Hírek>> : A Ferrari és a Mercedes a McLaren 1998-as rendszerét „koppintja” |
A Ferrari és a Mercedes a McLaren 1998-as rendszerét „koppintja”
2011.03.23. 17:45
A Scuderia Ferrari és a Mercedes GP istálló egy érdekes, ám nem új megoldást használ a 2011-es autójában. Az olasz és a német istálló versenyzői egy harmadik pedál segítségével működtetik a hátsó szárnyat.
A Formula-1-ben továbbra is állandó vitatémát szolgáltat a mozgatható hátsó szárny, mely idén debütál a sportban. A szárny használatával a versenyző az F-csatornához és a KERS rendszerhez hasonlóan plusz sebességre tesz szert.
Az F-csatornát a tavalyi szezon végén betiltották, míg a KERS 2009 után visszatér a Formula-1-be. A versenyzők sokat panaszkodnak a kormányon elhelyezett gombok miatt, ám a Mercedes és a Ferrari versenyzői eddig meglepően magabiztosan nyilatkoztak a mozgatható hátsó szárnyat illetően.
A szabályok nem kötik ki, hogy kizárólag csak a kormányon lehet használni a mozgatható hátsó szárnyat, így a Mercedes és a Ferrari is élt a lehetőséggel. A német és az olasz istálló egy harmadik pedált helyezett el a fékpedál mellé, mellyel a versenyzőknek egy pillanatra sem kell levenniük a szemüket az útról a rendszer használata közben.
Ez a megoldás a McLaren MP4-13-as versenygépén alapul, melyben a hátsó fékeket ugyanilyen módon működtették a versenyzők az 1998 szezon elején.
A McLaren pedig a kormánykerék mögé helyezte el a kapcsolót.
|