Hírek>> : Button állt az élre a második edzésen Melbourne-ben |
Button állt az élre a második edzésen Melbourne-ben
2011.03.25. 08:38
A McLaren komoly meglepetést okozott az Ausztrál Nagydíj pénteki második szabadedzésén, hiszen pocsékul sikerült téli felkészülését követően az élen végeztek versenyzői, akiknek egyedüliként sikerült 1:25-ös időt autózniuk.
A másfélórás edzés végén a pilóták versenykörülményeket szimuláltak, hogy teszteljék, miként működnek majd az állítható hátsó szárnyak, melyeket abban az esetben lehet majd aktiválni a célegyenesre ráfordító előtt, ha az azt megelőző kanyar fékzónájában egy másodpercen belülre vannak az előttük haladóval szemben.
A versenyzők legjobb köreiket az edzés közepén futották meg, mikor feltetették autóikra a Pirelli lágy gumikeverékeit.
A melbourne-i időjárás a magyar idő szerint péntek reggel 6 óra 30 perckor kezdődő második szabadedzésen sem hazudtolta meg önmagát - az edzés első perceiben néhány esőcsepp riogatta a Forma-1-es csapatokat, ám alig tíz perc elteltével a felhők oszlani kezdtek az Albert Park felett, és még a nap is kisütött, így a pilóták zavartalanul folytathatták felkészülésüket az idény első futamára.
A 2011-es szezon második szabadedzése is a Hispania Racing nélkül kezdődött meg, az F111-es modell pályán való bemutatkozása tehát továbbra is váratott magára. A spanyol kiscsapat garázsában a szerelők azonban mindent elkövettek, hogy végre menetkész állapotba hozzák az új autót, amivel végül az edzés legvégén - ha csak egy installációs kör erejéig is, de - Vitantonio Liuzzi sikeresen a pályára hajtott, így téve egyszersmind a gyakorlatban is teljessé a Forma-1 2011-es mezőnyét. Ennek ellenére sem Liuzzi, sem Narain Karthikeyan nincs irigylésre méltó helyzetben, hiszen az előzmények fényében már az is kisebb csodaszámba menne, ha szombaton kvalifikálni tudnák magukat a rajtrácsra, mivel idéntől újra érvénybe lépett a 107 százalékos szabály.
A Hispaniát leszámítva a pénteki második szabadedzésen immár mindegyik csapat két főállású pilótájával folytatta a munkát. Az első edzésen munkában lévő három tesztpilóta közül Nico Hülkenberg (Force India) és Daniel Ricciardo (Toro Rosso) épségben adta át Paul di Restának, illetve Jaime Alguersuarinak az autót, Karun Chandhokról (Team Lotus) ez azonban nem volt elmondható.
Az indiai tesztpilótát aligha fogja megdicsérni csapata, amiért a szezon első szabadedzésének rögtön a legelső körében összetörte az istálló új autóját - igaz, mentségére szóljon, hogy így legalább hagyott elég időt a szerelőknek arra, hogy a második edzés elejére újra menetkész állapotba hozzák a járgányt, amit az ekkor munkába álló Jarno Trulli bizonyára örömmel fogadott. A rutinos olasz rendhagyó sisakfestéssel vesz részt a mostani nagydíjhétvégén, amellyel a földrengés sújtotta Japán lakossága előtt tiszteleg.
A második szabadedzésen a csapatok és a pilóták nemigen vesztegették az időt, egyből a pályára hajtottak, hogy folytassák felkészülésüket az idény első időmérő edzésére és futamára. A Red Bull Racing pilótapárosa az edzés első felében vélhetően már a vasárnapi versenybeállításokat próbálgatta, alighanem ezzel magyarázható, hogy több másodperccel elmaradtak saját maguk első edzésen futott legjobb köridőitől, amivel akkor még az egész mezőny tekintetében is a leggyorsabbak voltak.
Az edzés első 45 percének végén a hétszeres világbajnok Michael Schumacher állt az eredménylista élén 1:26.590-es köridővel, ami bő két tizeddel már Webber első edzésen futott leggyorsabb körét is túlszárnyalta, ám ez nagyrészt alighanem a pálya állapotának javulásával is magyarázható.
Az edzés első óráját azonban már nem Schumacher zárta az élen, hanem némi meglepetésre a McLaren világbajnok duója, Jenson Button és Lewis Hamilton, akik a mezőnyből egyedüliként tudtak bemenni 1:26 alá. Mindezek alapján a wokingiak szurkolói kicsit talán fellélegezhetnek - úgy fest, az MP4-26-os tempójával talán még sincs olyan nagy baj, mint azt a téli tesztek alapján sejteni lehetett.
Az előzetes várakozásoknak megfelelően, az első óra végén kialakult sorrend egyben az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésének végeredményét is jelentette, legalábbis, ami az élmezőnyt illeti, hiszen az edzés utolsó fél órájában már az új állítható hátsó szárnyak, valamint az azok használatára kitalált rendszer teszteléséé volt a főszerep. Mivel pedig a most tesztelt szisztéma csak a versenyen lép majd érvénybe (a szombati kvalifikáción még mindenki kedvére használhatja majd az állítható hátsó szárnyat), így a csapatok többsége ezt a félórát már versenybeállításokkal és jól megtankolt autókkal teljesítette, vagyis innentől kezdve végképp nem az elért időeredményeken volt a hangsúly. Ráadásul, az utolsó tíz percben az eső is újra rázendített, így ezt követően már csak ezért sem javultak tovább az időeredmények.
A 2011-es szezon első nagydíjhétvégéjének pénteki második szabadedzését tehát a McLaren párosa zárta az élen, Button, Hamilton sorrendben. Fernando Alonso a harmadik helyre hozta be a Ferrarit a Red Bull duója elé, akik a csapat utasítására nem használták az állítható hátsó szárnyat a tréning javarészében. A spanyol úgy fest, ráállt erre a pozícióra, hiszen az első szabadedzést is 3.-ként zárta, igaz, akkor nem a McLaren, hanem a Red Bull duója mögött. Az energiaital-gyáros alakulat pilótái közül ezúttal Sebastian Vettel volt a gyorsabb, ő a 4. helyen zárta az edzést, kevesebb, mint két tizeddel elmaradva Button győztes idejétől, vagyis az élmezőny egyelőre rendkívül szorosnak tűnik. A másik Red Bull-lal Mark Webber 5. lett.
A sokáig az élen álló Schumacher végül hét tizedmásodperc hátránnyal a 6. helyen zárta az edzést, őt Felipe Massa követte a 7. helyen a Ferrarival, még szintén egy másodpercen belüli különbséggel Button győztes idejéhez képest. A top 10 mezőnyét ezúttal Sergio Perez (Sauber), Rubens Barrichello (Williams) és Schumacher csapattársa, Nico Rosberg (Mercedes GP) tette teljessé.
A hétvége programja magyar idő szerint szombat hajnali 4 órakor folytatódik a harmadik szabadedzéssel, míg az időmérő edzés reggel 7 órakor kezdődik majd.
2011-es Ausztrál Nagydíj, 2. szabadedzés:
|
Pilóta |
Csapat |
Legjobb köridő |
Hátrány |
Kör |
1 |
J. Button |
McLaren |
1:25.854 |
- |
32 |
2 |
L. Hamilton |
McLaren |
1:25.986 |
+0:00.132 |
31 |
3 |
F. Alonso |
Ferrari |
1:26.001 |
+0:00.147 |
28 |
4 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:26.014 |
+0:00.160 |
35 |
5 |
M. Webber |
Red Bull |
1:26.283 |
+0:00.429 |
33 |
6 |
M. Schumacher |
Mercedes |
1:26.590 |
+0:00.736 |
31 |
7 |
F. Massa |
Ferrari |
1:26.789 |
+0:00.935 |
34 |
8 |
S. Pérez |
Sauber |
1:27.101 |
+0:01.247 |
39 |
9 |
R. Barrichello |
Williams |
1:27.280 |
+0:01.426 |
34 |
10 |
N. Rosberg |
Mercedes |
1:27.448 |
+0:01.594 |
23 |
11 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
1:27.525 |
+0:01.671 |
31 |
12 |
V. Petrov |
Renault |
1:27.528 |
+0:01.674 |
29 |
13 |
N. Heidfeld |
Renault |
1:27.536 |
+0:01.682 |
22 |
14 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
1:27.697 |
+0:01.843 |
30 |
15 |
K. Kobajasi |
Sauber |
1:28.095 |
+0:02.241 |
35 |
16 |
P. di Resta |
Force India |
1:28.376 |
+0:02.522 |
33 |
17 |
A. Sutil |
Force India |
1:28.583 |
+0:02.729 |
31 |
18 |
P. Maldonado |
Williams |
1:29.386 |
+0:03.532 |
29 |
19 |
H. Kovalainen |
Lotus |
1:30.829 |
+0:04.975 |
22 |
20 |
J. Trulli |
Lotus |
1:30.912 |
+0:05.058 |
23 |
21 |
J. D'Ambrosio |
Virgin |
1:32.106 |
+0:06.252 |
36 |
22 |
T. Glock |
Virgin |
1:32.135 |
+0:06.281 |
30 |
23 |
V. Liuzzi |
HRT |
idő nélkül |
|
1 |
24 |
N. Karthikeyan |
HRT |
idő nélkül |
|
0 |
|