Hírek>> : Célok és remények: A 2011-es szezon |
Célok és remények: A 2011-es szezon
2011.08.23. 11:25
A nyári szünet adta lehetőséget kihasználva 8 futammal a szezon vége előtt az Autosport újságírója, Edd Straw vette górcső alá, hogy miben is teljesültek a csapatok reményei az idei szezonban.
Red Bull
Célok: Sikeresen megvédeni az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet.
A Red Bull RB7-es kétségkívül a leggyorsabb autó az időmérőedzéseken, amit az is bizonyít, hogy az eddigi 11 futamon 11 pole pozíciót szerzett. A futamokon azonban már egy kicsit nehezebbnek bizonyultak a dolgok a csapat számára, ennek ellenére azonban továbbra is őrzik jelentős előnyüket a ponttáblázaton, de a rájuk nehezedő nyomás ellenére ebben nem csak az autó, hanem a szinte hibátlan stratégiájuk és a bokszmunkájuk is a segítségükre van. Így a rivális feltámadása sem változtat azon a tényen, hogy továbbra is az RB7-es az az autó, amit le kell győzni, mindenesetre figyelmeztető jel a csapat számára, hogy a Magyar Nagydíjra készült fejlesztő csomagjuk, ami egy új padlólemezt is tartalmazott nem igazán működött, így Sebastian Vettel ejtette is azt, pedig a Red Bull hagyományosan jól fejleszt és a fejlesztései azonnali eredményekhez vezetnek, ez azonban csak egy apró kisiklásnak tekinthető. A csapat számára ezért a következő 8 futam nem elsősorban a bajnoki címért folyó harcról fog szólni, hanem inkább arról, hogy ne maradjanak le a fejlesztési versenyben a McLarennel és a Ferrarival szemben. A szemüket a 2012-es éven tartva, ha Adrien Newey autója az év végén is ott lesz az élen, akkor nincs okunk feltételezni azt, hogy jövőre is ne tudnák ugyanott folytatni, ahol abba hagyták.
Ítélet: Példátlan visszaesésre lenne ahhoz szükség, hogy a Red Bull elveszítse a bajnokságot, így a csapat tulajdonképpen már majdnem elérte a célját.
McLaren
Célok: Győzni a konstruktőri, vagy az egyéni bajnokságban.
A McLaren szezonja nagyon változatos volt. Nagyon innovatívak akartak lenni, de az új kipufogó-diffúzor rendszerük a téli teszteken katasztrofális volt, majd a szezonnyitó Ausztrál- Nagydíjra egy Red Bull stílusú rendszert terveztek, ami szerencsére működött, de ahhoz már nem volt elég, hogy elérjék a Red Bull szintjét. Ugyanakkor a McLaren egyre közelebb és közelebb került. A Red Bull időmérőkön mutatott fölénye miatt a McLaren leginkább a futamokon tudta megvetni a lábát. Barcelonában például Lewis Hamilton határozottan gyorsabb volt a kemény keveréken, mint Sebastian Vettel, de ez a gyorsaság nem mindig mutatkozott meg az eredményekben. Németországban azonban Hamilton Mark Webberrel vívott csatája világosan mutatta, hogy a dolgok javulnak a wokingiak számára. A McLarennél azonban idén volt néhány téves döntés is, így például Montrealban az aerodinamikai és sebességváltó áttételek. Érdekes, hogy a McLaren ebben az időszakban tavaly elvesztette az útját, most azonban megnyerte a legutóbbi két nagydíjat, így az igazi kérdés az lesz a számukra, hogy képesek lesznek e ezt a lendületet átvinni a szezonból még hátralévő 8 nagydíjra.
Ítélet: Elkapni a Red Bullt szinte lehetetlen, de közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz, ami ígéretes lehet a következő szezonra.
Ferrari
Célok: Luca di Montezemolo szerint ez nem lehet kevesebb, mint a világbajnoki győzelem.
A Ferrari arra kényszerült, hogy újraértékelje a céljait, amikor felismerték, hogy a szélcsatorna adataik nem egyeznek a pályán kapott adatokkal. Az ígéretes téli teszteket követően az utolsó barcelonai teszten bevetet nagyobb csomagjuk egyszerűen nem működött egészen a májusi Spanyol Nagydíjig, amikor is az új alkatrészeik megoldották a problémákat. Addigra azonban meghozták a döntést, hogy menesztik a technikai igazgatójukat Aldo Costát, így tulajdonképpen az egykori McLarenes Pat Fry lett a maranellói csapat technikai igazgatója, és azóta a dolgok egyre jobbnak és jobbnak tűnnek. Majd Silverstone egy igazi fordulópont lett a csapat számára, az első futamgyőzelmük megszerzésében azonban aligha nem a kipufogó-diffúzor rendszer ideiglenes betiltása is segített, de a legjelentősebb az aerodinamikai fejlesztésük volt, az új karosszéria és hátsó felfüggesztés. A csapat most azt állítja, hogy a gyors kanyarokban beérte a Red Bullt és a következő spá-i és monzai futamon jó esélyekkel állhatnak majd rajthoz, ami egyben azt is jelentené, hogy továbbra is harcban maradhatnának a bajnoki címért.
Ítélet: Figyelembe véve a szélcsatorna malőrt a Ferrari nagyon jól felépült, így megismétlődhet a tavalyi szezon, ahol a Ferrari volt az egyik legerősebb a szezon második felében.
|