkanók problémát is okozhattak, így óvatosnak kellett lenned. Különösen akkor, ha esett az eső, és itt ismét Spa-ra gondolok.”
„Nem tudom, Te hogy vagy vele, de ha elveszted az olyan pályákat, mint Spa, akkor nagyon sokat veszítesz a versenyzésből is. Rendelkezik a régi helyszínek karakterével. Rendben, már nem ugyanaz a pálya, mint korábban, de fontos, hogy olyan helyekre is elmenjünk, mint például Spa és Monza” – véli Surtees.
„Egyetértek” – fogja rövidre Alonso.
„Az örökségünk része és a sport szíve” – teszi hozzá Surtees.
„Spa-ban és Monzában nyerni többet jelent, mint egy egyszerű futamgyőzelem” – zárja Alonso.
Surtees és Alonso maranellói találkozásáról videó is készült: